Telecom News - מיהן 100 חברות הטכנולוגיה (9 מישראל) המאתגרות את השווקים הגלובליים?

מיהן 100 חברות הטכנולוגיה (9 מישראל) המאתגרות את השווקים הגלובליים?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> מיהן 100 חברות הטכנולוגיה (9 מישראל) המאתגרות את השווקים הגלובליים?
מיהן 100 חברות הטכנולוגיה (9 מישראל) הצפויות לאתגר את השווקים הגלובליים?
מאת: מערכת Telecom News, 17.11.20, 10:57טכנולוגיה

הוצגו 100 חברות הטכנולוגיה המבטיחות ביותר, שצמחו בשווקים מתעוררים ומניעות את הדור הבא של חדשנות וצמיחה בעולם, ושצלחו גם את מגפת הקורונה. הרשימה היוקרתית כוללת 9 חברות ישראליות. ישראל נמצאת במקום ה-3 במספר האבסולוטי של חברות טכנולוגיה מבטיחות ובמקום הראשון במספר חברות לנפש.

חברת הייעוץ הגלובלי בוסטון קונסלטינג גרופ - BCG-The Boston Consulting Group, שמעסיקה 20 אלף עובדים המעניקים שירותי ייעוץ ב-50 מדינות. כשהמשרד בישראל הוקם ב-2010, פרסמה היום את רשימת 100 החברות הטכנולוגיה המבטיחות ביותר, שצמחו בשווקים מתעוררים. חברות אלו הפכו לכוחות רבי עוצמה בתעשיית הטכנולוגיה ובתעשיות אחרות ומשפיעות באופן מהותי על תעשיות שונות ברמה הגלובלית. חברות אלו צלחו גם את מגפת הקורונה ורבות מהן מפגינות גידול במספר הלקוחות שלהן ובתדירות השימוש במוצר שמציעות.

9 החברות הישראליות, שכלולות ברשימה, פועלות בתעשיות שונות ומגוונות:

מאנדיי המפתחת פלטפורמה לעבודה מרחוק,
אורקם המפתחת ומייצרת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת המסייע לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות,
ויקס חברת בניית האתרים,
פיוניר חברת הפינטק,
סייברארק חברת אבטחת המידע,
איירון סורס חברת האינטרנט הפועלת בתחום הפרסום,
לנדא פרינטינג חברת מכונות הדפוס הדיגיטליות,
פלייטיקה חברת המשחקים המקוונים,
סולאראדג' חברת המערכת הסולארית.

BCG

ישראל נמצאת במקום ה-3 אחרי סין והודו במספר האבסולוטי של חברות טכנולוגיה מבטיחות, ובמקום הראשון מבחינת מספר חברות לנפש. בדו"ח של חברת BCG מצוין: "ישראל רשמה הצלחות רבות במשיכת מדענים מהשורה הראשונה ובעידוד שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה והתעשייה בטיפוח פיתוח טכנולוגי. בשל גודלו המוגבל של השוק המקומי, החברות הישראליות נוטות להיות גלובליות מראשיתן".
 
BCG

את 100 החברות המבטיחות ביותר, שצמחו בשווקים מתעוררים, בחרה BCG על פי 6 קריטריונים מרכזיים:

חברה המבוססת היטב (בעלת שווי ארגוני של לפחות 500 מיליון דולרים),
חברה הנמצאת עדיין בשלבי פיתוח מוקדמים יחסית,
חברה בעלת שאיפה ופוטנציאל להמציא ולעצב מחדש תעשיות שלמות,
חברה הממוקדת טכנולוגית,
 חברה המחזיקה במודל עסקי מבטיח,
חברה שהוכיחה יכולת לפתח את השוק.

על החברות המבטיחות להגיע משווקים מתעוררים. אולם, BCG שילבה גם מספר חברות המגיעות משווקים בוגרים יותר, כמו למשל סינגפור. זאת, בשל היותן במוקד אזורי טכנולוגי משמעותי.

