Telecom News - בהחלטה חשאית משרד התקשורת הרס את היכולת לבנות רשת אינטרנט לחירום!

בהחלטה חשאית משרד התקשורת הרס את היכולת לבנות רשת אינטרנט לחירום!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> בהחלטה חשאית משרד התקשורת הרס את היכולת לבנות רשת אינטרנט לחירום!
"הרמת מסך" מעל עוד שערורייה של "משובטי" מפלגת "דרך ארץ" במשרד התקשורת, ש"הורסים כל חלקה טובה" בשוק התקשורת. הם חיסלו את היכולת של חובבי הרדיו להקים רשת אינטרנט של חירום באוויר במקרה שכל הרשתות האחרות קורסות. סיפור שלא ייאמן, שיכול להתרחש רק בישראל.
מאת: אבי וייס, 11.3.21, 18:20רדיו חרום של חובבי הרדיו

אחת האופציות, שהתפתחה בעולם (ובמיוחד בארה"ב, אחרי לא מעט מקרי אסון), להקמת רשת אלחוטית מבוססת IP באזורים מוכי אסון, כאשר כל הרשתות האחרות (הקוויות והסלולריות) קורסות ולא מתפקדות, זו רשת המבוססת על ציוד של חובבי רדיו.

הנושא הזה הוכר רשמית ע"י ה-FCC (הרגולטור לתקשורת) בארה"ב וגם תורגל ונוסה שם בהצלחה.

לרשת החירום הייחודית הזו, שמבוססת על הפעלה ע"י חובבי רדיו בשעת חירום אמיתית, קוראים ARES, והקמת רשת כזו מוסברת בהרחבה במסמך הטכני המצ"ב כאן, בפרויקט, שפותח בקוד פתוח וציוד נתבי אלחוטי סטנדרטי, תחת השם  AREDN Project, שהובל ביוזמה של ארגון חובבי הרדיו בארה"ב ARRL

הסעיף החשוב ביוזמה הזו מופיע כאן (הסברים נוספים למתעניינים, יש בסרטון היוטיוב למטה בנספח):
רשת חרום

אולם, כשחובבי הרדיו בישראל ניסו להתחיל בניסויים להפעלת אופציה כזו בישראל, קיבלו הפתעה ו"מקלחת קרה" ממשרד התקשורת: התדרים הנדרשים להפעלת הרשת הזו נשדדו מהם והיכולת הזו נשללה לחלוטין מהם, בהחלט חשאית (הטיפול בתחום התדרים נעשה ובכוונה במחשכים), החלטה שלא תועדה בשום מקום גלוי ולא פורסמה לציבור בשום מקום. בלי שום שימוע, ללא ניתוח RIA ובלי מסמך מדיניות שר, או החלטת ממשלה. בלי כלום. ככה זה עובד ולא מהבוקר.

כך, נשללה היכולת להקים רשת חירום בישראל המבוססת על חובבי רדיו, רשת IP, כאשר כל הרשתות האחרות קורסות. וזה מצב אפשרי בהחלט, שיכול להתרחש בישראל.

חובבי הרדיו בישראל תלויים תלות מוחלטת במשרד התקשורת, ולכן לא העזו לפרסם זאת מצדם, והפרסום לעניין החמור הזה יצא מארה"ב, מארגון חובבי הרדיו שם.

לכן, ביום 10.3.21 שלחתי את השאלות הדחופות ביותר הבאות לשר התבני גנץקשורת וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, (בתמונה משמאל), שהוא גם שר הביטחון והיה אמור להיות רגיש לנושא מסוג זה, של רשת חירום למקרה שכל הרשתות האחרות נופלות.

אולם, מדובר בשר הנותן גיבוי וחיפוי ל"קליקה" שמנהלת את משרד התקשורת ולכל תעלוליה.

שלחתי גם העתקים לצמרת ארגון חובבי הרדיו בישראל ולצמרת משרד התקשורת בזו הלשון:
"חשד לגניבת תדרים בחסות החוק.
שלום רב,
1. לאחרונה נטען שמשרד התקשורת גזל רוחב פס משמעותי מחובבי רדיו בישראל.

2. הסיבה כלל לא ברורה ולא הוסברה.

3. מצרף קישור להודעת ARRL בנושא זה:
http://www.arrl.org/news/report-radio-amateurs-in-israel-lose-access-to-much-microwave-spectrum

4. אודה להתייחסותכם." 

תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

אין צורך להיות במתח, תגובה לא אקבל. די ברור למה.

"הקליקה" מסתירה כהרגלה את כל פעילותה הענפה כנגד האינטרנט הציבורי והיא פועלת רק לטובת האינטרסים של "צמרת קבוצת סלקום - IBC". זהו. 

לכן, ייקח שנים לתקן את כל הנזקים הנוראיים, שנגרמו בקדנציה לא ארוכה, של כל "המשובטים" ממפלגת "דרך ארץ", שעדיין מנהלים את משרד התקשורת (כמפורט כאן). 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).


נספח.
סרטון יוטיוב המסביר כיצד מוקמת ומופעלת רשת החרום האלחוטית AREDN של חובבי הרדיו:



 
 
Bookmark and Share