Telecom News - אם סאיב עריקאת ישתחרר מביה"ח שלא ישכח להשאיר שיק עבור חברת הדואר

אם סאיב עריקאת ישתחרר מביה"ח שלא ישכח להשאיר שיק עבור חברת הדואר

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> אם סאיב עריקאת ישתחרר מביה"ח שלא ישכח להשאיר שיק עבור חברת הדואר
אם סאיב עריקאת ישתחרר מביה"ח שלא ישכח להשאיר שיק עבור חברת הדואר
מאת: מערכת Telecom News, 19.10.20, 17:37סאיב עריקאת ויקיפדיה
 
בכיר הרשות הפלסטינית אושפז בירושלים. עם שחרורו (ככל שישוחרר), שלא ישכח להשאיר שיק עבור חברת הדואר, בגין הבחירות לרש"פ, שהתקיימו בסניפי הדואר במזרח ירושלים.
עדכון בסוף הכתבה

אתמול דיווחו כלי תקשורת פלסטינים ובעקבותיהם כלי התקשורת בישראל,שסאיב עריקאת, (בתמונה משמאל), הממונה על המשא ומתן עם ישראל מטעם הרשות הפלשתינית ומזכיר ארגון אש"פ, הובהל מביתו ביריחו לטיפול בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, לאחר שחלה החמרה במצבו בשל מחלת הקורונה.
 
סאיב עריקאת, שנדבק במחלת הקורונה לפני כשבועיים, נמצא בקבוצת סיכון בעיקר בשל העובדה, שעבר ב-2017 ניתוח מורכב בארה"ב להשתלת ריאה.
 
קבלתו של הבכיר הפלסטיני לטיפול כעת בירושלים ועוד קודם כן, הימצאותו ברשימת ההמתנה בתור להשתלת ריאה, עוררה תגובות מעורבות מ-2 קצוות הקשת הפוליטית..
 
אנו מבקשים "להרים את המסך" על נסיעה אחרת של סאיב עריקאת בסוף 2004 ליעד מסוים בירושלים, שם נפגש עם סמנכ"ל בכיר דואר דאז במשרד התקשורת, עו"ד יגאל לוי, (בתמונה משמאל), יועמ"ש המשרד דאז ד"ר יזהר טל וסגניתו דאז, עו"ד שריל קמפינסקי (וגורמי ממשל נוספים).יגאל לוי
 
הרקע לפגישה היה היערכות לבחירות ליו"ר הרשות הפלסטינית, שעמדו להתקיים ביום 9.1.2005, ודרשו מעורבות הדוקה של משרד התקשורת. שכן, מתוקף הסכם הביניים הישראלי פלסטיני לגבי הגדה המערבית ורצועת עזה, מיום 28.9.1995 המכונה "אוסלו ב'", והחלטת הממשלה מס' 2962  - ערביי מזרח ירושלים אמורים להשתתף בבחירות הנ"ל לרש"פ, באמצעות הצבעה בסניפי הדואר במזרח ירושלים.
 
בהקשר זה יש לציין, שבדברי ההסבר להחלטת הממשלה נקבע, שלמדינת ישראל יש עניין רב בהצלחת תהליך הבחירות התקינות ברשות הפלסטינית. זו גם הייתה ההנחיה של משרד ראש הממשלה לגורמים השונים, שהשתתפו במפגש ההכנה.
 
אגב, עם היוודע הכוונה לקיים את הבחירות במזרח ירושלים, הוגש בג"צ ע"י נציגי האסירים הפלסטיניים הכלואים במתקני כליאה שבשליטת ישראל, בדרישה, שיתאפשר גם להשתתף בבחירות. העתירה נדחתה (בג"צ 65-05).
 
על הבחירות פיקחו קבוצה בינלאומית של משקיפים, בראשות נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, (בתמונה משמאל), ששסייר בין סניפי הדואר ושמע הסברים מהנציגים הישראלים במקום.CARTER FREE
 
סניף הדואר "הורדוס", שמתפקד כסניף מרכזי עבור תושבי מזרח ירושלים, שימש לצורך הבחירות, כחדר פיקוד קידמי (חפ"ק) עבור משרד התקשורת ורשות הדואר (דאז).
 
למעשה, הייתה זו הפעם השנייה, שערביי מזרח ירושלים השתתפו בהצבעה לרשות הפלסטינית באמצעות סניפי הדואר, כאשר הפעם הקודמת הייתה ב-1996.
 
