Telecom News - לראשונה תתאפשר הפעלת תדרים התומכים בטכנולוגיות IoT מתקדמות

לראשונה תתאפשר הפעלת תדרים התומכים בטכנולוגיות IoT מתקדמות

דף הבית >> תקנים חדשים >> לראשונה תתאפשר הפעלת תדרים התומכים בטכנולוגיות IoT מתקדמות
לראשונה תתאפשר הפעלת תדרים התומכים בטכנולוגיות IoT מתקדמות
מאת: מערכת Telecom News, 3.1.21, 14:13IOT FREE
 
משרד התקשורת מעדכן את תקנות היבוא והשימוש בציוד אלחוטי לעידוד הפעלת טכנולוגיות מתקדמות מעולמות ה-IoT, כמו פיתוחים לערים חכמות.
עדכון בסוף הכתבה

 
משרד התקשורת מפרסם בימים אלה טיוטות של 2 תקנות בנושא יבוא ושימוש בציוד אלחוטי, שיוצגו להתייחסות הציבור באתר החקיקה הממשלתי:

תקנות הטלגרף האלחוטי (פטור מרישוי)
תקנות הטלגרף האלחוטי (אישורי התאמה).
 
השינויים המוצעים יאפשרו יבוא והפעלה של טכנולוגיות מתקדמות מעולמות ה-IoT ועוד, ויקלו את הרגולציה על יבואני מוצרים אלחוטיים, מה שיגביר את התחרות בשוק התקשורת וצפוי לאפשר הורדת מחירים לצרכן.
 
תקנות אישורי התאמה
במסגרת השינוי המוצע, מספר פסי התדרים האלחוטיים המותרים לשימוש בישראל יוגדל ויגיע לכ-100 פסים המותרים לשימוש חופשי. בתוך כך, לראשונה יותר השימוש בטכנולוגיות מתקדמות המשתמשות בטכנולגיית LoRaWAN, עליה מבוססים שימושים רבים בתחום ה-IoT- Internet of Things, כמו פיתוחים לערים חכמות, פיתוחים לעולם החקלאות ויישומים חכמים נוספים במרחב הציבורי.
 
פסי התדרים החדשים שיותרו משמשים גם לגלאים וחיישנים מתקדמים בתעשייה, תדרי אינטרנט אלחוטי מסוג 5Ghz, שהיו אסורים לשימוש שאינו ביתי עד כה, מערכות מכ"ם חכמות המותקנות ברכבים ובכבישים, טכנולוגיות רפואה מתקדמות ועוד.
 
יתר על כן, במסגרת השינוי המוצע, יבואנים מקבילים של ציוד תקשורת יוכלו לקבל אישור ליבוא ציוד אלחוטי, על סמך אישור קיים, מבלי שידרש מהם להציג מסמכי מקור מהיצרן, שאין בידם להשיג במרבית המקרים. שינוי זה הוא בשורה לשוק הייבוא המקביל, שצפוי להקל באופן משמעותי את תהליך הייבוא המקביל של ציוד תקשורת, ולעודד את התחרות בתחום זה.
 
תקנות פטור מרישוי
השינוי בתקנות אלו יכניס לפטור מרישוי עבור יבוא מסחרי מוצרים רבים, שעד כה היו פטורים רק עבור יבוא אישי. מדובר בהקלה עבור יבואנים, שנדרשו עד היום לקבל אישור ממשרד התקשורת עבור יבוא של מוצרים כמו טלוויזיות, סטרימרים, טאבלטים, מחשבים, ציוד נלווה למחשב ועוד.
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "הטכנולוגיות החדשות, שתותרנה לשימוש, תקרבנה אותנו צעד נוסף לחזית הקדמה והטכנולוגיה בעולמות ה-IoT והשימושים החכמים ברפואה, בתעשייה ובבית, ותשננה את אורחות החיים שלנו בשנים הקרובות".

את טיוטת התקנות ניתן למצוא -
כאן

הערכת מערכת: מומלץ לקרוא את הכתבה מיום 31.5.18: שירותי רשתות IoT בטכנולוגיית LoRa כבר כאן - מבזק וסלקום  -באיחור של לפחות 5 שנים, שוק התקשורת הישראלי מגלה את הצורך ברשתות IoT לצרכים מגוונים. לאחר שחרור תדרים ע"י משרד התקשורת לתחום טכנולוגיות LoRa ו-SigFox, בזק וסלקום החלו לבצע ניסויים למתן שירות בטכנולוגיית Lora לקראת פרויקטים בתחום ערים חכמות ורכב חכם - כאן.

עדכון 28.2.21: גד פרץ מגלובס פרסם כאן (כותרת בלבד): "הקלה ברגולציה על יבוא מוצרים אלחוטיים לישראל.
שר התקשורת בני גנץ חתם הבוקר על תקנות חדשות שיפטרו מוצרים רבים מהצורך לקבל את אישור המשרד, במהלך שיעודד את היבוא ואת התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים."


 



 
 
Bookmark and Share