Telecom News - טכנולוגיות מצילות חיים בכביש והתקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בארץ

טכנולוגיות מצילות חיים בכביש והתקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בארץ

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> טכנולוגיות מצילות חיים בכביש והתקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בארץ
טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים והתקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 14.12.20, 15:45CAR FREE

ועדת הכלכלה של הכנסת ונציגי חברות טכנולוגיה דנו בנושא. סוף השבוע האחרון רק הדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה, שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות. הוועדה דרשה, עד סוף החודש, עדכון על קידום החקיקה להטמעת הרכב האוטונומי ועדכון מחברת נתיבי ישראל על הניסויים, ומהממשלה לקבוע יעד לשימוש תחבורה אוטונומית שיתופית ונגישה.
 
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו, שהטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם:

ח"כ טופורובסקי: "הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות".

ח"כ חמד עמאר: "גם בשבוע שעבר נהרגו 2 תינוקות בתאונות חצר, ששימוש בטכנולוגיה פשוטה של מצלמה יכול היה למנוע".

 ח"כ עינב קאבלה: "לרגולציה יש קצב משלה וחוסר ההלימה בינה לבין ההתקדמות הטכנולוגית מייצר פערים, ובתחום כמו בטיחות בדרכים המשמעות היא חיי אדם. אני קוראת למנהלי ציי רכבים, שלא לחסוך בבטיחות ולרכוש רכבים בטיחותיים גם אם הם יקרים יותר".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "מדובר בנושא, שגובה חיי אדם יותר מכל מלחמה אחרת, והמדינה, שמתגאה בהיותה סטארטאפ ניישן, לא נותנת את המשקל הראוי לשימוש בטכנולוגיה".

בדיון השתתפו נציגים של חברות טכנולוגיה רבות, שאמרו, שדרוש שינוי בחקיקה כדי להטמיע טכנולוגיות חדשות, ובירכו על תזכיר חוק, שהפיץ משרד התחבורה באוגוסט האחרון.
יבגניה מוגילבסקי, נציגת חברת יאנדקס: "ישראל מאבדת את מקומה כסטארטאפ ניישן, שמאפשרת ניסויים מתקדמים ברכבים האוטונומיים, ואני מבקשת לקדם את החקיקה בעניין".

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן:  "החברה בקשר עם משרד התחבורה והוא פועל, אך הקצב לא מתאים למהירות, שבה הדברים קורים והטכנולוגיות משתנות".

מוטי קוסובסקי, סמנכ"ל חברת א.ד.י מערכות: "בתאונות האחרונות היו מעורבים רכבים ישנים יחסית, שיכול להיות, שאם היו מותקנות בהן מערכות התראה על התנגשות או סטייה מנתיב, הן היו יכולות למנוע את התאונות. ניתן להנגיש מערכות כאלו כבר מחר בבוקר אם הרגולציה תאפשר, וזה יכול לחסוך בחיי אדם".

אלכס קגנוב, מנהלת תחום שירותי המיפוי במובילאיי: "צריך לשדרג משמעותית את תשתיות, בעיקר בתוך הערים, כדי לאפשר לנצל טוב יותר את מערכות הבטיחות, שכבר קיימות היום ברכבים".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "העתיד כבר הגיע לעיר, בה כבר יש שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 4 ומקודם שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 5. השימוש ברכב אוטונומי צריך להיות קודם כל לתחבורה ציבורית".

מאיה עזריה, ראש תחום רגולציה וממשל ברשות החדשות: "בארה"ב מתים כל שבוע מספר אנשים כמו בטיסה מסחרית אחת, ואם זה היה קורה בתעופה אז לא היו טיסות. הרגולציה לא יכולה להקדים את הטכנולוגיה, אבל הרשות יכולה לסייע לרגולטור להחליף דיסקט. עם זאת, אף חברה בעולם עדיין לא הוציאה את הנהג מהמכונית, והטכנולוגיה עדיין לא בשלה לכך".

הילה חדד, סמנכ"ל חדשנות בנתיבי ישראל: "צריך להתאים את הכבישים לנהיגה אוטונומית, אך תקציב אחזקת הכבישים נשחק משמעותית. בסוף בשביל להטמיע טכנולוגיה צריך תשתית סלחנית ובשביל זה צריך תקציב, אחרת תהיינה טכנולוגיות מצוינות אבל כשרכב ייכנס לבור הוא יאבד שליטה ותקרה תאונה. החברה מחליפה את התאורה ב-100 אלף עמודים כדי לאפשר תקשורת בדור 4 ו-5 ולהטמיע טכנולוגיות ניטור כביש חדשות".

אריאל הבר, נציג האוצר: "הגענו לסיכום עם משרד התחבורה על תקציבי תחזוקה והם ניתנו במלואם".

רחל טבת ויזל, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים:  "צריך לעשות תהליך סדור של כל אחת מהטכנולוגיות ולאפשר שימוש בהן. הורדת מהירות באזורים העירוניים היא קריטית להורדת מספר הנפגעים".

עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה: "לא מדובר ברגולציה רגילה, אלא בצורך לראייה הוליסטית ברמה לאומית, ואפילו בינלאומית. המשרד הקים ועדת היגוי בראשות המנכ"ל, אליו שותפים צוותי עבודה לנושאי הרגולציה, תקציב, משפט, נסיעות שיתופיות, מטענים ונסיעות בשכר וסייבר. יש טכנולוגיות, שאפשר לקדם בלי הרגולטור והמשרד כבר מתמרץ שימוש במערכות בטיחות חדשות".

תמרה לב, נציגת משרד המשפטים: "אין רגולציה ,שעוצרת את הטכנולוגיה. מצד שני, צריך לבדוק, שהרכב האוטונומי בטוח מספיק, מה קורה עם המידע, שהוא אוסף, והאם הוא חשוף למתקפות סייבר. לכן הצענו להתחיל קודם בחקיקה, שתאפשר ניסוי".

ח"כ טופורובסקי: "הוועדה דורשת, עד סוף החודש, עדכון על קידום החקיקה להטמעת הרכב האוטונומי ועדכון מחברת נתיבי ישראל על הניסויים. כ"כ, אני מבקש ממשרד התחבורה לבחון את הרגולציה באירופה, ולהתאים את הרגולציה בישראל להתפתחויות, ומרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לבחון עם חברות הביטוח, כיצד לתמרץ נהגים להתקין מערכות בטיחות ברכבם.

אני גם מבקש ממשרד התחבורה לקדם קורות קוראים לשימוש בטכנולוגיות המונעות היסח דעת, שכחת ילדים והתראה על רכבים בשטחים מתים, ובנוסף אני מבקש מהמשרד, יחד עם הרלב"ד, לבחון קמפיין לעידוד התקנת אמצעים טכנולוגיים, ולבחון חיוב התקנת מערכות בטיחות ברכבים ומתן תמריצים נוספים לשם כך. אני גם מבקש מהממשלה לקבוע יעד לשימוש תחבורה אוטונומית שיתופית ונגישה".



 
 
Bookmark and Share