Telecom News - מנהלי מערכות מידע צריכים כעת לצמצם הוצאות ולהוביל מהלכים מניבי הכנסות

מנהלי מערכות מידע צריכים כעת לצמצם הוצאות ולהוביל מהלכים מניבי הכנסות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מנהלי מערכות מידע צריכים כעת לצמצם הוצאות ולהוביל מהלכים מניבי הכנסות
מנהלי מערכות מידע צריכים כעת לצמצם הוצאות ולהוביל מהלכים מניבי הכנסות
מאת: אנדרו ברינדד, 17.2.21, 13:20 אנדרו ברינדד יחצ צילום ניב קנטור
 
כאשר בשנה האחרונה אנו חווים משבר כלכלי וחברתי גלובלי, זה זמנם של מנהלי מערכות המידע להפגין אומץ ולהוביל את הארגון שלהם לשגשוג והצלחה כפי שעושים מנהיגים אמיתיים בעת משבר.

כשטרנספורמציה דיגיטלית ואימוץ טכנולוגיות חדשות הופכים לנושאים קיומיים של הישרדות וגורמים קריטיים להצלחה אין ספק שמנהלי מערכות המידע הם אלה, שצריכים להוביל שינוי.

כיום, כל השקעה ב-IT זקוקה לבחינת TCO (Total Cost of Ownership) ומנהלי מערכות מידע צריכים להקדיש מאמץ נוסף כדי לדייק את הערך המושג מן ההשקעות עליהן הם ממליצים.

לעשות יותר בפחות
חלק גדול מלהיות מנהל מערכות מידע עסק תמיד בניהול עלויות. מנהלי IT  התבקשו מאז ומתמיד לתת מענה לבקשה הנצחית "לעשות יותר בפחות" תוך דרישה לחדשנות, אף על פי שהתקציבים נותרו שטוחים במידה רבה.

עם זאת, הם לא הוגבלו להשיג חיסכון לארגון ומנהלי מערכות מידע הם אלה המייצרים את מנגנוני האוטומציה עתירי העלויות בכל התחומים העסקיים, שבסופו של תהליך חוסכים הוצאות.

כעת הדרישות הללו מתעצמות מכיוון שמשבר הקורונה גורם לעלייה משמעותית בדרישה מההנהלה להורדת עלויות מבלי לפגוע בפעילויות ה-IT ומבלי להגביל את החתירה הבלתי נגמרת לטרנספורמציה דיגיטלית.

מנהלי מערכות מידע צריכים לפעול במהירות ולהבטיח, שהם מנצלים את ההשקעות שלהם להפחתת הוצאות כספיות כפי שמציעים פתרונות IT שונים. אך עליהם להתמקד גם במשימות אחרות המסייעות להביא הכנסות, כגון צמצום זמן היציאה לשוק והפיכת גמישות למילת המפתח.

איך? כפי שאנו רואים היום, והתהליך הזה הואץ עם הגעתה של המגפה, המעבר לאסטרטגיות ענן היברידיות היכן ש-Salesforce, ServiceNow ויתר החברות המציעות תוכנה כשירות (SaaS) באמצעות הענן הציבורי - הוא מהותי.

בארגונים בהם לא ניתן ליישם עננים ציבוריים, העננים הפרטיים הם התשובה, בין אם זה ענן פרטי מתארח בחוות שרתים חיצונית או מאחורי חומת האש של הארגון.

החזר השקעה של 477%
ענן היברידי, במיוחד בשילוב עם תשתית מוגדרת-תוכנה המאחדת את מערך האחסון והתקשורת, לא רק מפחית עלויות מראש והופך הוצאות לקבועות, אלא גם מבטיח הפחתה במשימות הניהול באמצעות רמות אוטומציה גבוהות. אפילו במחלקות IT קטנות, הקטנת 60% מהניהול מביא לחיסכון משמעותי ביותר.

יתרון נוסף: זמן היציאה לשוק עם מוצרים חדשים (וזמן קבלת התשלום) מצטמצם בהרבה, ולכן הזדמנויות לחסכון בעלויות והגדלת ההכנסות מושגות בזריזות יתר. יתרה מכך, גישה יעילה זו תוביל, ככל הנראה, להפחתת זמן ההשבתה.

מחקר של IDC מצא, שבאמצעות גישת ענן היברידי ניתן להשיג החזר השקעה של 477% על פני 5 שנים. זה טיעון כלכלי, שאי אפשר להתעלם ממנו ובעיקר לא עכשיו.

צעדים מעשיים
כיצד מנהלי מערכות המידע משיגים את המטרות הנעלות האלו? ע"י עבודה צמודה עם צוות רכש ,שתהיה לו יותר מעורבות מסמנכ"ל הכספים. יחד, עליהם לדרוש ולנתח ראיות חזקות ומוכחות מצד ספקי הטכנולוגיה, לא רק בנוגע למצוינות טכנולוגית, אלא להחזר השקעה מוכח ובעלות הכוללת.

כפי שציינה חברת המחקר מקינזי, זה לא הזמן להיות מנהל מערכות מידע ממוצע. מנהלי מערכות מידע מהפכניים צריכים לדמיין מחדש את תפקידו המשמעותי של הדיגיטל ולהוביל קידמה טכנולוגית שבה הטכנולוגיה הופכת לשותפה מלאה בהנעת שינויים עסקיים במקום רק לסייע בתפעול הארגון.

שינוי זה חייב להתרחש במהירות, באמצעות שותפויות עם חברות נוספות, כאשר הם מובילים ליעילות ובתהליכים זריזים. לבסוף, השינוי חייב להיות לטווח הרחוק, אסטרטגי ולא טקטי. כך, שאין צורך להמציא את הגלגל מחדש.

מנהלי מערכות מידע צריכים לחשוב צעד אחד קדימה ולדמיין עצמם כמנהיגים עסקיים עם ראייה רחבה מעבר לתפעול פעילות הארגון אל השגת הזדמנויות עסקיות המניבות הכנסות ולבנות רשתות קשרים של אנשים כדי להגדיל את הידע.

כיום, לב העבודה תהיה בחיסכון בעלויות; מחר, זה יהיה בהחזרת הצמיחה. המשבר מוחשי מאוד, אך הוא מוביל גם להזדמנויות. הגיע הזמן, שמנהלי מערכות מידע יחדדו את הבנתם כיצד לחלק מחדש משאבים. בעתות משבר, מנהיגים קמים ומצביעים על הדרך קדימה.

צילום תמונה עליונה: ניב קנטור
 
מאת: אנדרו ברינדד, פברואר 2021.
סגן נשיא ומנכ"ל מכירות EMEA, נוטניקס

DIGITAL FREE



 
 
Bookmark and Share