Telecom News - האם על מתמודד במרוץ לכנסת לפנות את כסאו כנשיא בעמותה ציבורית בהייטק?

האם על מתמודד במרוץ לכנסת לפנות את כסאו כנשיא בעמותה ציבורית בהייטק?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם על מתמודד במרוץ לכנסת לפנות את כסאו כנשיא בעמותה ציבורית בהייטק?
הצטרפות של מועמדים ומועמדות לכנסת ממגזר ההייטק היא דבר מבורך. אולם, נשאלת השאלה: אם בעל תפקיד ייצוגי של נשיא של עמותה ציבורית, לא אמור לפנות (זמנית) את כסאו כנשיא, כדי לא ליצור ניגוד עניינים לתפקידו בעמותה, שמצהירה על עצמה, שהיא בלתי מפלגתית ומייצגת את ציבור החברים בה? הנושא נוגע כעת לפרופ' קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ולעו"ד קרין מאי רובינשטין, נשיאה ומנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).
עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 11.1.21, 09:44פרופ' קרין נהון

בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי, כמו לא מעט גופים בעולם ההייטק (וגם מחוץ לעולם ההייטק), יש נשיא. במקרה זה יש נשיאה, פרופ' קרין נהון, (בתמונה משמאל).

כך מוגדר התפקיד של הנשיא\ה, בתקנון איגוד האינטרנט הישראלי:
נשיא העמותה

היות ומדובר בתפקיד ייצוגי, לייצג את העמותה כלפי חוץ, לרבות כלפי העיתונות, ראוי, שבתקופה הקריטית של המרוץ לבחירות לכנסת, בתקופה בה אותו נשיא\ה מציג את מועמדותו לכנסת מטעם מפלגה פוליטית, ומקדיש את עיקר משאבי הזמן שלו לקדם את המצע הפוליטי והמפלגה הפוליטית אליה הצטרף, למנות לו באותה עת - מחליף זמני, עד שיתברר אם הוא אכן נבחר לכנסת, אם לאו.

לכן, שלחתי ביום 7.1.21 את השאלות הבאות לצמרת איגוד האינטרנט הישראלי:
"הנדון: נשיאת האיגוד - פרופ' קרין נהון.
שלום רב,
1. פרופ' קרין נהון הצטרפה כמובילה ברשימה של המועמדים לכנסת במרוץ של יו"ר מפלגת הישראליםרון חולדאי (גם ראש העיר ת"א).

2. נדמה, שבכך יש סתירה לאמור בתקנון האיגוד סעיף 16 (א):
חבר ועד איגוד האינטרנט הישראלי

3. האם לא מן הדין והנראות הציבורית, שפרופ' קרין נהון תפסיק להיות נשיאת האיגוד ותפסיק להיות חברת ועד האיגוד, עד לאחר מועד הבחירות, שאז יוחלט שוב מה יהיה המשך דרכה באיגוד, בתלות אם היא תיכנס לכנסת כחברת כנסת, אם לאו. 

4. אודה להתייחסותכם".

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

סיפור מאוד דומה יש עם עו"ד קרין מאיר רובינשטין, (בתמונה משמאל).עו"ד קרין מאיר רובינשטיין

קרין משמשת כנשיאה ומנכ"לית של ארגון בשם "האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות" - IATI

בין יתר ההגדרות של האיגוד נמצאת ההגדרה הבאה: "האיגוד הוא הנציג הבולט והחשוב ביותר של תעשיית ההיי-טק הישראלית מול קובעי המדיניות בממשל, ברשויות ובאקדמיה. הוא עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הדרגים המקצועיים והפוליטיים הבכירים במשרדי הממשלה, כמו גם עם הכנסת והוועדות הרלוונטיות בה".

האם כעת (ועד הפרסום הרשמי של תוצאות הבחירות לכנסת), קרין מייצגת במגעיה עם הממשלה והכנסת את האיגוד, או את המפלגה בה היא רצה לכנסת?

לכן, שלחתי הבוקר (11.1.21) את השאלות הדחופות הבאות להנהלת האיגוד ולקרין עצמה: 
"הנדון: המשך ישיבה על הכיסא בתפקיד של המנכ"לית והנשיאה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), ארגון הגג הישראלי לתעשיות ההיי-טק ומדעי החיים.
שלום רב,
1. עו"ד קרין מאיר רובינשטין הצטרפה למפלגה של חה"כ משה בוגי יעלון – "תנועה לאומית ממלכתית".

2. עו"ד קרין מאיר רובינשטין היא המנכ"לית והנשיאה של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), ארגון הגג הישראלי לתעשיות ההייטק ומדעי החיים.

3. האם לא מן הדין והנראות הציבורית, שעו"ד קרין מאיר רובינשטין תפסיק להיות המנכ"לית והנשיאה של האיגוד, עד לאחר מועד הבחירות, שאז יוחלט שוב מה יהיה בהמשך דרכה באיגוד, בתלות אם היא תיכנס לכנסת כחברת כנסת, אם לאו?

4. אודה להתייחסותכם הדחופה".

תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.


עדכון 12.1.21: הפנייה שלנו עשתה את שלה וקיבלנו את התגובה הבאה מאיגוד האינטרנט הישראלי:
"שלום אבי,
בלי כל קשר לפנייתך, הודיעה פרופ׳ נהון בסוף השבוע לוועד המנהל של איגוד האינטרנט כי היא מתלה את פעילותה בוועד המנהל עד שיתבררו תוצאות הבחירות לכנסת.
אשר להתייחסותך לסעיף 16 בתקנון האיגוד – הוא אינו רלוונטי לעניין משום שעל פניו, אין ניגוד עניינים בין חברותה של פרופ' נהון בוועד המנהל, בהתנדבות מלאה, והיותה מתמודדת ברשימה לכנסת. למעלה מהעניין, התלית פעולת פרופ׳ נהון בוועד המנהל מסירה כל שמץ של חשש כאמור."

בעקבות השעייתה העצמית הנכונה והנדרשת של פרופ' קרין נהון, מתפקיד נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, שלח חבר האיגוד הוותיק רפי הוידה, את הפנייה הבאה לצמרת איגוד האינטרנט הישראלי - כאן

 



 
 
Bookmark and Share