Telecom News - למה מועצת הכבלים והלוויין ממשיכה לפעול לא לטובת הציבור?

למה מועצת הכבלים והלוויין ממשיכה לפעול לא לטובת הציבור?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> למה מועצת הכבלים והלוויין ממשיכה לפעול לא לטובת הציבור?
מועצת הכבלים והלוויין, שכפופה לשר התקשורת בני גנץ, פרסמה שימוע להקלות בשעות הפעלת המוקד בחברת YES (מ-10 שעות ביממה ל-8 שעות) עד 31.3.21. זו החלטה, שמשמעותה פחות שירות ללקוחות ויותר עובדים מפוטרים ובחל"ת. דווקא כשיש עלייה בביקושים למוקדי החברות, המועצה מעוניינת לעזור לבעלי YES לחסוך בהוצאות ולהשאיר עובדי מוקד בחל"ת (חל"ת משלמת המדינה ולא החברה). איזו חברה לא ביקשה בכלל את השינוי וההקלות בשעות? 
עדכונים בסוף הכתבה.

מאת: אבי וייס, 30.1.21, 18:12נתי שוברט

ב-10.12.20 פרסמתי את הכתבה: "עבור מי עובדת מועצת הכבלים והלוויין הכפופה לשר התקשורת? - לא עבורכם!". בכתבה דווח על שימוע ואחריו החלטה זהה, (כרגיל בשימועים במשרד התקשורת, לא מקשיבים למגיבים), שלפיו מוקדי השירות של החברות YES ו-HOT (המטופלות רגולטורית ע"י המועצה) יפעלו עד 31.1.21 במתכונת של 8 שעות ביום במקום 10 שעות (ובמקום 13 שעות מה שהיה אך לא מכבר), לכל הנושאים למעט תקלות טכניות (שירות לתקלות הוא היחיד, שימשיך במתכונת של 24 שעות ביממה).

ב-21.1.21 דיווחתי, שמועצת הכבלים והלוויין דחתה את ההסתייגויות של סיני ליבל ושלי לשימוע (כאן, מפורט כאן), והחליטה להקל בשעות פתיחת מוקדי השירות, בדיוק כפי שהוצע בשימוע, עד סוף ינואר 2021, אלא אם הסגר יוארך (או שמשרד התקשורת יאריך את ההקלות לחברות התקשורת - מה שנמצא כעת בשימוע במשרד התקשורת עצמו).

בתגובה להחלטה הזו, סיני ליבל מסר: "לא הצלחתי להבין למה תחזוקת מוקד טכני מונעת החזקת מוקד שירות לקוחות - כאשר הם, חברי המועצה עצמם כותבים בשימוע, שהאנשים בבית יש דרישה מוגברת לשירות לקוחות. עולם הפוך." 

ב-26.1.21, "עוד לא יבשה הדיו" מהההחלטה המבישה הזו של המועצה, מועצה ציבורית, שאמורה לייצג את הציבור, החלטה ברורה כנגד האינטרסים של הציבור, המועצה פרסמה שימוע חדש (כאן, מפורט כאן), בנושא הורדת שעות הפעילות ל-8 שעות, אבל הפעם ההקלה די ארוכה: עד 31.3.21. ניתנה אפשרות קצרה ביותר לתגובה לשימוע (עד 31.1.21). 

בשימוע החדש (שימוע רביעי ברצף בנושא ההקלות) יש הפעם 2 שינויים חשובים מהשימוע הקודם:
א. חברת הוט לא נמצאת בשימוע. השימוע הוא רק לגבי YES. זאת, משום שהוט דיווחה, שהיא ממשיכה ב-10 שעות ביממה במוקדי השירות שלה עקב המצב ועליית הביקושים (בהחלט צעד צרכני יפה וחשוב ביותר מצד הוט, שלא ניצלה את ההקלות השערוריתיות של המועצה, והעדיפה את האינטרסים של מתן שירותים מקיפים ללקוחות, דווקא בימי הסגר). 

ב. ההקלה ל-YES היא בכל הנושאים למעט תקלות (כמו בהחלטה הקודמת), עם תוספת ספציפית ל-YES: שירות לקוחות בנושא נטישה ("סיום התקשורת") ייעשה 10 שעות ולא 8 שעות, בגלל העומס בתחום "הנטישה" על מוקד חברת YES. בשימוע מוצג נתון, שיש מאות שיחות כאלו כל יום. 

מכאן, שלא ברור למה צריך לתת איזו הקלה ל-YES של הפחתת שעות המוקד בכמעט כל הנושאים ל-8 שעות במקום 10 שעות ביום, שמשמעותה: פחות שירות לציבור הלקוחות והשארת עובדים בבית (מפוטרים או בחל"ת. כך, שהעלות של העסקת העובדים הללו נופלת על המדינה). 

תפקיד המועצה לייצג את האינטרסים של הציבור ולא של בעלי ההון והממון.

עצם קיום השימוע מצביע על כך, שהמועצה, ככל המסתמן מעצם קיום השימוע הזה, איבדה לגמרי את ההבנה, שזה תפקידה (לייצג את הציבור ולא את בעלי ההון).

המועצה הייתה אמורה לדחות על הסף את הבקשה החצופה, שקיבלה מבעלי ההון (כלומר מצמרת YES), במטרה לחסוך כסף על הגב של הציבור.