חברות הטכנולוגיה המבטיחות, שמצוינות בדו"ח של BCG, מגיעות מ-14 מדינות ופועלות במגזרים רבים. שני שליש מהן מתמקדות באפליקציות או שירותים לצרכנים C2B ושליש מספקות שירותים לעסקים B2B, בפרט כאלה המשמשים להובלת שינויים מהותיים באופן העבודה של ארגונים וחברות.

כמעט חצי מתוך 100 מאתגרות הטכנולוגיה פועלות בעיקר בשווקי הבית שלהן, כאשר 16 מהן משכפלות את הצלחתן בשווקים מתעוררים ו-39 חודרות לשווקים בוגרים ומפותחים.
 
BCG

הערכת השווי הממוצעת של חברות הטכנולוגיה המבטיחות עומדת על ממוצע של 6.3 מיליארד דולרים, נתון המציב את רובן הרבה מעל רף היוניקורן המקובל. היקף ההכנסות הממוצע של החברות ברשימה עומד על 2 מיליארד דולרים, ולמרות זאת הן עדיין צומחות בקצב שנתי ממוצע של קרוב ל-70%, פי 6 מהר יותר ממגזר הטכנולוגיה בשווקים מפותחים.

מאז פרוץ מגפת ה-COVID-19, קטגוריות הטכנולוגיה שגשגו ברובן כשהן מפגינות גידול במספר המשתמשים ובהיקף השימוש. מגזרים מסוימים, כגון אד-טק (edtech), גיימינג ווידיאו סטרימינג אף האיצו את צמיתם כשהם ממנפים לטובתם את השינויים בהרגלי הצרכנים.

חברות הטכנולוגיה המבטיחות בוחרות מסלולים שונים לצמיחה והצלחה. רבות מהן מנצלות את יכולותיהן כדי לפתור בעיות ספציפיות לשווקים מתעוררים, כגון הכלה פיננסית מוגבלת וגישה מוגבלת להשכלה. בדרך זאת, הן עוקפות לעתים קרובות שווקים בוגרים יותר, כמו למשל כאשר הן מעבירות אוכלוסיות, שלא השתמשו מעולם בשירותי בנקאות, היישר לבנקאות דיגיטלית. מעבר לכך, הן מדמיינות מחדש את שרשרות הערך בתעשיות שונות, ממציאות דרכים חדשות לשיתופי פעולה בין השחקנים, מטפלות במוקדי אי-יעילות ומספקות ללקוחות תוצאות טובות יותר.

ניקולאוס לאנג, שותף מנהל בכיר ב-BCG השותף לכתיבת הדו"ח: "חברות אלו ממציאות מחדש את התעשיות שלהן ומתוות מסלול משלהן להתרחבות והצלחה. בנוסף, הן לוכדות את תשומת לבן של החברות המבוססות והגדולות בתעשייה, בין אם במגזר הטכנולוגיה עצמו או בתעשיות אחרות. אותן חברות מבוססות נדרשות כעת להחליט מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עלייתן של היריבות ובנות הברית הפוטנציאליות החדשות".
 
מייקל מייר, שותף מנהל ב-BCG ושותף לכתיבת הדו"ח: "חברות אלו הן מתחרות חזקות המשבשות את כללי המשחק המוכרים. הן נכונות לתקוף מגזרים חדשים הנמצאים מעבר לעסקי הליבה שלהן. בה בעת, הנטייה שלהן לעבוד באמצעות האקוסיסטם הופכת אותן לנגישות יותר למודלים של שיתוף פעולה. החברות המבוססות צריכות לפתח אסטרטגיות כדי להתמודד עם מקור חדש של תחרות. האם הן מנסות להביס אותן או להצטרף אליהן?"

הדו"ח המלא - כאן.

אינפוגרפיקה על החברות הישראליות הנמצאות בדו"ח - כאן.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bookmark and Share