Telecom News - מחקר מדד הכלכלות הדיגיטליות: מה משותף בין איחוד האמירויות לישראל?

מחקר מדד הכלכלות הדיגיטליות: מה משותף בין איחוד האמירויות לישראל?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מחקר מדד הכלכלות הדיגיטליות: מה משותף בין איחוד האמירויות לישראל?
מחקר מדד הכלכלות הדיגיטליות: מה משותף בין איחוד האמירויות לישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 2.12.20, 16:20DIGITAL FREE
 
2 המדינות הן בין אלו המובילות ביכולות טכנולוגיות והנעת חדשנות. המחקר מגדיר מה הופך כלכלות דיגיטליות לאמינות וחסינות יותר. 
 
מחקר של מאסטרקארד בשיתוף Fletcher (בית הספר ללימודים גלובליים באוניברסיטת Tufts שבמסצ'וסטס ארה"ב -The Fletcher School at Tufts University), חושף את "מדד התבונה הדיגיטלית" (Digital Intelligence Index) המתחקה אחר התפתחות מדינות לעבר כלכלה דיגיטלית, טיפוח אמון באמצעים דיגיטליים ושילובם בחייהם של מיליארדי אנשים.
 
המדד השנה מציג תובנות על הגורמים המרכזיים המניעים את השינוי והמומנטום ובוחן את המשמעות של כלכלות העומדות בפני אתגרי הקורונה והתקופה, שתגיע אחריה.
 
המדד מתמקד ב-2 מרכיבים: 1. פיתוח דיגיטלי. 2. יצירת אמון באמצעים הדיגיטליים.
 
הפיתוח הדיגיטלי בוחן את המומנטום, שנוצר במעבר מכלכלה פיזית בעבר לכלכלה דיגיטלית בהווה, כאשר יצירת האמון היא המקדמת את המעבר לכלכלה חכמה ומכילה יותר בעתיד.
 
מבחינת הפיתוח הדיגיטלי, המחקר מיפה 95% מהאוכלוסייה המקוונת בעולם ו-12 שנים של דאטה ובחן אותם על פני 90 כלכלות שונות בעזרת 160 אינדיקטורים. המחקר התבסס על 4 עמודי תווך:
  •  ההתייחסות המוסדית לדיגיטציה,
  • הביקוש,
  • ההיצע,
  • ההיקף של החדשנות והשינויים הטכנולוגיים.
 המחקר חילק את הכלכלות ל-4 קטגוריות:    
 
1. כלכלות בולטות - ישראל, סינגפור, ארה"ב, הונג קונג, דרום קוריאה, טאיוואן, גרמניה, אסטוניה, איחוד האמירויות, צ'כיה, מלזיה, ליטא וקטאר - כולן בעלות יכולות דיגיטליות מתקדמות ומציגות מומנטום נרחב. הן מובילות בהנעת חדשנות, מתבססות על היתרונות הקיימים ביעילות ובצעדים אפקטיביים.
 
2. כלכלות בעלייה - שוודיה, בריטניה, הולנד, יפן וקנדה - אלו ותיקות בנושא כלכלת דיגיטלית, בעלות יכולות אימוץ דיגיטלי גבוה למרות האטה במומנטום. הן משקיעות בד"כ בהרחבת ההכלה דיגיטלית ובבנייה מוסדית חזקה.
 
3. כלכלות בפריצה - סין, הודו, אינדונזיה, פולין ורוסיה - אלו מתפתחות במהירות. בעזרת מומנטום ומקום משמעותי לצמיחה, הן מהוות קרקע פורייה למשקיעים.
 
4. כלכלות שיש להסתכל עליהן - ניגריה, אוגנדה, קולומביה, פרו, פקיסטן וסרי לנקה - שאמנם, סובלות מפערים מסוימים בתשתיות, אך הדור הצעיר מראה התלהבות מעתיד דיגיטלי וכבר ניכר שימוש ברשתות חברתיות ובתשלומים בסמארטפונים.
 
מבחינת יצירת אמון באמצעים דיגיטליים - המדד בחן 198 אינדיקטורים ב-42 כלכלות שונות תחת 4 עמודי תווך: 
  • התנהגות,
  • גישה,
  • סביבה,
  • ניסיון ממשי.
 * כלכלות כמו ברזיל, קולומביה ומקסיקו מתחילות לבנות מומנטום בכל הקשור להתנהגות, תוך שהן מציגות קשר חזק לרשתות החברתיות ולהטמעת טכנולוגיות חדשות.
 
* כלכלות כמו סין, אינדונזיה ווייטנאם שינו את הגישה שלהן לטובת עתיד דיגיטלי בשביל להרחיב את האימוץ של טכנולוגיות דיגיטליות.
 
* כלכלות עם גישה ותיקה יותר לעולם הדיגיטלי כמו שוודיה, הולנד ודנמרק משתפות אמצעים לחיזוק האמון, כמו אמצעי פרטיות, אבטחה ומדיניות ברורה עבור המשתמשים. האזרחים במדינות האלו נוטים להיות בעלי גישה מעט אופטימית יותר, עבור העתיד הדיגיטלי.
 
* כלכלות כמו ארה"ב, הונג קונג, טאיוואן, דרום קוריאה וסינגפור מספקות לאזרחים שלהם ניסיון, כאשר הן מספקות תשתיות מתקדמות וגישה נרחבת. אלו מציעות לכלכלות האלה יתרון בהטמעת גישה איכותית יותר בעתיד.
 
 
 
איחוד האמירויות וישראל



 
 
Bookmark and Share