Telecom News - בשוק של חוסר ודאות - ודאו שיש לכם בעסק/בארגון ביג דאטה אפקטיבי

בשוק של חוסר ודאות - ודאו שיש לכם בעסק/בארגון ביג דאטה אפקטיבי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> בשוק של חוסר ודאות - ודאו שיש לכם בעסק/בארגון ביג דאטה אפקטיבי
בשוק של חוסר ודאות - ודאו שיש לכם בעסק/בארגון ביג דאטה אפקטיבי
מאת: ג'ו בראון, 20.10.20, 14:01ג'ו בראון יחצ

תחום הביג דאטה עלה לכותרות כאחד מהחיילים החשובים המגויסים למאבק במשבר הקורונה. טכנולוגיית הביג דאטה מציעה יכולות חיזוי וקבלת תובנות מתוך נפחים אדירים של מידע כלכלי, מדעי ואפידמיולוגי, כדי לאפשר קבלת החלטות מושכלת. 4 קריטריונים בסיסיים, שיעזרו בבדיקה האם הביג דאטה בעסק/בארגון אפקטיבי והאם משתמשים בו נכון.
 
תחום הביג דאטה עלה לאחרונה לכותרות כאחד מהחיילים החשובים המגויסים למלחמה במשבר הקורונה העולמי. טכנולוגיית הביג דאטה מציעה יכולות חיזוי וקבלת תובנות מתוך נפחים אדירים של מידע כלכלי, מדעי ואפידמיולוגי, כדי לאפשר קבלת החלטות מושכלת, הן בסקאלה מקומית והן בסקאלה גלובלית.

העדנה המחודשת של הביג דאטה באה לידי ביטוי בתקופה זאת בארגונים רבים, ולא בכדי. בעוד מדינות מסוימות מתחילות להתאושש ולפתוח את המשק, העולם העסקי עדיין נמצא במצב של חוסר ודאות מבחינות רבות.

בישראל חווינו עליות ומורדות והמצב הכלכלי והבריאותי עדיין לא התייצב. כל הקלפים בשוק המקומי והגלובלי נטרפו, ולא מעט עסקים רוצים לקבל את ההחלטות הנכונות, שתובלנה אותם קדימה לפני המתחרים. הם מעוניינים לא רק לשרוד, אלא לנצח.

עסקים/ארגונים רבים, אמנם, עשויים לטעון, שהם משתמשים בביג דאטה, חלקם חושבים, שהם מנהלים את העסק שלהם על סמך הקונספט הזה, אבל המצב נכון רק לעיתים נדירות. כמה קריטריונים בסיסיים יעזרו לכם לבדוק האם הביג דאטה בעסק/בארגון שלכם אפקטיבי והאם אתם משתמשים בו נכון.
 
האם באמת יש לי ביג דאטה בעסק/בארגון?
כדי לראות אם יש לכם ביג דאטה, ודאו, שברשותכם 3 נכסים חשובים: נפח, מגוון ומהירות.
  1. נפח - בדקו אם ברשותכם כמות גדולה במיוחד של נתונים, שנוצרו ואוחסנו, החל מנפחים של פטה-בייט ואקסה-בייט ועד לזטה-בייט.
  2. מגוון - מדובר במידע מסוגים שונים ורבים, כגון טקסט, תמונות, שמע ווידאו.
  3. מהירות - בדקו האם קיימת בעסק/בארגון שלכם דרישה לאיסוף נתונים או קלט המעובד במהירות גבוהה.
אם ברשותכם 3 הנכסים הללו, כנראה, שיש לכם ביג דאטה.
 
האם אני משתמש נכון בנכסים העומדים לרשותי?
בהנחה שלעסק/לארגון שלכם יש ביג דאטה ואתם רוצים להשתמש בו כדי לקבל החלטות עסקיות חכמות, עליכם להיות מודעים ל-4 ההיבטים של הטיפול בביג דאטה: קלט, אחסון, אנליטיקה ווירטואליזציה. טיפול נכון ב-4 ההיבטים הללו יבטיח אפקטיביות של הביג דאטה שלכם.

קלט: כל פתרון של דאטה ואנליטיקס צריך למפות את מקורות המידע השונים, הן מבחינת סוגי הטכנולוגיות והן מבחינת קצב הקלט, כדי לשלב אותם במערכת. בדקו האם יש לכם מגוון גדול של סוגי מקורות מידע. למשל, האם אתם כוללים מידע מהתקני IoT? האם אתם כוללים מידע בזמן אמת ממאגרי מידע ציבוריים, כגון בורסה או מידע על מזג אוויר? האם אתם סופרים קליקים של מודעות ועוקבים אחר הלקוח במסע הווירטואלי שלו?

