Telecom News - סקר עבודה מרחוק: הרגלי אבטחה גרועים מעלים תהיות לגבי עתיד עבודה מרחוק

סקר עבודה מרחוק: הרגלי אבטחה גרועים מעלים תהיות לגבי עתיד עבודה מרחוק

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> סקר עבודה מרחוק: הרגלי אבטחה גרועים מעלים תהיות לגבי עתיד עבודה מרחוק
סקר עבודה מרחוק: הרגלי אבטחה גרועים מעלים תהיות לגבי עתיד העבודה מרחוק
מאת: מערכת Telecom News, 28.12.20, 11:53CORONA FREE
 
על האתגרים שמציבה העבודה מרחוק באיזון בין עבודה לחיים אישיים, והתשישות שגורם השימוש ב-Zoom ועל האיזון בין אבטחה, פרודוקטיביות ונוחות.
 
מחקר של חברת סייברארק ((CyberArk על העבודה מרחוק מצא, שרוב העובדים (95%) מרגישים הרבה יותר פרודוקטיביים כשהם עובדים מהבית ומעוניינים להמשיך לעבוד מרחוק גם כאשר ניתן יהיה לחזור בבטחה למשרדים. ואולם, פרקטיקות אבטחה גרועות עלולות לאלץ את החברות לשקול מחדש האם כדאי לאפשר את המודל הזה גם בטווח הרחוק.

המחקר נערך באוקטובר 2020 בקרב 2,000 עובדים מרחוק בארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה.
 
האתגרים שמציבה העבודה מרחוק למשפחה והתשישות שגורם השימוש ב-Zoom
המגפה אילצה לנהל חלק גדול יותר מהחיים האישיים בסביבות וירטואליות. עובדים מרחוק נדרשים להתגבר על כמה אתגרים בניסיונם לאזן בין עבודה לחיים אישיים:
  • 78% הודו, שהם מתקשים בהתחברות למערכות ומשאבים של החברה וציינו, שמבחינתם, זהו המכשול הגדול ביותר.
  • 45% מהעובדים מרחוק מדווחים, שהפרעות של בני משפחה וחיות מחמד הן האתגר הגדול ביותר, שמציבה העבודה מרחוק. במקום השני הם דירגו את האיזון בין העבודה לחיים האישיים (43%) ואת "תשישות הזום" (34%).
  • למרות האתגרים, עובדים גם מכירים ביתרונות הברורים של עבודה מרחוק, לרבות החיסכון בזמן הודות לביטול הצורך בנסיעות (32%), היכולת לעשות סידורים בזמן העבודה (24%) וביצוע מטלות במשק הבית בין פגישות (23%).
האיזון בין אבטחה, פרודוקטיביות ונוחות

67% מודים, שהם מחפשים דרכים לעקוף את מדיניות החברה כדי להיות פרודוקטיביים יותר. מעקפים כאלה יכולים להיות שליחת מסמכי עבודה לכתובות מייל פרטיות, שיתוף בסיסמאות, והתקנת יישומים לא בדוקים.
 
אך הרגלי האבטחה הגרועים מרחיקים לכם הרבה מעבר לעקיפת מדיניות אחת או שתיים,  וגם פעילות הסברה וחינוך אינה מצליחה לשנות את ההתנהגויות האלו. יותר ממחצית (54%) העובדים שנסקרו אמרו, שקיבלו הכשרה ספציפית לגבי אבטחה בעבודה מרחוק. למרות זאת:
  • 69% מהמשיבים מודים שהם משתמשים בהתקנים של החברה למטרות אישיות.
  • 57% מדווחים, שהם מאפשרים לבני משפחה להשתמש בהתקנים, שקיבלו מהחברה לפעילויות כגון לימודים, משחקים וקניות - גידול של 185% לעומת סקר דומה שנערך באביב.
  • 82% מודים, שהם משתמשים בסיסמאות ישנות ששימשו אותם בעבר - גידול של 12% מאז האביב.
יאיר שדה, סמנכ"ל מוצר ניהול מוצר בסייברארק: "המגפה העולמית היא המבחן הגדול ביותר, שנערך עד היום לעתיד העבודה המבוזרת. העובדים הוכיחו גמישות יוצאת דופן ויכולת התמודדות עם האתגרים, המתח והמכשולים המשמעותיים הכרוכים בשילוב חיי הבית והעבודה.
 
במקביל להסתגלות המתמשכת למודל התפעול החדש, 2 הצדדים - עובדים וארגונים - צריכים לקחת אחריות על האבטחה הארגוניות. ארגונים חייבים לחזק כל הזמן את שיטות העבודה המומלצות וליישם כלים ומדיניות ידידותיים למשתמשים. העובדים, מצדם, צריכים להבין את המדיניות ולקבל אותה".

סייברארק
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share