Telecom News - מחקר: השפעת משבר הקורונה על מתקפות סייבר כנגד ארגוני תעשייה ותשתיות

מחקר: השפעת משבר הקורונה על מתקפות סייבר כנגד ארגוני תעשייה ותשתיות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר: השפעת משבר הקורונה על מתקפות סייבר כנגד ארגוני תעשייה ותשתיות
מחקר: השפעת משבר הקורונה על מתקפות סייבר כנגד ארגוני תעשייה ותשתיות
מאת: מערכת Telecom News, 11.10.20, 13:40CYBER FREE
 
במחקר השתתפו 1,100 מומחי אבטחת IT ו-OT, שמתמודדים עם טקטיקות חדשות בהן נוקטים פושעי סייבר כדי להשיג גישה לרשת הארגונית. אבטחת OT צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל הארגונים. מהן 5 התעשיות המובילות בתקיפות סייבר?
 
חברת הסייבר קלארוטי (Claroty), מקבוצת Team8, שעוסקת באבטחת סייבר תעשייתי (Operational Technology), פרסמה מחקר על מצבו הגלובלי העדכני של תחום אבטחת הסייבר התעשייתי. מהדו"ח, שפורסם בעקבות המחקר עולה, שמרבית (56%) מומחי הסייבר בתחומי ה-IT (טכנולוגיות מידע) וה-OT (טכנולוגיות תפעוליות) בארגוני תעשייה, חווים עליה באיומי סייבר מאז פרוץ מגפת וירוס הקורונה במרץ 2020.
 
בנוסף, 70% מהם הבחינו בטקטיקות חדשות בהן עושים שימוש פושעי סייבר כדי לפגוע בארגונים שלהם בתקופה זו, והופכים את עבודתם למאתגרת יותר.
 
הדו"ח שכותרתו "השילוב הקריטי של אבטחת IT ו-OT במשבר גלובלי", מבוסס על סקר גלובלי עצמאי בו השתתפו 1,100 מומחי אבטחת IT ו-OT, שמתפעלים ומנהלים תשתיות קריטיות בארגונים גדולים באירופה, צפון אמריקה ואסיה פסיפיק. הסקר בדק כיצד השתנתה עבודתם מאז פרצה המגיפה.
 
וירוס הקורונה השפיע משמעותית על השילוב בין IT ל-OT, כאשר על פי 67% ממשיבי הסקר, רשתות ה-IT וה-OT שלהם הפכו למקושרות יותר ביניהן מאז תחילת המגיפה ואילו יותר מ-75% צופים, כי שחיבור זה אף יגבר.
 
שילוב בין ה-IT ל-OT מביא עמו ערך עסקי לארגון, בשל התייעלות, ביצועים טובים יותר ואיכות השירות אשר גדלה. מצד שני, שילוב זה יכול גם להזיק לארגון, מאחר שאיומים יכולים לנוע בחופשיות בין סביבות IT ו-OT.
 
עוד עולה מהסקר, שתעשיות התרופות, האנרגיה, החשמל, הייצור ומערכות ניהול מבנים, מדורגות כ-5 התעשיות המובילות גלובלית ברמת החשיפה שלהן לתקיפות סייבר.יניב ורדי יחצ קרן מזור
 
יניב ורדי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל קלארוטי, מקבוצת Team 8: "הגנה על תשתיות קריטיות חשובה במיוחד בזמני משבר. בזמן שארגוני תעשייה מנסים לשפר את הפרודוקטיביות שלהם, ע"י חיבור של יותר מכשירי OT ו-IoT כדי לגשת מרחוק לרשתות שלהם, הם גם יותר חושפים עצמם לאיומים כתוצאה מכך.
 
אבטחת OT צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל הארגונים. תוקפים יודעים, שרשתות IT מוגנות ע"י פתרונות אבטחת סייבר, ולכן הם מנסים לנצל חולשות בסביבת ה-OT, ודרכן לפגוע בארגון. לא להגן על ה-OT, זה כמו להגן על הבית עם מערכות אבטחה ואזעקה מהטובות ביותר, ולהשאיר את הדלת הקדמית פתוחה".

קרדיט תמונה משמאל: קרן מזור.
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share