Telecom News - לקראת יום הגנת הפרטיות: כך תשמרו על הסיסמאות והמידע האישי שלכם

לקראת יום הגנת הפרטיות: כך תשמרו על הסיסמאות והמידע האישי שלכם

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> לקראת יום הגנת הפרטיות: כך תשמרו על הסיסמאות והמידע האישי שלכם
לקראת יום הגנת הפרטיות: כך תשמרו על הסיסמאות והמידע האישי שלכם
מאת: רנה טארון, 28.1.21, 15:00רנה טארון

מהן 7 טכניקות ההתקפה הפופולריות של פושעי סייבר להשגת סיסמאות? מהן 4 השיטות למניעת גניבת סיסמאות? יש חשיבות לשמור על הסיסמאות במיוחד לאור העובדה, שפושעי הסייבר מגבירים את המתקפות המתמקדות בעובדים המרוחקים.
 
יום הגנת הפרטיות הבינלאומי הוא הזדמנות טובה להזהיר לכולנו לשמור על הדבר החשוב מכל בכל הנוגע לפרטיות אונליין - הסיסמאות שלנו. כדי להימנע מסיסמאות חלשות או ישנות ולהגן על המידע האישי שלנו, כולנו צריכים לעדכן בקביעות את הסיסמאות שלנו.

איומי הסייבר, שממשיכים לצוץ, והפושעים, שמפתחים טכניקות התקפה חדשות, דורשים מאיתנו גישה טובה יותר לאבטחת סייבר, שלא מסתכמת רק בסיסמה חזקה. הדבר נכון במיוחד בימים אלה, כאשר רוב החברות והארגונים בכל רחבי העולם אימצו את מודל העבודה מרחוק , חלקם אף לתמיד, והם כבר לא יכולים לסייע לעובדיהם עם אבטחת IT באותה הרמה, שהייתה זמינה להם בעת עבודתם במשרד.

השיטות של פושעי סייבר להשגת סיסמאות
אחד החלקים החשובים ביותר של הימנעות מפריצה טמונה בהבנה של הדרכים, שבהן פושעי הסייבר עלולים לקבל גישה לנתונים הקריטיים שלכם. טכניקות ההתקפה ממשיכות להתפתח והופכות למתוחכמות יותר, מה שמעניק לפושעי הסייבר סט כלים רחב, שהם יכולים להשתמש בו כדי לנצל משתמשים.

לפניכם מספר טכניקות התקפה פופולריות, שיש להיזהר מפניהן:

מתקפות הנדסה חברתית: מדובר במתקפות כמו פישינג (Phishing) המבוצעות באמצעות הודעות דוא"ל והודעות טקסט, כאשר המטרה היא לגרום למשתמשים לספק במרמה את הפרטים האישיים שלהם, ללחוץ על לינקים או קבצים מצורפים זדוניים או להיכנס לאתרים זדוניים. 

מתקפות מילון: התוקף משתמש ברשימה של מילים מומלצות המכונות "מילון" כדי לנסות לקבל גישה לסיסמאות מתוך ציפייה, שאנשים השתמשו במילים נפוצות או סיסמאות קצרות. טכניקה זו כוללת גם הוספת מספרים לפני ו/או אחרי המילים הנפוצות כדי לקחת בחשבון את האנשים החושבים, שהוספה של מספרים הופכת את הסיסמה למורכבת יותר לניחוש. 

מתקפות מבוססות Brute Force: האקרים משתמשים במאגרי מידע גדולים המכילים שמות משתמשים וסיסמאות גנובים והם מנצלים את הפרטים האלה למתקפה על אתרים פגיעים. ההרצה של מתקפת  brute force היא קלה למדי, כאשר ההאקרים מריצים קוד המנסה להתחבר לאתר באמצעות כל הסיסמאות האפשריות. המציאות היא, שרבות מהסיסמאות אינן אידיאליות ואם המשתמשים לא מגינים על עצמם מפני מתקפת  ,brute forceהרי הם נחשפים לאפשרות, שמישהו יצליח לנחש את הסיסמה שלהם, במיוחד של משתמשים פחות מתוחכמים, ובלי הרבה מאמץ.

Password Spraying: צורה נוספת של מתקפת Brute Force המתמקדת בחשבונות רבים. במתקפה כוחנית מסורתית, התוקפים משתמשים בניסיונות רבים של הסיסמה בחשבון אחד, שפעמים רבות מובילה לנעילת החשבון. בשיטה של ריסוס סיסמאות, התוקפים מנסים רק כמה מהסיסמאות הנפוצות ביותר כנגד חשבונות משתמשים מרובים, כאשר המטרה היא לזהות את האדם האחד, שמשתמש בסיסמת ברירת מחדל קלה לניחוש. וכך, התוקפים נמנעים מתרחיש של נעילת החשבון.

מתקפת תיעוד מקשים (Key logging): התוקף מתקין תוכנת תיעוד מקשים על המכשיר של הקורבן באמצעות סוג כלשהו של מתקפת פישינג בדוא"ל. כך, הוא יכול ללכוד את ההקשות על המקלדת ולגלות את שם המשתמש והסיסמאות של החשבונות שלו.   
יירוט תעבורה: פושעים משתמשים בתוכנה כמו packet sniffers כדי לנטר וללכוד את תעבורת הרשת המכילה מידע אודות סיסמאות. אם התעבורה לא מוצפנת או עושה שימוש באלגוריתמים חלשים של הצפנה, לכידת הסיסמאות הופכת לפשוטה אף יותר.

