Telecom News - פייסבוק נכנעה ללחץ הציבורי ומשתמשי פייסבוק/אינסטגרם יוכלו להגיש ערעורים

פייסבוק נכנעה ללחץ הציבורי ומשתמשי פייסבוק/אינסטגרם יוכלו להגיש ערעורים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> פייסבוק נכנעה ללחץ הציבורי ומשתמשי פייסבוק/אינסטגרם יוכלו להגיש ערעורים
פייסבוק נכנעה ללחץ הציבורי ומשתמשי פייסבוק/אינסטגרם יוכלו להגיש ערעורים למועצה המפקחת
מאת: מערכת Telecom News, 22.10.20, 22:06FACEBOOK FREE
 
המועצה המפקחת The Oversight Board מתחילה לקבל פניות ממשתמשי פייסבוק ואינסטגרם לבדיקת תוכן ולהסרת תכנים המועלים לרשתות החברתיות. פייסבוק תוכל אף היא לבקש את הנחיות המועצה. החלטות המועצה תחייבנה את פייסבוק.
 
המועצה המפקחת הודיעה, שהחל מהיום, יוכלו משתמשי פייסבוק ואינסטגרם להגיש ערעורים להסרת תכנים ובדיקת תוכן עצמאית של המועצה. כ"כ, תוכל פייסבוק לפנות למועצה בענייני תכנים, שיש להשאיר או להסיר. ההחלטות, שתקבל המועצה, תהיינה עצמאיות ותחייבנה את פייסבוק. במהלך החודשים הבאים, אנשים יוכלו לפנות למועצת הפיקוח בעניין תכנים, שירצו שפייסבוק תסיר.
 
מועצת הפיקוח (גוף גלובלי), מורכבת מחברי מועצה עצמאיים מרחבי העולם. הם בעלי רקע בתחומי חופש הביטוי, הזכויות בדיגיטל, פעילות בטוחה בעולם המקוון ותחומים קשורים נוספים. המועצה מקבלת החלטות מחייבות איזה תוכן פייסבוק ואינסטגרם צריכות לאפשר או להסיר, בהתבסס על תקנות חופש הביטוי וזכויות האדם. מועצת הפיקוח מתמקדת בטיפול בכמה מההחלטות המשמעותיות ביותר לניטור תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם המופנות גם ע"י המשתמשים וגם ע"י פייסבוק.

מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, היא חברה ב-Oversight Board - מועצת המנהלים של הארגון שמפקח על פייסבוק. 
 
כל משתמש יכול להגיש בקשה מתאימה דרך אתר האינטרנט של המועצה המפקחת, לאחר שמיצה את ערעורי התוכן ישירות מול פייסבוק. כ"כ, פייסבוק יכולה להפנות בקשות למועצה באופן שוטף, וכן בנסיבות חירום במסגרת הליך הבדיקה המזורז.
 
לאחר בירור, הבקשות תועברנה לפאנל המורכב מ-5 חברי מועצה ובינהם לפחות חבר אחד מהאזור המעורב במקרה. אף חבר מועצה אינו מקבל החלטה לבדו.
 
תוצאות הבקשות תוחלטנה הן על בסיס הסטנדרטים והערכים של קהילת פייסבוק והן על עקרונות המשפט הבינלאומיים לזכויות אדם. בנוסף לקבלת הבקשות, הגוף המפקח יוכל כעת להמליץ על שינויים בכללי קהילת פייסבוק לצד החלטותיו.
 
לכל מקרה יינתן זמן תגובה ציבורי, שיאפשר לצדדים שלישיים לחלוק את התובנות שלהם עם המועצה. תיאורי המקרה יפורסמו באתר המועצה עם בקשה להתייחסות ציבורית לפני תחילת הדיונים במועצה. התיאורים לא יכללו מידע העלול לזהות את המשתמשים המעורבים במקרה.
 
המועצה מצפה מפייסבוק לפעול על פי החלטותיה תוך 90 יום לכל היותר.
 
קטלינה בוטרו-מרינו, יו"ר משותפת במועצת הפיקוח: "המועצה מצפה להתחיל בפעילות. לא נוכל לשמוע כל בקשה, אך אנו רוצים, שההחלטות שלנו תהיינה בעלות ערך לכולם. נתעדף מקרים, שיהיו בעלי השפעה על משתמשים רבים ברחבי העולם, בעלי חשיבות עליונה לשיח הציבורי וכאלה המעלים שאלות לגבי המדיניות של פייסבוק.
 
זכויות האדם וחופש הביטוי יהיו הליבה של כל החלטה שנקבל. למקרים האלה יהיו השלכות רחבות. תפקידנו להבטיח את אחריותה של פייסבוק ולשרת את המשתמשים".
 
ג'מאל גרין, יו"ר משותף במועצת הפיקוח: "תוכן, שעלול להוביל לתוצאות בעלות השלכות דחופות ורחבות, ייבדק במהירות האפשרית. המועצה תאפשר בחינה ביקורתית ועצמאית של עמדת פייסבוק על תכנים בנושאים המשמעותיים ביותר, אך אינה מסירה את האחריות של פייסבוק לפעול ראשונה ובמהירות במקרי חירום".
 
מידע נוסף וטופסי ערר - כאן  
 



 
 
Bookmark and Share