Telecom News - מחקר השפעת הקורונה על ה-IT: מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה

מחקר השפעת הקורונה על ה-IT: מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> מחקר השפעת הקורונה על ה-IT: מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה
מחקר השפעת הקורונה על ה-IT: מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה
מאת: מערכת Telecom News, 25.10.20, 13:35ארובה
 
המחקר בקרב 2,400 מקבלי החלטות בתחום ה-IT בחן כיצד הם הגיבו לביקוש עסקי וטכנולוגי לאור מגפת הקורונה, אילו החלטות השקעה נעשו ונעשות כתוצאה מכך, ואילו מודלים של צריכה הם רואים, שעומדים בפניהם. התוכניות לעתיד הן אגרסיביות. מנהלי ה-IT מחפשים כעת כיצד לפתח את תשתית הרשת שלהם מבלי להיכנס להשקעות הוניות (CapEx) אלא לעבור לפתרונות המסופקים "כשירות".
 
בעקבות התפרצות וירוס הקורונה ברחבי העולם, מנהליIT  באזור EMEA (אירופה, מזה"ת ואפריקה) מתכננים להשקיע יותר בטכנולוגיות רשת מבוססות ענן ובינה מלאכותית (AI) כחלק מבניית תוכניות ההתאוששות העסקית שלהם. כך, עולה ממחקר של Aruba, חברה בת של HPE, שעוסקת בפתרונות רשת חכמים ומאובטחים מן הקצה ועד הענן, שמשלבים AI לייצור אוטומציה תוך ניצול נתונים לשיפור תוצאות עסקיות.

הממצאים, שמתפרסמים בדו"ח גלובלי מקיף חדש, "מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה", מצביעים על כך, שמנהלי IT עוסקים בתקופה האחרונה באתגרים הקשורים בתמיכה בכוח עבודה מבוזר מאוד העובד מרחוק ובהתרחבות סביבת העבודה ההיברידית, בה אנשים צריכים לבצע מעבר חלק בין העבודה במשרד, לבית ובדרכים. מנהלי ה-IT מחפשים כיצד לפתח את תשתית הרשת שלהם, מבלי להיכנס להשקעות הוניות (CapEx) אלא לעבור לפתרונות המסופקים "כשירות".

השיעור הממוצע של שירותי IT הנצרכים דרך "מודל מנוי " יצמח ב-41% בשנתיים הקרובות, משיעור של 29% כיום מסך השירותים לשיעור של 41% ב-2022. אחוז הארגונים, שיצרוך את רוב פתרונות ה-IT שלו "כשירות" יצמח ב-74% בתקופה זו.

הדו"ח, שסקר 2,400 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ב-20 מדינות וב-8 ענפים מרכזיים, בחן כיצד הם הגיבו לביקוש עסקי וטכנולוגי לאור מגפת הקורונה, אילו החלטות השקעה נעשו ונעשות כתוצאה מכך, ואילו מודלים של צריכה הם רואים שעומדים בפניהם.

ארובה
 
מקבלי ההחלטות מדווחים, כשקורונה הייתה השפעה משמעותית גם על העובדים שלהם וגם על ההשקעות קצרות הטווח ברשתות: 20% מתארים את ההשפעה על העובדים כ"משמעותית" (יציאה לחל"ת או פיטורים), בעוד 48% מזהים השפעה בינונית (קיצוץ זמני בחלק מהמשרות), ורק 23% רואים השפעה "נמוכה" (פגיעה במספר מצומצם של משרות).

עם זאת, התוכניות לעתיד הן אגרסיביות. רוב מקבלי ההחלטות בתחום ה-IT מתכננים לשמר או להגביר את ההשקעות שלהם ברשתות בעקבות הקורונה מאחר והם נדרשים לענות על צרכים חדשים של עובדים ולקוחות.

