Telecom News - עבור מי עובדת מועצת הכבלים והלוויין הכפופה לשר התקשורת? - לא עבורכם!

עבור מי עובדת מועצת הכבלים והלוויין הכפופה לשר התקשורת? - לא עבורכם!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עבור מי עובדת מועצת הכבלים והלוויין הכפופה לשר התקשורת? - לא עבורכם!
זו פעם שלישית, שמועצת הכבלים והלוויין מעוניינת לצמצם את היקף פעילות מוקדי השירות בחברות, שבאחריות המועצה: HOT ו-YES, מ-10 שעות בימות השבוע ל-8 שעות בלבד. דווקא כשיש עלייה בביקושים למוקדי החברות המועצה מעוניינת לעזור לבעלי החברות ולחסוך בהוצאות ולהשאיר עובדי מוקד בחל"ת (חל"ת משלמת המדינה ולא הן). ואיזו חברה מבין השתיים לא ביקשה בכלל את השינוי בשעות? 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 10.12.20, 07:00נתי שוברט

מאז שמועצת הכבלים והלוויין "נפלה" למרכז של "תיק בזק" ו"תיק 4000" בטענות להטבות רגולטוריות ב"מצוותו" של נתניהו דרך "עד המדינה" שלמה פילבר, המועצה הזו, שכפופה לשר התקשורת (כיום יועז הנדל), לא הצליחה להתאושש. 

עד כדי כך המצב חמור, שרק אמש (9.12.20) המועצה פרסמה את סיכום פעילותה לשנת 2017 (כן, 2017. לא מאמינים? אז זה כאן והפירוט כאן).

על הדו"ח חתום נתי שוברט, (בתמונה משמאל), מי שמזמן היה אמור להיות בפנסיה, שהגדרת התפקיד שלו היא: "יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין בהטלת תפקיד".

מה זה "בהטלת תפקיד"? זה פטנט, שהומצא ע"י נש"מ (נציבות שירות המדינה) במקרים בהם יש אדם, שלא עונה על הקריטריונים למינוי בכיר והוא לא יוכל לעבור את "ועדת מינויי הבכירים" ולא יוכל להיות מאושר בממשלה (מינוי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין דורש אישור בממשלה). אזי, במקרה כזה, שאי אפשר למנות אדם מתאים (למעשה, יש אדם מתאים כזה, שנבחר במכרז - ניר שוויקי, אבל מינוי זה נתקע בגלל סבבי הבחירות והמאבקים על מינויים של בכירים בין הגושים בממשלה), השר (במקרה שלנו: יועז הנדל), "מטיל על האיש הלא מתאים הזה את התפקיד" של יו"ר המועצה, בלי אישורים וקריטריונים. ככה זה עובד בצמרת משרד התקשורת. 

אולם, לדבר אחד כן יש למועצה הזו זמן: להתאסף ולהוציא שימועים, וזו בפעם השלישית, כדי לתת הקלות לחברות, שבפיקוח המועצה: HOT ו-YES, בנימוקים "מצוצים מהאצבע" של קשיים בגלל הסגרים והקורונה (במסכת שקרים שהומצאה כבר בסגר הראשון).

הפעם השימוע, שפורסם כאן, והפירוט המלא של השימוע מצוי כאן, הוא שימוע, שנולד במטרה אחת: לאפשר לחברות הללו לקצר את שעות פעילות כל המוקדים שלהן (מלבד מוקד תקלות) ל-8 שעות בימות השבוע, במקום 10 שעות ביום, כנדרש ברישיונן.

ההטבה הרגולטורית הזו שווה לחברות הרבה כסף. על פי השימוע, ההפחתה הזו בשעות הפעילות של המוקדים אמורה להימשך עד 31.1.2021

עניין אנטי צרכני זה זה מגיע כעת, אחרי שהיקף פעילות מוקדי השירות של החברות הגדולות בשוק התקשורת ירד בזמנו של שלמה פילבר כמנכ"ל, מ-13 שעות בימות השבוע ל-10 שעות, לבקשת פלאפון, שהייתה אז בבעלות שאול אלוביץ', והוא החליט בזמנו לשנות את הרישיונות של כל החברות הגדולות, ולתת את ההורדה הזו בשעות הפעילות לכל החברות, כדי להסוות, שזו הייתה בקשת פלאפון \ אלוביץ', במטרה לחסוך בהוצאות על הגב של ציבור הלקוחות. 

ייאמר כעת לזכותה של חברת HOT, שהפעם לא היא ביקשה את ההורדה הזו, רק YES ביקשה את ההורדה. HOT הייתה מוכנה להמשיך עם 10 שעות ביום. בהחלט גישה נכונה ונבונה מצדה של HOT.

אז במקום לזרוק את הבקשה של YES לכל הרוחות, על חוצפתה, במועצת הכבלים והלוויין, תחת ניהולו של הפנסיונר, שטרם יצא לפנסיה, נתי שוברט, מבצעים שימוע ציבורי, להוריד מ-10 שעות ל-8 שעות ליום במוקדי השירות, גם ל-HOT (שלא ביקשה זאת) וגם ל-YES.

