Telecom News - פינת צרכנות וטכנולוגיה: איך לבחור את המקרר המתאים לכם?

פינת צרכנות וטכנולוגיה: איך לבחור את המקרר המתאים לכם?

דף הבית >> צרכנות >> הטיפ השבועי לחסכון >> פינת צרכנות וטכנולוגיה: איך לבחור את המקרר המתאים לכם?
פינת צרכנות וטכנולוגיה: איך לבחור את המקרר המתאים לכם?
מאת: מערכת Telecom News, 7.3.21, 13:37מטבח PIXABAY

הדרך לבחור מקרר עוברת בהכנת שיעורי בית. רגע לפני שמשלמים, כדאי להגדיר את אופי השימוש, להחליט על מסגרת התקציב, ובמיוחד חשוב מאוד להשוות בין הדגמים על פי המפרט המתואר ע"י היצרן. 

בישראל נמכרים כ-240 אלף מקררים בשנה. למרות שנהוג להתייחס למקרר כחלק מרשימת מכשירי חשמל לבנים, שכוללת בתוכה גם את מכונת הכביסה, המייבש, מדיח הכלים ועוד, יש לו, למעשה, מאפיינים מיוחדים ותכונות אחרות לגמרי.

ראשית, משקי בית בארץ ובעולם תלויים במקרר: אם למשל בשנות ה-50 רק ל-37% מהמשפחות היהודיות בישראל היה מקרר, הרי שלפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הגיע הנתון הזה ללא פחות מ-99.8% עוד ב-2010.

בנוסף, המקרר מייצג הוצאה לא קטנה, לטווח ארוך ועם השפעה יום יומית על איכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו.

השאלה המתבקשת היא איך לבחור את המקרר המתאים ביותר. אחרי שמבינים שאין מקרר אחד המתאים לכולם, אלא רק דגמים שונים, שעונים על צרכים מגוונים, אפשר להתקדם להגדרת אופי השימוש והתקציב, וחשוב להביא  בחשבון את המפרט ואת התכונות של המקררים המוצלחים.
 
בחירת מקרר לפי אופי השימוש
הכנת שיעורי בית טרם בחירת מקרר מתחילה בהגדרת אופי השימוש. מטבע הדברים, יש הבדל בין האופן, שבו זוג צעיר משתמש במקרר לבין הדרך, שבה עושה זאת משפחה עם ילדים.

מלבד רווקים מול משפחה, רמת השימושיות היא גם פונקציה של העדפות אישיות: האם אוכלים הרבה בבית, מכינים לבד או מזמינים.

מענה קצר לשאלות החשובות יעזור להתמקד במקרר הרלוונטי ולסנן החוצה את הדגמים, שלא עונים על אופי השימוש הרצוי. כ"כ, אפשר לנסות להיזכר בניסיון העבר עם מקררים מסוימים לעומת מקררים אחרים.
 
בחירת מקרר לפי מפרט
אי אפשר להתחמק מהמטלה של השוואה בין דגמי מקררים לפי המפרט הטכני. אבל בגלל שהמפרט מתואר ע"י היצרן והוא מתאר שורה ארוכה של פרמטרים אובייקטיביים, אין סיבה להיבהל ממנו.

במילים אחרות, בחירת מקרר לפי מפרט עלולה להיראות כמו משימה קשה, אבל זה רק בגלל שלא עושים אותה כמו שצריך.

מבין כל המידע, שמופיע במפרט, מה שהכי חשוב לבדוק זה את התאמת המקרר למקומו במטבח מבחינת מידות ואת התאמתו לצורכי הקירור וההקפאה. לאחר מכן, משווים בין הדגמים לפי שיטת ההפשרה - No Frost שזה פיזור הקור הנעשה עם מאוורר פנימי בקרבת המאייד או De Frost שמתאימה בעיקר למקררי מיני או לדגמים בינוניים.
 
בחירת מקרר לפי תקציב
רבים מתייחסים אל התקציב בתור מגבלה, בעוד בפועל הוא יכול לשמש כסוג של מצפן. אם יודעים מלכתחילה כמה כסף מוכנים או יכולים לשלם על רכישת מקרר חדש, מסננים באופן אוטומטי את כל הדגמים היקרים יותר.

את התקציב מגדירים לפי מצב משפחתי וצפי לשימוש במקרר בעתיד הנראה לעין. אצל זוג צעיר לקראת חתונה והקמת משפחה, למשל, אין טעם לחסוך בהוצאות עכשיו אבל לגלות עוד כמה שנים, שאין מספיק מקום במקרר גם עבור הילדים. מנגד, בני זוג מבוגרים עם ילדים גדולים כבר יכולים להתחיל לחשוב על גיל הזהב ולבחור מקרר קטן יותר העונה על התקציב ועל הציפיות.
 
בסוף, כל שנותר הוא להשוות בין הדגמים לפי צריכת אנרגיה, מחיר, עלות הובלה ותקופת אחריות. אם המקרר עומד להיות מותקן במקום מרכזי במטבח, שווה להתאים אותו לעיצוב ולהוסיף כמה מאות ש"ח כדי לשלב אותו בילד-אין בארונות. 



 
 
Bookmark and Share