Telecom News - סקר: רוב הציבור בישראל נפגע מאיומים ברשת

סקר: רוב הציבור בישראל נפגע מאיומים ברשת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> סקר: רוב הציבור בישראל נפגע מאיומים ברשת
סקר: רוב הציבור בישראל נפגע מאיומים ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 23.11.20, 12:30CYBER FREE
 
הסקר חושף נתונים על הפחדים הכי גדולים שלנו ברשת, אילו איומי רשת הם הנפוצים ביותר ומהם הרגלי אבטחת המידע של הישראלים. ומה קורה לגבי ההגנה על הסמארטפון אנדרואיד?

סקר, שערכה חברת אבטחת המידע ESET ישראל וביצע מכון גיאוקרטוגרפיה, חושף נתונים על הפחדים שלנו מאיומים ברשת. הסקר, שנערך בחודש אוגוסט האחרון, דגם 500 נשאלים כדי לבחון את הרגלי השימוש והיחס של הישראלים לאמצעי אבטחת מידע.

ממה אנו הכי חוששים?
מנתוני הסקר עולה, שרוב הישראלים חוששים מאיומים ברשת (כ-75%), כאשר כמחצית מהם חוששים במידה רבה ואף יותר.

בנוגע למפגש הישיר עם איומי הרשת, כ-75% מהנשאלים העידו, שנפגעו מאיומי רשת. כמחצית מהם נפגעו ממיילים זדוניים ודואר זבל (48%), ושיעור גבוה מהנשאלים ציינו, שנפגעו מוירוסים ו-AdWare (פרסומות זדוניות).

עם העלייה המשמעותית בניסיונות ההונאה ברשת ובפרט במתקפות מסוג פישינג (הזנת פרטים באתרים מתחזים), חלה גם עליה בשיעור המציינים ,שפגעו מאיום הפישינג (15%). טוב לראות ,שמעל מחצית מהציבור מכיר את המונח פישינג ומקשר אליו מושגים כמו התחזות, איסוף נתונים ומידע וגניבת פרטים.

כ-76% מהציבור מעידים, שמותקנת במחשב שלהם תוכנת אבטחת מידע, שמבחינתם מגינה עליהם בעיקר מפני וירוסים, סוסים טרויאנים, תולעים ותוכנות ריגול.

ומה לגבי הגנה על הסמארטפון?
לרוב גדול מבעלי הסמארטפונים יש מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד (72%) כשברבע מהם מותקנת תוכנת אנטי וירוס (25%).

למרות שמחקרים מעידים על עלייה באיומים המכוונים למערכות האנדרואיד עדיין מרבית הישראלים מאמינים, שאין צורך באמצעי הגנה, כשלמעשה ל-75% מהנשאלים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד אין או שאינם יודעים אם מותקנת תוכנת אבטחה.

החסם העיקרי לכך, שמשתמשים בוחרים שלא להפעיל תוכנת הגנה על הסמארטפון היא, שהם תופסים זאת כלא הכרחי וש"אין וירוסים בסמארטפון" או לא שמעו על בעיות כאלו.

ואיך אנו נועלים והאם בכלל?
שיטת הנעילה העדיפה על המשתמשים לסמארטפון שלהם היא שימוש בקוד גישה (34%), לאחר מכן סיסמה (22%), דפוס מסוים (20%) או זיהוי פנים (19). מעניין לראות, שכ-30% מהנשאלים, כלל לא מפעילים נעילת מסך בסמארטפון.

משתמשים באימות דו שלבי?
אחת הדרכים החזקות והמשמעותיות להגנה על המידע היא שימוש באימות דו שלבי, שמוסיף בנוסף לסיסמה שלב נוסף, שדורש מהמשתמש אמצעי אימות נוסף, כמו למשל, סיסמה חד פעמית, שנשלחת למכשיר שלו, או זיהוי ביומטרי.

קרוב למחצית הציבור (45%) אינה מכירה או שמעה על אימות דו שלבי ורבע נוסף (29%) אמנם שמע אך לא ידע לפרט או להסביר. מי שכן הכיר, וידע להסביר, התייחס לאימות דו שלבי כאימות נוסף בהודעה לטלפון או אימות נוסף על הסיסמה.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share