Telecom News - היום הבחירות והאספה השנתית של אגודת חובבי הרדיו בישראל

היום הבחירות והאספה השנתית של אגודת חובבי הרדיו בישראל

דף הבית >> בקהילה >> אירועים, כנסים ותערוכות >> היום הבחירות והאספה השנתית של אגודת חובבי הרדיו בישראל
החברים באגודה מצביעים בבחירות ובאספה השנתית על שינויים מהפכניים בתקנון העמותה, שרוצה לרענן את השורות ולשנות כיוון בהתנהלותה בהתאם לרוח התקופה. האספה והבחירות תיערכנה גם הן ברוח התקופה: בזום. האם עמותת חובבי הרדיו (שהחברים המוסמכים שהם העיקר שבין החברים, צריכים לעבור מבחנים והסמכה ממשרד התקשורת, ולקבל רישיון להחזקת תחנת רדיו), אכן תשנה כיוון ותעניין מחדש את הציבור הרחב? זה טרם ברור ותלוי ביישום כל השינויים המוצעים עליהם מצביעים חברי העמותה היום.
מאת: אבי וייס, 30.12.20, 11:22אגודת חובבי הרדיו

מעטים מעבר לחוג הדי קטן (של 516 חברים) של חובבי רדיו, מכירים את תחום הרדיו בציבור הרחב. התחום הזה לא מוכר. אך כל מי שמתעניין בנושא יכול למצוא עליו שפע של מידע באתר "אגודת חובבי הרדיו בישראל". 

קצת פרטים על התחום הזה מתוך האתר: "אגודת חובבי הרדיו בישראל (ע"ר) היא עמותה רשומה המאגדת את חובבי הרדיו הישראלים וחובבים זרים אשר בקשו להמנות עם חבריה. האגודה היא מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח), והפעילות בתוכה מתבצעת בהתנדבות. האגודה פועלת ע"מ לקדם את תחביב חובבות הרדיו, מייצגת את ישראל בארגון חובבי הרדיו הבינלאומי ומספקת מגוון שירותים לחבריה. האגודה נוסדה ב 18 פברואר 1948 וחברים בה כל נציגי האוכלוסייה בישראל. מבוגרים לצד נוער, עולים ליד ותיקים, תלמידים לצד ראשי אקדמיה, כולל בכירים במשק ובכלכלה".

לאור התנגדות של אחד החברים לשינויים הללו (ההתנגדות מפורטת כאן) ולאור מעורבות משרד התקשורת (המשרד הוא זה הבוחן ומספק תעודות לחובבי הרדיו והפעלת תחנת רדיו דורשת רישיון ממשרד התקשורת), שלחתי את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת ביום 28.12.20:
"הנדון: הצעה לדחות את ההצבעה על שינוים בתקנון האגודה.
שלום רב,
חובבי הרדיו שעוסקים בכך מקבלים את הרישיונות וההסמכות שלהם ממשרד התקשורת.
האם השינויים המוצעים בתקנון אגודת\עמותת חובבי הרדיו מקובלים ע"י משרד התקשורת?"

תגובת משרד התקשורת
הגיעה מהר: "אבי שלום, אגודת חובבי הרדיו היא גוף עצמאי, שאינו בפיקוח משרד התקשורת, ומשכך אין למשרד כל סמכות לגביו. אנו מציעים לפונה להעביר את בקשותיו וטענותיו ישירות להנהלת האגודה. בברכה, דוברות משרד התקשורת".

התברר, שהערעור הזה לא עניין איש, למעט מי שכתב אותו. כך, שהבחירות והאספה השנתית של העמותה יצאו היום לדרך, בזום, לכל חברי העמותה, שככל הנראה, יאשרו היום את כל השינויים המוצעים בתקנון העמותה (תקנון ישן מ-2008), מה שעשוי להצעיד אותה למאה ה-21 (כך מקווים ראשי העמותה).

האם זה יקרה בפועל? נמתין ונראה. 
 
RADIO FREE



 
 
Bookmark and Share