סיני ליבל הגיב לשימוע תגובה מאוד חריפה הנמצאת בתמונה כאן משמאל (לחיצה על התמונה מתגובת סיני ליבל לשימועגדילה אותה).

אני שלחתי למועצת הכבלים והלוויין את התגובה הבאה:
"הנדון: עמדתי בשימוע.
שלום רב,
1. תגובתי לשימוע המופיע ב"החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין מספר 5-17/2020 מיום 3.12.2020" זהה לעמדה שמפורטת כאן [משמאל] מסיני ליבל.

2. תפקיד המועצה לייצג את האינטרסים של הציבור ולא של בעלי ההון והממון.

3. 
עצם קיום השימוע מצביע על כך, שהמועצה, ככל המסתמן מעצם קיום השימוע הזה, איבדה לגמרי את ההבנה, שזה תפקידה (לייצג את הציבור ולא את בעלי ההון).

4. המועצה הייתה אמורה לדחות על הסף את הבקשות החצופות, שקיבלה מבעלי ההון, במטרה לחסוך כסף על הגב של הציבור.

אם הם לא מסוגלים לנהל את החברה לפי תנאי הרישיון, אז שימכרו אותה למי שכן מסוגל.

5. סיוע לעסקים ולארגונים בתקופת הקורונה (ככל שיש להם ירידה בהכנסות, או קשיים כלכליים אחרים, עקב ההגבלות הנובעות ממגפת הקורונה), ניתן ע"י הממשלה \ אוצר ומס הכנסה \ ביטוח לאומי ישירות לחברות ולעובדים (ככל שהם מפוטרים או מוצאים לחל"ת), וזה לא תפקיד המועצה לעסוק בכך (במתן סיוע כלכלי לחברות), בכלל.

6. ניתן ומומלץ לפרסם את עמדתי, ככל שתפרסמו את התגובות לשימוע ההזוי ביותר והמחפיר הזה." 

כשתתפרסם החלטת המועצה בשימוע - נעדכן בהתאם. 

CALL CENTER FREE
עדכון 10.12.20 13:00: פורסם כאן ע"י ענת ביין-לובוביץ' ב"גלובס" (כותרת בלבד): "ללא שינוי של הרגע האחרון, פעילות מועצת הכבלים והלוויין תשותק מחר.
הקיפאון הממשלתי ממשיך לשתק פעילותם של גופי פיקוח ורגולציה, וכהונתה של נציגת משרד המשפטים במועצת הכבלים והלוויין תסתיים מחר - כך שהמועצה תישאר למעשה ללא קוורום."

עדכון 20.12.20: ענת ביין-לובוביץ' מ"גלובס" פרסמה כאן (כותרת בלבד): "יו"ר ללא מועצה: הנדל חתם על הארכת כהונתו של היו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין. זמן קצר לפני שפיטוריו יצאו לפועל, הספיק שר התקשורת לשעבר יועז הנדל להאריך את מינויו של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין נתי שוברט עד לחודש מרץ 2021 • בתוך כך  פעילות המועצה שותקה לאחר שנשארה ללא קוורום."

עדכון 19.1.21: פורסם כאן ב"גלובס" ע"י ענת ביין-לובוביץ' (כותרת בלבד): "לאחר חודשים של שיתוק: מועצות התאגיד ומועצת הכבלים והלוויין חוזרות לפעול.
שר התקשורת בני גנץ חתם על על מינויה של שרון ידין לתפקיד חברת מועצת התאגיד, ובכך אפשר את חזרתה של המועצה לפעילות, אחרי כמעט 10 חודשים של שיתוק • בנוסף הממשלה אישרה את מינויים של ארבעה חברים במועצת הכבלים והלוויין." "הממשלה אשרה את מינויים של יאיר חקאק, המשמש כיום כסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה ולתכנון במשרד התקשורת; ניצן בן נתן, המשמש כיום כמנהל אגף מתקני ספורט במשרד התרבות והספורט; מיכל כהן, המשמשת כיום כמנכ"לית קרן רש"י; ועו"ד לאה רקובר, המשמשת כיום כיועצת המשפטית של משרד המשפטים.
עדכון 26.1.21: מועצת הכבלים והלוויין דחתה את ההסתייגויות של סיני ליבל ושלי (כאן, מפורט כאן), והחליטה להקל בשעות פתיחת מוקדי השירות עד סוף ינואר 2021, אלא אם הסגר יוארך (או שמשרד התקשורת יאריך את ההקלות לחברות התקשורת - מה שנמצא כעת בשימוע). 

סיני ליבל: "לא הצלחתי להבין למה תחזוקת מוקד טכני מונעת החזקת מוקד שירות לקוחות - כאשר הם עצמם כותבים שהאנשים בבית יש דרישה מוגברת לשירות לקוחות. עולם הפוך." 



 
 
Bookmark and Share