בהחלטת הממשלה ובפגישת ההכנה הנ"ל, נקבעו עקרונות ההצבעה של ערביי מזרח ירושלים, כאשר לכולם ברורה הרגישות של סממני הריבונות המתלווים לעובדה, שתושבי ירושלים מצביעים לרשות הפלסטינית.
 
סאיב עריקאת האשים בזמנו את ישראל בכך, שהיא מקשה על קיום הבחירות במזרח ירושלים, וקרא לבוחרים הערבים לממש את זכותם להצביע: "הבחירות היום הן גם משאל עם על ערביותה של ירושלים, ולכן הפלסטינים מתבקשים לבוא ולהצביע ולא להיכנע לתכתיבי ישראל".
 
לא בכדי הסתיימה החלטת הממשלה הנ"ל במשפט: "אין בהסכמה זו בכדי לפגוע, במישרין או בעקיפין, בריבונותה המלאה  והשלמה של מדינת  ישראל, על ירושלים, כבירתה המאוחדת".
 
בין היתר, הוחלט, שההצבעה תתבצע באמצעות משלוח פתקי הצבעה ב-6 יחידות דואר הפזורות במזרח העיר, כמפורט:
סניף הדואר מגדל דוד בשער יפו,
סניף הדואר "הורדוס" ברחוב צאלח א-דין,
סוכנות הדואר בית חנינה,
סוכנות הדואר שועאפט,
סוכנות הדואר א-טור בהר הזיתים,
סוכנות הדואר צור -באחר.
 
העובדה, שההצבעה התבצעה בסניפי הדואר ולא בקלפיות רגילות, אפשרה לישראל לראות בהצבעה כהצבעה של "תושבי חוץ" המתגוררים בישראל ו"שולחים" את פתק ההצבעה באמצעות הדואר לרש"פ.
 
על הפלסטינים נאסר לקיים תעמולת בחירות במרחב הציבורי ברושלים, ומשרדי ועדת הבחירות הפלסטינית מוקמו מחוץ לעיר.
 
עוד התעקשה ישראל בישיבה הנ"ל, שסניפי הדואר ימשיכו לפעול כרגיל ביום ההצבעה, כדי להדגיש את העובדה, שמדובר בסניפי דואר ולא באזור קלפיות. הדבר יצר קשיים רבים שכן, לקוחות מזדמנים, או כאלה, שנזכרו במכוון דווקא במועד ההצבעה, שהם "חייבים" לשלוח מכתב דחוף באמצעות סניף במזרח ירושלים, התחככו במצביעים, וגורמי הביטחון נאלצו להפריד בין הניצים.
 
ועם כבר מתעקשים, שלא לאפשר לרשות הפלסטינית להציג סממני ריבונות בירושלים באמצעות הבחירות, דרשה ישראל גם, שהקלפיות יהיו בצבע אדום, כאילו היו תיבות דואר.
 
עריקאת הסכים גם לדרישה זו אך מייד הורה לרמאללה לצבוע את כל הקלפיות ברשות הפלסטינית בצבע אדום, כדי שהצבעת ערביי מזרח ירושלים תהיה זהה להצבעת תושבי הרש"פ. אם כבר מנהלים קרב על סממני ריבונות, אז עד הסוף.
 
בתום הבחירות העבירה רשות הדואר (דאז) פירוט, בנוגע לתמורה הכספית המגיעה לה, בגין אספקת השירותים הכרוכים בבחירות לרש"פ בסניפי הדואר.
 
בבחירות, אגב, ניצח אבו מאזן ונבחר לנשיאות הרש"פ, אך בבחירות שהתקיימו שנה לאחר מכן ב-2006 לפרלמנט הפלסטיני, באישור ישראל (מצ"ב הודעת הממשלה), ניצח החמאס.
 
ורשות הדואר? היא הוחלפה בינתיים בחברת דואר ישראל, שעדיין ממתינה לתשלום עבור הבחירות לרש"פ שהתקיימו בסניפיה.
 
אז אחרי שסאיב עריקאת יבריא ובטרם יעזוב את בית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, אולי אפשר לנצל את ההזדמנות כדי לבקש ממנו להשאיר צ'ק עבור חברת דואר ישראל?

דואר
עדכון 10.11.20: סאיב עריקאת נפטר היום בבית החולים הדסה, מקורונה, בגיל 65. 



 
 
Bookmark and Share