Man-in-the-middle: בתרחיש זה התוקף מכניס את עצמו באמצע בין המשתמש ובין אתר האינטרנט או האפליקציה המיועדים, לרוב באמצעות התחזות לאותו אתר או אפליקציה. אז, התוקף לוכד את שם המשתמש והסיסמה, שהמשתמש מכניס לאתר המזויף. לעיתים, גם מתקפות פישינג בדוא"ל מובילות את הקורבן לאתרים מזויפים אלה.

כיצד ניתן למנוע גניבת סיסמאות?
משתמשים יכולים לאמץ מספר שיטות כדי להבטיח, שהתוקפים לא יוכלו לנצל את המידע האישי שלהם באמצעות טכניקות ההתקפה השונות. השיטות הללו כוללות:

צירה של סיסמאות חזקות,
אימות רב-גורמים,
יכולות של כניסה בודדת.
בנוסף לכך, חינוך לאבטחת סייבר הוא קריטי כדי להגן על עצמכם, המשפחה והמעסיק שלכם מפני פגיעה.

יוצרים סיסמה חזקה
חשוב ליצור סיסמאות, שבלתי אפשרי לשכוח וקשה לנחש אותן, אפילו עבור אדם הבקיא בפרטים אינטימיים אודות החיים שלכם, כמו שם הרחוב שבו גדלתם או השם של חיית המחמד הראשונה שלכם.

אומנם, זה יכול להיראות מושך להוסיף מספרים ותווים מיוחדים למילים נפוצות כדרך לחזק את הסיסמה שלכם, אך פושעי הסייבר יכולים להשתמש במספר גדול של שיטות התקפה כדי לפצח את הסיסמה.

לכן, הימנעו משימוש בדברים הבאים בסיסמאות שלכם: ימי הולדת, מספרי טלפון, מידע על החברה שבה אתם עובדים, שמות של סרטים וקבוצות ספורט, ערפול פשוט של מילים נפוצות כמו P@$$w0rd.

במקום זאת, תשתמשו בשיטות הבאות כדי ליצור סיסמה חזקה ,שתשמור על המידע האישי שלכם:
  • תשתמשו בצירופים בלתי סבירים או אקראיים של אותיות קטנות וגדולות, מספרים וסימנים ותוודאו, שהסיסמה שלכם באורך של 10 תווים לפחות.
  • אל תשתמשו באותה סיסמה בחשבונות שונים היות והדבר מגדיל את כמות המידע, שהתוקף יכול לקבל אליו גישה במידה והוא מצליח לגלות את הסיסמה שלכם.
  • תחליפו את הסיסמה שלכם כל 3 חודשים כדי להפחית את הסבירות שהחשבון שלכם ייפרץ.
  • תשתמשו במנהל סיסמאות כדי לייצר סיסמאות ייחודיות, ארוכות, מורכבות וכאלו, שניתן לשנות בקלות לכל החשבונות המקוונים שלכם. בנוסף, תאחסנו אותן באמצעות אחסון מוצפן ומאובטח בכספת מקומית או מבוססת ענן. הדבר יקל עליכם להבטיח, שאתם משתמשים בסיסמאות החזקות ביותר האפשריות היות ותצטרכו לשנן רק את הסיסמה לכספת הסיסמאות שלכם.
אמצעי אימות והגנה נוספים
קו הגנה אחד כבר לא יעיל בהרחקת מתקפות סייבר מתקדמות. כדי באמת להבטיח אבטחת סיסמאות חזקה, יש צורך לנקוט בטכניקות רבות, ביניהן:

אימות רב-גורמים (MFA): אימות רב-גורמים מוודא את זהות המשתמשים באמצעות הוספת שלב נוסף לתהליך האימות באמצעות טוקנים (Tokens) פיזיים או ניידים מבוססי יישום. הדבר מבטיח, שגם במקרה שבו הסיסמה נחשפה, התוקפים לא יכולים לגשת למידע שלכם.

התחברות חד-פעמית (SSO): שיטת הזדהות של משתמש המאפשרת הזדהות אחת כלפי מספר מערכות מידע ללא צורך בהזדהות נפרדת עבור כל מערכת. שיטה זו מאפשרת אכיפת מדיניות סיסמאות מרכזית ושימוש בתעודות מוצפנות המונפקות ע"י הארגון.

הדרכה וחינוך לאבטחת סייבר: ככל שאיומי סייבר מתפתחים והתוקפים מפתחים טכניקות תקיפה חדשות על אנשים אינדיבידואלים, המשתמשים צריכים להיות בעלי מודעות לסייבר ומעודכנים במפת האיומים הקיימת. קורסי הדרכה חינמיים יכולים לסייע לחנך משתמשים בכל גיל לגבי שמירה על האבטחה שלהם.

כאשר האירועים הנוכחיים מאלצים אותנו לבלות זמן רב יותר אונליין לצרכי עבודה, למידה מקוונת ושמירה על קשר עם משפחה וחברים, חשוב לבדוק את גישת האבטחה בכל החשבונות ולעדכן סיסמאות חלשות ומיושנות לפי הצורך, במיוחד לאור העובדה, שפושעי הסייבר מגבירים את המתקפות המתמקדות בעובדים המרוחקים.

מאת: רנה טארון, ינואר 2021.
סגנית נשיא לתחום אבטחת מידע, פורטינט

CYBER FREE
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share