אם בעלי ומנהלי YES לא מסוגלים לנהל את החברה לפי תנאי הרישיון, אז שימכרו אותה למי שכן מסוגל ולפני המכירה של החברה, יש לפטר את כל המנהלים הבכירים של החברה.

סיוע לעסקים ולארגונים בתקופת הקורונה (ככל שיש להם ירידה בהכנסות, או קשיים כלכליים אחרים, עקב ההגבלות הנובעות ממגפת הקורונה), ניתן ע"י הממשלה\אוצר ומס הכנסה\ביטוח לאומי ישירות לחברות ולעובדים (ככל שהם מפוטרים או מוצאים לחל"ת), וזה לא תפקיד המועצה לעסוק בכך (במתן סיוע כלכלי לחברות), בכלל.

לסיכום
מאז שמועצת הכבלים והלוויין "נפלה" למרכז של "תיק בזק" ו"תיק 4000" בטענות להטבות רגולטוריות ב"מצוותו" של נתניהו דרך "עד המדינה" שלמה פילבר, המועצה הזו, שכפופה לשר התקשורת (כיום בני גנץ), לא הצליחה להתאושש. 

יו"ר המועצה הוא נתי שוברט, (בתמונה למעלה משמאל), מי שמזמן היה אמור להיות בפנסיה, שהגדרת התפקיד שלו היא: "יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין בהטלת תפקיד".

מה זה "בהטלת תפקיד"? זה פטנט, שהומצא ע"י נש"מ (נציבות שירות המדינה) במקרים בהם יש אדם, שלא עונה על הקריטריונים למינוי בכיר והוא לא יוכל לעבור את "ועדת מינויי הבכירים" ולא יוכל להיות מאושר בממשלה (מינוי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין דורש אישור בממשלה). אזי, במקרה כזה, שאי אפשר למנות אדם מתאים (למעשה, יש אדם מתאים כזה, שנבחר במכרז - ניר שוויקי, אבל מינוי זה נתקע בגלל סבבי הבחירות והמאבקים על מינויים של בכירים בין הגושים בממשלה), השר (במקרה שלנו: השר המפוטר יועז הנדל), "מטיל על האיש הלא מתאים הזה את התפקיד" של יו"ר המועצהבלי אישורים וקריטריונים.

יודגש, שיועז הנדל חתם על הארכת כהונתו של היו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין ממש זמן קצר לפני שפיטוריו יצאו לפועל. כך, הספיק שר התקשורת לשעבר, יועז הנדל, להאריך את מינויו של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נתי שוברט, עד למרץ 2021. ככה זה עובד בצמרת משרד התקשורת לרבות במועצת הכבלים והלוויין. 

אולם, לדבר אחד כן יש למועצה הזו זמן, לא חשובים המציאות או הצרכים של הציבור: להתאסף ולהוציא שימועים, וזו בפעם הרביעית, כדי לתת הקלות כלכליות משמעותיות לחברות, שבפיקוח המועצה: HOT ו-YES, הפעם הרביעית השימוע הוא רק ל-YES, בנימוקים "מצוצים מהאצבע", של קשיים בגלל הסגרים והקורונה (במסכת שקרים שהומצאה על ידי המועצה כבר בסגר הראשון). מביש ומקומם גם יחד. 

תגובתי לשימוע נמצאת כאן - למתעניינים. 

TV FREE

 
עדכון 31.1.21: מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, החליטה להתעלם מהתגובות שקיבלה לשימוע ומצרכי הציבור הנמצא בסגר, והאריכה את ההקלות בזמני המענה במוקדי השירות, לטובת הכיס של בעלי ההון והקרובים לצלחת (קבוצת סלקום), זאת עד 31.3.21. ההחלטה השערורייתית הזו והבלתי מתקבלת על הדעת, נמצאת כאן ומפורטת כאן

עדכון 17.2.21: מועצת הכבלים והלוויין קיבלה החלטה השונה מזו של משרד התקשורת  (ההחלטה כאן ומפורטת כאן) והאריכה את ההקלות ל-YES עד 28.2.21 (ולא עד 31.3.21 כמו ההחלטה במשרד התקשורת). המועצה התייחסה לכל התגובות שקיבלה כולל לתגובה שלי, וזה מצוין, ראוי ונכון. 
 
עדכון 3.5.21: פורסם כאן, החלטת הבג"ץ כאן: בגצ מחייב את הממשלה לשוב ולדון בתוך שבועיים במינוי מנהלי הרשות השניה ומועצת הכבלים.
השופטים הנדל, מינץ ואלרון: "בהסכמת הצדדים ולגופם של דברים – אנו הופכים את הצו על תנאי לצו מוחלט, במובן זה שאנו מורים על ביטול החלטות ישיבת הממשלה (החלטות 899 ו-900) ביחס לעותרים מישל קרמרמן וניר שווקי.
בהמשך לכך, ולנוכח עמדת היועץ המשפטי לממשלה, ההכרעות שניתנו, ולאחר שמיעת טענות הצדדים – אנו מורים כי בשלב זה על הממשלה לקיים דיון ביחס לגוף טענות העותרים בנושא העתירה, וזאת עד לתאריך 18.5.2021. בא כוח משיבי הממשלה יעדכן את בית המשפט עד לתאריך 24.5.2021."



 
 
Bookmark and Share