אחסון: שאלת המפתח היא כבר לא 'איך דוחפים הכל לדאטה בייס אחד?'. במקום זאת, בזכות הופעתו של מחשוב הענן, עם יכולת ההרחבה והאלסטיות שלו, השאלה הפכה ל'איזה מידע צריך לאחסן, באיזה שלב, לאיזו מטרה, ואיך ניתן לגשת אליו?' במילים אחרות, הפתרון צריך לקחת בחשבון בעיקר את אופן השימוש בנתונים ויכולת השליפה שלהם.

משמעות הדבר היא, שכדאי לאחסן נתונים גולמיים, שלעתים רחוקות ניגשים אליהם, בארכיון גיבוי לא יקר, ואילו נתונים חיים, שמשמשים לניתוח ואנליזה בזמן אמת, כדאי לנקות, לסדר ולאחסן במקום אחסון מתאים יותר, שמאפשר שליפה מהירה וריבוי שאילתות מורכבות.

כ"כ, יש לשאול איזה סוג נתונים שומרים - האם בפורמט jsons? נתונים קלאסיים (טקסט ומספרים)? נתוני אובייקט? נתונים גיאוגרפיים? תרשימים? ניתן לאחסן כל סוג מידע בבסיס נתונים המותאם בצורה נכונה. כך, שיתאים לצרכים. ואם בעבר, כל שרת דרש דמי רישוי יקרים ועבודה נרחבת בניהול הדאטה בייס, כיום ניתן למקם אותם תחת שירותים מנוהלים, שמקטינים את עלויות התקורה באופן משמעותי.

אנליטיקס: מגוון כלי האנליטיקס הקיים בשוק נמצא במגמת עלייה מתמדת. העסק/הארגון חייב לנתח את זמינות הכלים, לעדכן ולמפות אותם באופן קבוע ואפילו להציג את התנודות במניות. יכולות חישוב חדשות אפשרו למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI) מהירה, חלקה ועמוקה יותר. בין אם אתם רוכשים חבילת ניתוחים או יוצרים בעצמכם ניתוח מעמיק, עליכם לשאול מהו המפתח לקידום העסק/הארגון שלכם.

אין 2 עסקים זהים, אין לוגיקה עסקית הזהה לאחרת, אפילו באותו תחום. כל עסק/ארגון מסתכל על כך בצורה קצת אחרת, ולכן, המפתח ליישום אנליטיקס הוא לעשות זאת באופן מותאם אישית ב-100%. השיקולים הם בעיקר מהי הלוגיקה העסקית ואיזה יתרון יכולים לקבל מהניתוחים, שפתרון הביג דאטה שלכם מייצר.

ויזואליזציה: לא מספיק לאסוף, לאחסן ולנתח את הביג דאטה. צרכני המידע - החל מלקוחות הקצה ועד מקבלי ההחלטות - צריכים להיות מסוגלים לצרוך את המידע במהירות ובקלות. ודאו, שפלטפורמת ההדמיה שלכם יכולה לגשת למקורות הדרושים לה בפתרון ה-Data & Analytics שלכם במהירות, מבחינת סוגי נתונים ונפח נתונים.

לדוגמה, אם מיישמים למידת מכונה בתוך פלטפורמת הווירטואליזציה, ודאו, שניתן להציג את תוצאותיה בצורה ברורה וקוהרנטית, ושמשתמשי הקצה אינם צריכים לעבוד עוד על הנתונים המוצגים.

ולבסוף, ודאו, שניתן להתאים את היבט הווירטואליזציה בהמשך התהליך, עם התפתחות העסק. אינכם רוצים להיות במצב בו יש דרישות שוק חדשות לתצוגת נתונים, ולמערכות שלכם אין יכולת לתת מענה בכלל.
 
היתרונות בטכנולוגית ביג דאטה בולטים היום יותר מתמיד. עסק/ארגון, שישכיל למנף אותה בצורה נכונה, יוכל לנצל הזדמנויות בשוק, להיענות טוב יותר לדרישות המשתנות, להתגמש ולהיערך בהתאם. זה הזמן לבדוק את מערך הביג דאטה בעסק/בארגון, את איכות נכסי המידע ואופן השימוש בו, שכן שימוש לא נכון במידע, שאינו איכותי, יכול להוביל לתוצאות הפוכות, ואת זה קשה יותר לתקן אחרי שמבוצעות השקעות.

מאת: ג'ו בראון, אוקטובר 2020.
מפתח BI בחברת Valinor מקבוצת Comm-IT
 
BIG DATA FREE

 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share