Telecom News - דו"ח: ענן היברידי עונה על הצרכים העסקיים של ארגונים/עסקים בעקבות הקורונה

דו"ח: ענן היברידי עונה על הצרכים העסקיים של ארגונים/עסקים בעקבות הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> דו"ח: ענן היברידי עונה על הצרכים העסקיים של ארגונים/עסקים בעקבות הקורונה
דו"ח: ענן היברידי עונה על הצרכים העסקיים של ארגונים/עסקים בעקבות משבר הקורונה
מאת: מערכת Telecom News, 24.11.20, 14:08CLOUD FREE

במסגרת המחקר, שמדד התקדמות ארגונים בכל הנוגע לאימוץ עננים פרטיים, היברידיים וציבוריים, נשאלו 3,400 מקבלי החלטות IT ממגוון עסקים בגדלים שונים, היכן הם מנהלים את היישומים העסקיים שלהם היום, היכן הם מתכננים להריץ אותם בעתיד ומהם אתגרי הענן שלהם.

חברת נוטניקס, חברת תוכנת מחשוב ענן אמריקאית הפועלת בישראל כ-6 שנים ומספקת פתרון תשתית ענן היברידי באופן אחוד, ערכה מחקר המודד את התקדמותם של ארגונים בכל הנוגע לאימוץ עננים פרטיים, היברידיים וציבוריים.

מהמחקר עולה, ש-86% מן הארגונים סבורים, שהענן ההיברידי נותר חוד החנית ומודל אידיאלי לתשתיות IT. ארגונים, שמנהלים סביבות היברידיות, נוטים להתמקד יותר בפעילות האסטרטגית של החברה וזוכים להשפעה עסקית חיובית.

רוב הנשאלים (כ-76%) דיווח, שהמגיפה גרמה להם לחשוב בצורה יותר אסטרטגית על ה-IT, וכמעט מחצית (46%) העידו, שהשקעותיהם בענן ההיברידי גדלו כתוצאה ישירה של מגפת הקורונה, כולל עננים ציבוריים ופרטיים.

המשיבים במחקר, שמנהלים סביבות היברידיות, מעידים, שבאמצעות הענן ההיברידי הם יכולים להציע לארגון מערכי עבודה גמישים יותר, לחזק את תוכנית ההמשכיות העסקית שלהם, לפשט את הפעולות ולהגדיל את השימוש בכנסים דיגיטליים עקב המגפה.

המגפה שינתה את המיקוד של צוותי ה-IT לתמיכה בעובדים מרחוק ואפשרה פריסה מהירה של תשתיות עבור עובדים המבוזרים גיאוגרפית, מהלכים, שגרמו להתקדמות מוגברת בהרחבת השימוש בענן.

בנוסף, עסקים מסתמכים יותר ויותר על עננים ציבוריים מרובים כדי לענות על צרכיהם בהשוואה לשנים קודמות. הדו"ח הראה, ש-63% מהמשתמשים בעננים ציבוריים משתמשים ב-2 עננים ציבוריים או יותר, או בריבוי עננים ושהם צופים, שהמספר יקפוץ ל -71% ב-12 החודשים הבאים.

במסגרת המחקר ביוזמת נוטניקס, שבוצע ע"י Vanson Bourne, נשאלו 3,400 מקבלי החלטות IT ברחבי העולם ממגוון עסקים בגדלים שונים, היכן הם מנהלים את היישומים העסקיים שלהם היום, היכן הם מתכננים להריץ אותם בעתיד ומהם אתגרי הענן שלהם.

ממצאים מרכזיים נוספים כפי שעלו מהדו"ח השנה:

ארגונים נקטו בצעדים משמעותיים כדי לגבש ולבחור את מודל תפעול מערך ה-IT שלהם: משיבי הסקר מדווחים על נקיטת צעדי מפתח ראשוניים להפעלת סביבה היברידית מוצלחת, כולל אימוץ תשתית hyperconverged-infrastructure במרכזי הנתונים שלהם והפעלת מרכזי נתונים אחרים, שאינם תומכים בענן, לטובת שימוש בענן פרטי וציבורי.

