Telecom News - משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו!

משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו!

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת ממשיך להשתולל ודורש לאסוף נתונים פרטיים של כולנו!
ה"קליקה" המנהלת את משרד התקשורת החליטה ליישם את התכנית של ג'ורג' אורוול בספרו "1984" ולאסוף על כל תושבי ישראל את כל המידע הפרטי שלהם בתחום התקשורת (סלולר, קווי, אינטרנט). עוד שימוע הזוי ולא חוקי, הפעם בחתימת "המומחה ליצירת מספרים מקצה האצבע שלו": ד"ר עופר רז-דרור, הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה במשרד התקשורת. להיכן נעלמו כל העוסקים בהגנת הפרטיות ובאבטחת מידע של אזרחי ישראל - אזרחים במגזר הפרטי, העסקי והארגוני, שמעולם לא הסכימו, שמידע כזה עליהם יועבר למשרד התקשורת בכלל, ולד"ר עופר רז-דרור בפרט? 
עדכונים חשובים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 19.1.21, 07:20ד"ר עופר רז דרור

כנראה, שלתהום בו נמצאת צמרת משרד התקשורת (שעובדת "סביב השעון" בשירות צמרת קבוצת סלקום\IBC ולאחרונה גם בשירות השותפה החדשה של קבוצת סלקום: "מגדלי תקשורת"), אין תחתית לתהום הזו.

ביום 17.1.20 פרסם משרד התקשורת שימוע הזוי לחלוטין (כאן) תחת הכותרת: "דרישת נתונים בנושא צריכת שירותי תקשורת - שימוע".

השימוע הזה בא לאחר שחשפנו את מה שקדם לו: התקוטטות בין איגוד האינטרנט הישראלי לבין משרד התקשורת, על הנתונים העתידיים של מפות הפריסה של סיבים בישראל (כמפורט כאן).

הוויכוח על פרסום נתוני פריסת הסיבים בישראל, זה כלום לעומת ההמשך: התכנית לאיסוף נתונים מפורטים על כל תושבי ישראל, כולל כל מה שאנו עושים בכל כלי התקשורת (סלולר וקווי) ובאינטרנט. מדובר באיסוף מידע מסודר ומלא, ממש על כולנו, גם לקוחות פרטיים וגם לקוחות עסקיים. 

היקף המידע, שייאסף על כל תושבי ישראל, הוא עצום ומפורט בטבלה ענקית, שהכין המשרד ושלא כאן המקום להביא את הטבלה הענקית הזו, אבל זה מסוכם בקצרה בפסקה הבאה, הלקוחה ממסמכי השימוע:
מה אוספים עלינו

כלי התקשורת, שפרסמו את דבר השימוע הזה, ציינו ובצדק, שמדובר כאן בפגיעה חמורה בפרטיות של כל תושבי ישראל (כי לכולנו יש לפחות כלי תקשורת אחד בביתנו או בידנו), למרות שהשימוע טוען, שאין פגיעה בפרטיות. כמובן, שמדובר בשקר מוחלט של "הקליקה", שרגילה לשקר במקרים כאלה.

אני שמתי לב לדבר הכי חשוב, לעניות דעתי, בשימוע וזה: מי חתום עליו.

בכל פעם, שיש איזה תעלול רגולטורי במשרד התקשורת, מי שחתום עליו זה חבר ב"קליקה". כלומר: מי שחושב, שאלוהים הוא הסגן שלו ושהוא נמצא מעל לכל חוק ונורמה.

הפעם זה אחד מהבולטים ב"קליקה": ד"ר עופר רז-דרור (בתמונה למעלה משמאל), (בוגר קרן וקסנר), שמזמן היה צריך לפטר אותו על כל התעלולים והספינים, שעשה עד היום. 

למה יוצאים שימועים הזויים אחד אחרי השני במשרד התקשורת?
כי אין "נוהל שימועים", אין מסמך "אתיקה מקצועית" לעובדי ומנהלי המשרד, אין שום נוהל עבודה פנימי, אין כל מסמך לרמת השירות של עובדי משרד התקשורת ואין "אמנת שירות" לפעילות עובדי ומנהלי המשרד, אין כל מסמך המגדיר את רמת והיקף השקיפות בפעילות עובדי ומנהלי משרד התקשורת, אין מסמכי RIA (ניתוח השפעות ההחלטות הרגולטוריות) לשום החלטה משמעותית, או בכלל. אין כלום. כלום מכלום. "איש הישר בעיניו ייעשה". 

