Telecom News - תקווה לשיפור באגף החשוב ביותר במש' התקשורת בקידומו של שמוליק אזולאי

תקווה לשיפור באגף החשוב ביותר במש' התקשורת בקידומו של שמוליק אזולאי

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> תקווה לשיפור באגף החשוב ביותר במש' התקשורת בקידומו של שמוליק אזולאי
שמואל (שמוליק) אזולאי, מי שהיה עד היום מנהל תחום רישוי אלחוטי במינהל הנדסה במשרד התקשורת, עתיד להיות מקודם לתפקיד מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום, במקומו של אשר ביטון, שהפך למנכ"ל משרד הדיגיטל הלאומי. תקווה לשיפור השקיפות בפעילות אגף הספקטרום (תדרים), אם כי לא ברור לכמה זמן המינוי הזה יהיה בתוקף.
מאת: אבי וייס, 23.1.21, 17:46שמוליק אזולאי

אשר ביטון, שהיה מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום (תדרים) במינהל הנדסה במשרד התקשורת, אולי התחום החשוב ביותר במשרד זה (בגלל חשיבות תחום הסלולר לכל תושבי המדינה), התמנה במאי 2020 למנכ"ל המשרד הדיגיטלי הלאומי (בראשות השר דודי אמסלם). 

באיחור של מעל לחצי שנה, התפקיד הזה מתוכנן להיות מאויש ע"י שמואל (שמוליק) אזולאי, (בתמונה משמאל), מי שהיה במשך כמה שנים מנהל תחום רישוי אלחוטי באגף הנדסה.

בהחלט מינוי ראוי של אדם ראוי, איש מקצוע שמבצע וביצע את תפקידו בצורה טובה ביותר וזכה להערכה רבה מהצד של התעשייה הספציפית הזו - של רישוי תחום התדרים והאלחוט (ראה למשל כאן). 

רק יש בעיה אחת, לא ברור לכמה הזמן המינוי הזה תקף.

למנכ"לית המשרד (לירן אבישר בן-חורין) יש כל מיני רעיונות מבריקים של "שכפול משובטים" (כמפורט כאן), כדי לבצע שינויים ארגוניים במשרד, שמטרתם ל"השתיל" עוד "משובטים", אנשים חסרי כל כישורים (אבל בעלי קשרים), לתפקידים במשרד התקשורת.

לכן, ביום 4.1.21 שלחתי את השאלות החשובות הבאות לצמרת משרד התקשורת ולידיעת שר התקשורת, בני גנץ, בזו הלשון: 
"הנדון: שאלה בעניין מכרז לתפקיד מנהל אגף א' תכנון והנדסת ספקטרום.
שלום רב,
1. משרד התקשורת קידם בנש"מ פרסום מכרז המצ"ב, למנהל אגף א' תכנון והנדסת ספקטרום, ככל הנראה להחליף את אשר ביטון, שהיה מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום.

2. יודגש, שזה היה מכרז מאוד מהיר, של שבוע בלבד. הגשת מועמדות לתפקיד כבר עברה (הייתה עד 9.12.20).

3. מדוע זה מכרז בין משרדי ולא קוים קודם לכן מכרז פנימי במשרד?

4. במכרז זה יש פסקה מאוד תמוהה שצילומה מצ"ב האומר [ציטוט]: "יובהר כי ייתכנו שינויים במבנה הארגוני של יחידת מינהל הנדסה, אשר עשויים להשליך על עצם קיום התפקיד וסמכויותיו."

5. האם שוב פעם מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן חורין, מתכננת שינוי ארגוני בסתר, שנועד בפועל לצ'פר מישהו מתוך "הקליקה"?

6. אודה לעדכון דחוף, שכן נראה על פניו, שמכשילים כאן מראש את המועמד, שיקבל את התפקיד הזה." 

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

למי ששכח (אני לא), "שינויים ארגוניים" שבוצעו בעבר במשרד, עלו הון תועפות והסתיימו בפיאסקו אדיר (כי המטרה העיקרית הייתה לקדם את שמילה מימון לתפקיד שנתפר עבורו: המשנה למנכ"ל), והידרדרות בתפקוד המשרד בצורה נוראית, מה שנמשך עד עצם היום הזה. ראה למשל: כאן, כאן, כאן, כאןכאן, כאןכאן, כאן, כאן, כאן וכאן

בכל מקרה, נאחל לשמוליק אזולאי הצלחה בתפקיד החשוב הזה והעיקר: אם יפעל בשקיפות וביחד עם הציבור, למען האינטרסים של הציבור, מובטחת לו הצלחה. 

עדכון 26.1.21: עלה באתר משרד התקשורת (כאן) דף של "סקר שביעות רצון - שירותי המשרד (מינהל הנדסה - אגף תכנון והנדסת ספקטרום)", סקר שיזם שמואל אזולאי. בהחלט יוזמה מבורכת, להקשיב ללקוחות ולקבל מהם משוב בסקר שביעות רצון. 

עדכון 20.1.22: שמוליק אזולאי פורש ממשרד התקשורת.
נטען ששמואל אזולאי החליט לפרוש מתפקידו במשרד התקשורת בגלל החלטה של שמילה מימון לא לקדם אותו, במקום נתי שוברט שפורש לגימלאות.
עצוב. הפסד וחסרון של אנשים ישרים ועובדי ציבור מוכשרים, שאין במשרד העקום הזה, שהתמלא במוצנחים ובמשובטים חסרי כל ידע, הבנה, כישורים ויכולת.



 
 
Bookmark and Share