צוותי IT גלובליים מתכננים גם שינויים משמעותיים בתשתית וצופים פריסת ענן היברידי, שיגדל בממוצע ביותר מ -37% ב-5 השנים הקרובות, עם ירידה מקבילה של 15% במרכזי הנתונים, שאינם תומכים בענן.

ניתן לראות, שמתוך אפשרויות של פתרונות התשתיות השונות הקיימות כיום, המשיבים דיווחו על הפעלת מודל היברידי המשלב ענן פרטי, ענן ציבורי ומרכז נתונים מסורתי בתדירות גבוהה יותר מכל קטגוריה אחרת (כמעט 26%), מה שכנראה מבשר על אימוץ של פריסת ענן היברידי.
 
עבודה מרחוק כאן כדי להישאר: כך מתכננות חברות רבות: בסקר בשנה שעברה, לכ-27% מהנשאלים לא היו עובדים בבית באופן מלא. מספר זה צנח ב-20% השנה ל-7% בלבד של ארגונים ללא עובדים מן הבית, כתוצאה מהקורונה.

המשיבים ענו, שהם צופים שעד 2022 לכ-13% מהארגונים לא יהיו עובדים במשרה מלאה מרחוק באותה עת, פחות ממחצית מהנתון לפני שנה ב-2019, לפני פגיעת המגפה. שיפור תשתיות ה-IT (50%) ויכולות העבודה מהבית (47%) נמצאים כיום בראש סדרי העדיפויות של המשיבים למשך 12 עד 18 החודשים הבאים.
 
תוצאות עסקיות אסטרטגיות, ולא עלויות, מניעות את השינוי כיום: משיבי הסקר העידו, שהמוטיבציה העיקרית שלהם לשינוי תשתיות ה-IT שלהם היא להשיג שליטה רבה יותר במשאבי ה-IT שלהם (58%), להשיג גמישות לעמוד בדרישות העסקיות הדינמיות (55%) ולשפר את התמיכה ללקוחות ולעובדים מרחוק (46%). לעומת זאת, רק 27% ציינו את קיצוץ העלויות כמניע לשינוי.
 
אנשי חינוך מתמודדים עם אתגרים וצרכים ייחודיים הקשורים לקורונה: משיבים רבים במגזר החינוך ציינו, שהאתגר העיקרי שלהם הוא להבטיח, שלעובדים מרוחקים יש חומרה מספקת. 47% ציינו גם, ש"ערוצי תקשורת נאותים בין עובדים ולקוחות" הוא גם אתגר חשוב.

מגזר החינוך נוקט בצעדים הנכונים לקראת טרנספורמציה, ומדורג גבוה בפריסת ענן פרטי כאשר 29% מהנשאלים אמרו, שהם מפעילים עננים פרטיים בלבד (יותר מהממוצע העולמי של 22%).

וונדי מ.פייפר, מנהלת מערכות המידע בנוטניקס: "בינואר לפני מגפת הקורונה, הטכנולוגיה נחשבה עבור חברות רבות לפונקציה בסיסית של עסק, שמאפשרת הנעת תהליכי ליבה ארגוניים. כיום, הטכנולוגיה קיבלה משמעות חדשה לגמרי. הטכנולוגיה היא בחירה אסטרטגית מורכבת, שתקבע האם החברה תצליח או לא בתכנון לטווח הרחוק.

מגפת הקורונה האיצה אותנו לעידן חדש של אסטרטגיית IT והממצאים של מדד הענן הארגוני השנה משקפים מציאות חדשה זו. הענן ההיברידי ממשיך להוביל וזה ימשיך להיות כך ככל שאנו מנווטים את תמהיל הסביבות הפיזיות והווירטואליות שלנו ומתרחקים מלעשות עסקים במצב יחיד".

מידע נוסף על הדו"ח והממצאים, להורדת מדד הענן השלישי המלא של Nutanix Enterprise - כאן.
 
 
 



 
 
Bookmark and Share