Telecom News - פותח צמיד המאפשר לבעלי מוגבלות להשתמש במחשבים ובסמארטפונים

פותח צמיד המאפשר לבעלי מוגבלות להשתמש במחשבים ובסמארטפונים

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> פותח צמיד המאפשר לבעלי מוגבלות להשתמש במחשבים ובסמארטפונים
פותח צמיד המאפשר לבעלי מוגבלות להשתמש במחשבים ובסמארטפונים
מאת: מערכת Telecom News, 29.11.20, 21:026DEGREES יחצ

זאת, ע"י הסטארטאפ הישראלי 6Degrees, כאשר מטרה היא לאפשר לאנשים, שמתמודדים עם אתגרים סביב המוטוריקה העדינה, עצמאות אישית, חברתית וכלכלית.
 
מייסדי 6Degrees ב-2017, מירי ברגר ואריה כ"ץ, פיתחו מוצר עבור אנשים, שאיבדו מוטוריקה עדינה, ולא יכולים להשתמש במכשירים חכמים כמו מחשבים וסמארטפונים, כתוצאה מהמגבלה שלהם.

מדובר באי יכולת להשתמש במכשירים חכמים החל מביצוע פעולות בסיסיות כמו שליחת הודעות למשפחה, שימוש בזום, או הזמנה מהסופרמרקט וכלה בהשלכות רחבות כמו מניעה להשתלב בשוק התעסוקה.

הפתרון מעניק עצמאות אישית וכלכלית לאותם אנשים. כיום, כאשר חברות רבות הסבו את הפעילות לעבודה מהבית, המגבלה הופכת להיות שקופה כי הם יכולים לעבוד מהבית.

הפתרון יכול לעזור לכ4.3% מכלל האוכלוסייה, שמתקשים במוטוריקה העדינה, בין היתר, אנשים עם שיתוק מוחין, שעברו שבץ, אנשים עם פרקינסון, או אנשים, שעברו פציעה ונמצאים בשיקום, כשהמטרה היא לאפשר עצמאות אישית, חברתית וכלכלית.

הצמיד לומד את התנועה הייחודית של המשתמש ומתאים עצמו ליכולות האישיות, האלגוריתם יודע לפצות על תנועה מוגבלת ומתרגם אותה לטווח תנועה מלא ובנוסף מסנן רעד. הצמיד מתרגם תנועה לשליטה על מכשירים חכמים כמו עכבר או אצבע על מסך מגע.

מעבר לכך, לטכנולוגיה יש יכולות ניתוח תנועה מתקדמות, דבר משמעותי מאוד בתהליך של שיקום. הצמיד מנטר את התנועה של המשתמש ונותן אינדיקציות על שינויים בזמן אמת.

כאשר משלבים את הטכנולוגיה עם ציוד VR, המטופל עובר טיפול באמצעות משחק ואינדיקציות על הצלחת הטיפול וקצב התקדמותו. זה מאפשר תרגול מהבית ומעקב של הגורם המטפל ומגביר את המוטיבציה אצל המטופל ואת מעורבותו בתהליך.

הסטארטאפ עובד ב-2 אפיקים. הראשון הוא הטכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלות, והשני ככלי שיקומי מתקדם. בימים אלה הוא עתיד להתחיל פיילוט עם בית חולים שיבא, שם ייקח חלק בניסוי קליני עם אנשים, שעברו קטיעות בטיפול בכאבי פנטום. הטיפול החדשני יחליף את טיפולי המראה המסורתיים ויאפשר טיפול מהנה יותר ומלווה בתוצאות אמת. הסטארטאפ פועל גם  בשיתוף עם עמותת בית הגלגלים ובית הלוחם בתל אביב.

הסטארטאפ נמצא בתכנית  CityZone בפארק עתידים בת"א, מעבדת חדשנות ושדה ניסוי בשיתוף עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב, שמקדמת פתרונות טכנולוגיים לאתגרים עירוניים.

גבי קמינסקי, מנהל הסיטיזון: "בין האתגרים, שעבורם אנו מחפשים פתרונות בסיטיזון, ישנם אתגרים הנוגעים לנגישות בעיר. משמעות נגישות כזו אינה רק רמפות לכסאות גלגלים, מתקנים לבעלי צרכים מיוחדים בגינות המשחקים, או לחצנים עבור כבדי ראייה ברמזורים. נגישות של עיר יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים נוספים, שיהפכו אותה לעיר ״מכילה״ (Inclusive City) עבור כל תושביה.

לקשיים במוטוריקה עדינה יש קשר ישיר ליכולת להתנהל במרחב הדיגיטלי, ובתוך כך לעבוד במשרות הדורשות שימוש במחשבים, טאבלטים או סמארטפונים. בדיוק לשם כך, צירפנו למעבדת החדשנות, את הסטארטאפDegrees 6 ,שמפתח צמיד לביש, שמאפשר לכל אותם אנשים, שמתמודדים עם אתגרים סביב המוטוריקה העדינה, לעשות שימוש בטכנולוגיה.

לצמיד של Degrees6 נדרשות 5 דקות בלבד כדי ״ללמוד״ את המשתמש, את טווח התנועה, ואת האופן, שבו יש לתרגם תנועה זו למחוות על גבי מסך המגע, או לתנועת עכבר במחשב.. הטכנולוגיה מאפשרת הנגשה ושוויון הזדמנויות בתעסוקה, עבור כל אותם אלה, שבשל המגבלה שלהם, כלל לא הגישו מועמדות לתפקידים הכוללים שימוש במחשב או סמארטפון".
 
 



 
 
Bookmark and Share