Telecom News - תחזית מגמות הטכנולוגיה ל-2021: מה חשוב/בולט אצל מקצועני ה-IT בארגונים?

תחזית מגמות הטכנולוגיה ל-2021: מה חשוב/בולט אצל מקצועני ה-IT בארגונים?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> תחזית מגמות הטכנולוגיה ל-2021: מה חשוב/בולט אצל מקצועני ה-IT בארגונים?
תחזית מגמות הטכנולוגיה ל-2021: מה חשוב ובולט אצל מקצועני ה-IT בארגונים?
מאת: מערכת Telecom news, 6.1.21, 10:41DIGITAL FREE

סקר התחזית על מגמות הטכנולוגיה נערך בקרב כ-1,400 מקצועני IT וכולל התייחסויות לטרנספורמציה דיגיטלית, אבטחה, שימוש בענן היברידי, הכנסת AI/ML ועוד.

רד האט פרסמה את 2021 Global Tech Report - התחזית השנתית שלה על מגמות הטכנולוגיה, ובהן בולטים טרנספורמציה דיגיטלית אבטחה, ושימוש בענן היברידי.

בעת ביצוע הסקר בקרב מובילי IT כדי ללמוד על יעדיהם הטכנולוגיים ל-2021, ביקשו אנשי החברה לבדוק את השפעת נגיף הקורונה על התכנון, וכיצד ניתן לענות באופן הטוב ביותר ללקוחות ביחס ל-2021.

הסקר בוצע בין החודשים יולי עד ספטמבר 2020 בקרב כ-1,400 מקצועני IT - מרביתם מחברות עם הכנסה שנתית של יותר מ- 100 מיליון דולרים. אלה כללו תמהיל של לקוחות החברה ופאנל רחב של אנשי התעשייה.

טרנספורמציה דיגיטלית ואבטחה נשארות בעדיפות גבוהה
מה השפעת הקורונה על טרנספורמציה דיגיטלית ועדיפויות IT ל-2021? נראה, שחברות רבות מאיצות את מאמציהן בתחום זה, למרות שיש ארגונים המשהים טרנספורמציה דיגיטלית בשנה החדשה.

היכן החברות במסע לטרנספורמציה דיגיטלית?
מרבית המשיבים אמרו, שהם מתקדמים היטב במאמציהם בנושא זה.

רד האט

השנה נוספו כתשובות גם "האטה" ו"האצה", ונמצא, ש-21% מהארגונים מאיצים את מאמציהם, למרות שכפליים מהמשיבים השנה - 4% לעומת 2% ב-2019, ענו, שאין להם כלל תוכניות לכך או שהם רק מתחילים.

העדיפויות המובילות לטרנספורמציה דיגיטלית, שצוינו ע"י משיבים השנה הן:
חדשנות (23%),
אבטחה (19%),
חווית משתמשים (13%),
הפחתת עלויות (11%).

2 עדיפויות הקצבת כספי IT העיקריות לשנה הבאה הן:
אבטחת IT (45%),
ניהול IT וענן (39%).
רד האט

כאשר נשאלו אודות התוצאות, שהם מצפים להשיג, הראשונות היו: יעילות משופרת, אבטחה משופרת (32%), ועלויות מופחתות (30%). ב-2 נושאים אלה יכלו המשיבים לציין 3 תשובות ולא רק אחת.

ענן היברידי ב-2021
יותר מרבע מהמשיבים (27%) תיארו את אסטרטגיית הענן שלהם עבור 12 החודשים הבאים כ"ענן היברידי", עם 17% שאמרו, שיש להם אסטרטגיית ענן פרטי, ורק 12% תכננו להתבסס כסטנדרט על ענן ציבורי אחד.

רד האט

10% אמרו, שהגישה שלהם היא "ענן ציבורי תחילה", ו- 11% ציינו שהם נוקטים באסטרטגיית שימוש במספר עננים ציבוריים, אך במנותק אחד מהאחר.

שימוש ב-3 עננים או יותר ב-12 החודשים הבאים צפוי לזנק משמעותית. רק 22% מהמשיבים אמרו, שהם משתמשים כיום ב-3 פלטפורמות ענן או יותר, אך מרביתם (51%) אמרו, שהם מתכננים להשתמש ב-3 פלטפורמות ענן או יותר ב-12 החודשים הבאים.

השינויים הגדולים ביותר הם באמריקה הלטינית ואסיה-פסיפיק, שם יש כוונה לשלש את מספר העננים בשימוש, ואף לעלות ל-4 או יותר. אמנם, כל האזורים מדווחים, שהם ישתמשו ביותר עננים, אך גם הסקר של 2019 הראה כוונה להשתמש ביותר עננים, מה שברוב המקרים עדיין לא קרה. יתכן שהקורונה פגעה משמעותית בתוכניות ארגונים להרחיב את השימוש שלהם בענן, והם מקווים להשלים את הפער במימוש תוכניות אלה ב-2021.

הכנסת למידת מכונה לייצור היא אתגר
כמחצית מהמשיבים בסקר אמרו, שהם שוקלים שימוש בבינה מלאכותית/למידת מכונה (AI/ML) ב-12 החודשים הבאים, אך ציינו כאתגרים הגדולים ביותר במימוש יעדים אלה את שיתוף הפעולה ברחבי צוותים בהכנסת מודלים לייצור (פרודקשן) וניהול כלים ותבניות של AI/ML - לגבי שניהם ציינו 28%, שזהו האתגר הראשי בהכנסת עומסי עבודה של ML לפעולה. הקצאת תשתיות  צוינה כאתגר הראשי ע"י 24%, ו-18% ציינו גישה לנתונים כאתגר הראשי להכנסת למידת מכונה לייצור.

בדו"ח יש שפע תובנות נוספות, כמו תוכניות בתחום הקונטיינרים, אינטרנט של דברים (IoT), ועוד. ניתן לקרוא את הדו"ח המלא - כאן.
 
 

רד האט
 



 
 
Bookmark and Share