Telecom News - דרכו המחושבת - אבני דרך לעלייתו המטאורית של ביל גייטס

דרכו המחושבת - אבני דרך לעלייתו המטאורית של ביל גייטס

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> דרכו המחושבת - אבני דרך לעלייתו המטאורית של ביל גייטס
דרכו המחושבת - אבני דרך לעלייתו המטאורית של ביל גייטס
מאת: מערכת Telecom News, 29.12.20, 07:30PIXABAY BOSTON BILL GATES FREE

כבר ב-2015 הרצה, מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ב-TED על העובדה, שהעולם אינו מוכן למגפה הבאה. קרן ביל ומלינדה גייטס תרמה 250 מיליון דולרים למאבק בקורונה.
 
אין כמעט אדם שלא מכיר את ביל גייטס - מייסד מיקרוסופט, ובמיוחד בתקופה הנוכחית, כאשר תחזית שלו מלפני 5 שנים הפכה למציאות, ומגפה עולמית השפיעה על כלל העולם בצורה חריפה. במאמר זה נסקור בקצרה את אבני הדרך העיקריות בקריירה שלו, שהובילו אותו להיות בין עשירי תבל.

מיקרוסופט
החברה, שהפכה את ביל גייטס למיליונר, הוקמה עוד כשהיה בן 19, והתחיל לפתח תוכנה למחשב האישי אלטייר 8800. הוא לא למד תכנות באופן רשמי, אלא "שיחק" על מחשב בית הספר בתיכון יוקרתי בסיאטל. בתוך 7 שנים בלבד החברה זכתה להצלחה וההנפקה הראשונה שלה הייתה כשהיה רק בן 26. מאז הפך כבר למיליונר.

רבים חושבים, שהוא פיתח את תוכנת ה-DOS הראשונה.  אולם, בפועל הוא רק רכש את הזכויות מבית תוכנה קטן יותר, ושמר על האפשרות למכור את התוכנה, בעודו משווק אותה ל-IBM וברחבי העולם.

חברת התוכנה הגדולה
האחזקות בחברת מיקרוסופט, שבלטה הן בתחום המחשבים האישיים והן בתחום התוכנה, הפכו את ביל גייטס בתחילת גיל 30 למיליארדר, והעניקו השראה לאלפי סטודנטים, שהחלו ללמוד תואר במדעי המחשב ולהתמחות במערכות הפעלה ותוכנה.

משם המשיך גייטס להוביל את מייקרוסופט להצלחה אחר הצלחה. החברה הוציאה גם טלפונים ניידים, קונסולות ועוד. לפני 2 עשורים הוא העביר את השרביט של ניהול החברה למנכ"ל סטיב באלמר. בתקופה זו התמקד במשפחתו, ולאחר מכן המשיך להתמקד בעיקר בפילנתרופיה.

קרן מלינדה וביל גייטס - מהאיש העשיר בעולם למומחה למחלות
הקצב האדיר בו מיקרוסופט הכניסה כספים לא הפך את ביל גייטס לאיש עסקים ממולח יותר, אלא דווקא עודדה אותו לתרום חלק מהכספים הלו ולעודד גם אחרים לתרום. הוא הקים קרן ביחד עם אשתו, שנועדה לפתור מגוון בעיות. שזיהה בעולם, ואף לעודד מחקרים וחדשנות.

עד 2017 היה גייטס האדם העשיר ביותר בעולם. אך, לאחר מכן, הונו של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הצליח לעבור את הונו של גייטס. לא נראה שהדבר הפריע לו במיוחד. הוא המשיך לעסוק בפעילות פילנתרופית, שבמסגרתה נתקל בתחזית מעניינת. יתכן ומגפה כלשהי תשפיע על האנושות בשלב זה או אחר.

כבר ב-2015 הרצה ביל גייטס ב-TED על העובדה, שהעולם אינו מוכן למגפה הבאה.

כיום, הוא ועשירי העולם האחרים תורמים סכומי עתק למחקרים בתחום החיסונים והטיפולים בקורונה. קרן ביל ומלינדה גייטס תרמה 250 מיליון דולרים למאבק במחלה.

בס"ה, מתחילת קיומה עד נובמבר 2020 הקרן הוציאה יותר מ-16 מיליארדי דולרים על תוכניות חיסונים ו-2.25 מיליארד דולרים לקרן הגלובלית למאבק במחלות נוספות.

בנוסף, כבר בתחילה מיקרוסופט בנתה מערכת, שמאפשרת לנטר את מספר המקרים בכל מדינה, ואף חזתה את ההתפשטות בקצב האדיר, שאנו רואים היום, באמצעות מודל מתמטי, שנים לפני שהמגיפה החלה.



 
 
Bookmark and Share