לכן, מיד עם פרסום השימוע הזה, ב-17.1.20, שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת, בני גנץ, ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"הנדון: ביטול שימוע הזוי ובלתי חוקי בעליל של סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת.
שלום רב,
1. ביום 17.01.21 משרד התקשורת פרסם הודעה די מוזרה (כאן, המסמך העיקרי - כאן) תחת הכותרת: "דרישת נתונים בנושא צריכת שירותי תקשורת - שימוע".
 
2. חוק התקשורת סעיף 4ג1 (מצ"ב צילום) קובע, שרק שר התקשורת מוסמך לבקש מהחברות נתונים, והשר יכול להעביר את הסמכות הזו לעובד המשרד ולהסמיכו לכך. ואכן. שר התקשורת הסמיך והעביר את הסמכות זו למנכ"ל משרד התקשורת (מצ"ב הפרסום ב"רשומות").
חוק התקשורת
הסמכה 

3. אולם, על השימוע חתום סמנכ"ל בכיר לכלכלה, ד"ר עופר רז-דרור, שלא קיבל שום הסמכה מאיש, לעסוק בנושא הזה.
 
4. אי לכך יש לבטל ומיידית את השימוע ההזוי והבלתי חוקי הזה - שיצא בחוסר סמכות חוקית מוחלטת.
 
5. אודה להתייחסותכם הדחופה."

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

תקוותי, שכל הארגונים החרדים והדואגים לפרטיות של תושבי ישראל, לאבטחת המידע ולעליונות שלטון החוק בישראל, במיוחד ארגונים העוסקים בהגנת הפרטיות ובהגנת סייבר, יתבעו את עלבון תושבי ישראל, כי יש במשרד התקשורת אדם, ששמו ד"ר עופר רז-דרור, שחושב שהוא יכול ומוסמך מטעם עצמו לאסוף עליכם (וגם עלי) את כל המידע, שמעולם לא הסכמתם וגם אני לא הסכמתי, שיועבר למשרד התקשורת בכלל, ולד"ר עופר רז-דרור בפרט. 

CYBER FREE
עדכון 19.1.21:
אגד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "הביקורות על דרישות המידע הפולשני ממפעילי התקשורת הולכות ונערמות. עמותת 'פרטיות ישראל' קוראת למשרד התקשורת לעצור השימוע בו הוא מבקש מידע אינטימי על הרגלי צריכה אינטימיים של לקוחות." מומלץ לקריאה. 

ב. גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "מפעילי התקשורת נגד דרישת המשרד למידע פולשני על לקוחותיהם.
"פגיעה קשה בפרטיות הלקוחות. מדוע המדינה צריכה לדעת איזו חבילת אינטרנט הלקוח צורך ומדוע היא צריכה את כתובתו?"." מומלץ לקריאה.

ג. נשלחה תגובתי לשימוע. התגובה נמצאת כאן - למתעניינים. 

עדכון 21.1.21: ארז רביב פרסם ב-Davar1 כאן (כותרת בלבד):""ישראל הופכת למדינת מעקב. "משרד התקשורת מבקש מחברות התקשורת לאסוף מידע אישי על אזרחים. עו"ד חיים רביה: "המידע המבוקש הוא חסר תקדים. 102 שדות מידע על כל אחד ואחת מהלקוחות" | "כמה זמן שוחחנו בטלפון? כמה זמן צפינו בטלויזיה? מה נפח התקשורת שלנו? | "זה לא עניינו של אף שר או פקיד ממשלתי מה נתוני התקשורת של כל אחד מאתנו"." מומלץ לקריאה. 

עדכון 21.1.21: פורסם כאן באתר 0404 (כותרת בלבד): "יו"ר ועד עובדי סלקום לגנץ: "משרד התקשורת מנצל הבחירות ומנסה לעקוב אחרי פרטי לקוחות – לא ניתן לזה יד". המכתב המלא - כאן. מומלץ לקריאה. 



 
 
Bookmark and Share