38% ממקבלי ההחלטות בעולם מתכננים להגדיל את ההשקעה שלהם ברשת מבוססת ענן, כש-45% שומרים על אותה רמה, ו-15% יקטינו את ההשקעה.

אזור APAC הוא המוביל העולמי בהגדלת השקעות, שם 45% מהמשיבים ציינו, שיגבירו את ההשקעה ברשת מבוססת ענן, בהשוואה ל-32% ב-EMEA, כשהמספר עולה ל-59% בקרב מקבלי החלטות IT בהודו.

היכולות של הענן לאפשר ניהול מרחוק של רשתות בהיקפים גדולים, מהוות גורם משיכה עבור מנהלי IT בתקופה בה לא תמיד ניתן להיות נוכחים באתר.
ארובה
 
עוד עולה מהמחקר, שמקבלי ההחלטות מחפשים כלים משופרים לניטור וקבלת תובנות לגבי הרשת כדי לפתור בעיות ולטייב את יעילות הרשתות, בעיקר בעידן של עבודה מרחוק.
 
במחקר נמצא, ש-35% ממקבלי החלטות ה מתכננים להגביר את ההשקעה שלהם בטכנולוגיות רשת מבוססות AI. אזור APAC מוביל את המגמה עם 44% ואזור EMEA ואמריקה הציגו שיעור דומה של 30% מהמשיבים.

מנהלי ה-IT, שמתכננים קדימה, מחפשים אחר דרכי צריכה חלופיות כדי להגיע לאיזון הטוב ביותר בין ערך וגמישות: 50% מהמנהלים ב-EMEA אמרו, שיבחנו מודלים חדשים לרכישת תוכנה וחומרה במודל מנוי. 51% יבחנו בעיקר שירותים מנוהלים או ניהול turnkey של חומרה ותוכנה, ו-29% יבדקו ליסינג פיננסי. כל אלה מגיעים כתוצאה מהשלכות הקורונה.

הדבר משקף את הצורך הגובר במודלים בעלי גמישות פיננסית גדולה יותר במסגרת סביבת עבודה מאתגרת. הענפים ברמה הגלובלית, בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לבחון מודל מנויים הם מלונאות/אירוח (66%), IT, טכנולוגיה וטלקום (58%) וחינוך (57%). ההשפעה של הקורונה הגבירה יותר מאי פעם את הרצון לגמישות וליכולת חיזוי של הוצאות, תוך הפחתה של הסיכון הנובע מהוצאות הוניות ראשוניות.
ארובה
    
Morten Illum, סגן נשיא EMEA ב- Aruba: "עלייתה של סביבת העבודה ההיברידית מחייבת את מובילי ה-IT לפעול תוך איזון עדין בין גמישות, אבטחה וכדאיות במחשוב הקצה, סביבת העבודה כפי שהכרנו עד תחילת השנה השתנתה מאוד. כדי לתמוך בהרגלים חדשים, כגון ריחוק חברתי וחוויות ללא מגע, בארגונים צריכה לפעול הטכנולוגיה המתאימה המציעה קישוריות מהירה המתאימה לארגונים, אבטחה ותמיכה. הדבר צריך להיעשות בסביבה מאתגרת מבחינה פיננסית, שמניעה את מקבלי החלטות לחפש פתרונות פחות מסוכנים ופחות יקרים, המגולמים ב'מודל מנויים'.

הצרכים של לקוחות ועובדים השתנו באופן משמעותי כל כך בחודשים האחרונים, שאין זה מפתיע לראות את מנהלי ה IT מחפשים אחר פתרונות גמישים. הצורך באג'יליות וגמישות בניהול רשתות גדול מאי פעם, וחיוני כעת להבטיח, שעסקים מקטינים את המורכבות ברשת כדי לאפשר את החוויה המאובטחת והחלקה, שהמשתמשים מצפים לה".

האינפוגרפיקה המלאה של המחקר: Preparing for the Post-Pandemic Workplace  - כאן.
 

 



 
 
Bookmark and Share