Telecom News - פורסמו הזוכים בתחרות רובוטראפיק בהשתתפות מאות תלמידים מ-10 מדינות

פורסמו הזוכים בתחרות רובוטראפיק בהשתתפות מאות תלמידים מ-10 מדינות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פורסמו הזוכים בתחרות רובוטראפיק בהשתתפות מאות תלמידים מ-10 מדינות
פורסמו הזוכים בתחרות רובוטראפיק בהשתתפות מאות תלמידי תיכון מ-10 מדינות
מאת: מערכת Telecom News, 25.3.21, 13:09תחרות

התחרות נועדה לטפח עניין במדע ובטכנולוגיה באמצעות פיתוח כלי רכב אוטונומיים הנדרשים לנוע בסביבה עירונית על סמך חוקי התנועה. בהכנות לתחרות מתנסים התלמידים בלימוד רובוטיקה, בחוקי נהיגה ובכללי זהירות בדרכים.

הטכניון קיים בשבוע שעבר את שלב הגמר בתחרות רובוטראפיק ע"ש נדב שהם. התחרות ה-11 במספר נערכה במתכונת וירטואלית בהשתתפות מאות תלמידי תיכון מ-10 מדינות, ושלב הגמר סיכם 5 ימי תחרות רצופים.

התחרות נועדה לטפח עניין במדע ובטכנולוגיה באמצעות פיתוח כלי רכב אוטונומיים הנדרשים לנוע בסביבה עירונית על סמך חוקי התנועה. בהכנות לתחרות מתנסים התלמידים בלימוד רובוטיקה, בחוקי נהיגה ובכללי זהירות בדרכים ורוכשים תוך כדי כך כישורי "עולם אמיתי" ובהם מנהיגות, יוזמה ועבודת צוות. התחרות היא פרויקט משותף של מרכז הרובוטיקה ע"ש לאומי בטכניון, ארגון World ORT, ארגון "קדימה מדע" וההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עמותת YTEK, Nvidia ו- IBS , ובתמיכת בנק לאומי.
 
בתי הספר המשתתפים קיבלו את הוראות ההיערכות מראש וכל אחד מהם הציג את ביצועי המערכת בשידור חי בשעה שנקבעה לו. היתרון העיקרי של המתכונת הווירטואלית הוא במספר בתי הספר המשתתפים ובפיזורם הגאוגרפי. כמה מהקבוצות מגיעות מבתי ספר שמעולם לא השתתפו בתחרות.

בסך הכול השתתפו בתחרות השנה כ-50 קבוצות ובהן 12 קבוצות מרוסיה ו-6 מסין וכן קבוצות מארגנטינה, מברזיל, ממקסיקו, מטייוואן, מארה"ב, מאוקראינה, מווייטנאם וכמובן מישראל.

בפרס מיוחד על הצטיינות בלימודי רובוטיקה זכו בית הספר העל יסודי משגב ובתי ספר מסין, מרוסיה, מברזיל, ממקסיקו ומוייטנאם.
בקטגוריית מירוץ זכו (בסדר יורד) המרכז ללימודי העשרה בהלוחיב, אוקראינה, אורט ארגנטינה והמכללה לטכנולוגיה בקאנסק, רוסיה.

בקטגוריית חנייה ברוורס זכו המכללה לטכנולוגיה בקאנסק, בית הספר המיוחד של אורט בצ'רניאבסקי, אוקראינה והמרכז ללימודי העשרה בהלוחיב.

בקטגוריית יוזמות בבטיחות בדרכים זכו אורט קייב, האקדמיה היהודית ע"ש פרנקל בדטרויט, המרכז ללימודי העשרה בהלוחיב ואורט ארגנטינה.

בפרס על למידת מבנה כלי רכב באמצעות CAD תלת-ממד זכו בית הספר המיוחד של אורט בצ'רניאבסקי, המרכז ללימודי העשרה בהלוחיב והגימנסיה היהודית "אלף" בזפוריז'יה, אוקראינה.

את התחרות מובילים מיום היווסדה ראש המרכז לרובוטיקה ע"ש לאומי פרופ' משה שהם ומנהל המרכז ד"ר יבגני קורצ'נוי, ובשנה האחרונה הצטרף לתמונה Technion International – בית הספר הבין-לאומי להנדסה בטכניון.

פרופ' שהם: "השנה האחרונה הדגישה את נחיצותם של רובוטים אוטונומיים בהגנה על צוותים רפואיים, שהם הלוחמים האמיצים בחזית המאבק בקורונה.אולם, גם בהקשרים רבים אחרים. אנו שמחים לקיים בכל שנה את התחרות הזאת, שמקרבת תלמידי תיכון לעולם הרובוטיקה ומאפשרת להם לחוות מעט מהפוטנציאל העצום הטמון בתחום זה".

פרופ' עודד רבינוביץ', המשנה הבכיר לנשיא הטכניון: "הרובוטים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו בשנים האחרונות וכולנו נתקלים בהם בלימודים, בעבודה ובשעות הפנאי. נוכחותם רק תלך ותגבר בשנים הבאות, והתחרות הנוכחית נותנת טעימה מהעולם המגוון והייחודי של הרובוטיקה והבנה של חשיבות הבסיס המתמטי והמדעי באתגרים הנדסיים. אם הבנתם את הדברים האלה - ניצחתם, ולא חשוב מה התוצאות, שתשיגו בתחרות עצמה".

ד"ר קורצ'נוי: "ארגון התחרות השנה חייב את כולם למאמץ רב בשל הפרשי הזמנים וכמובן בשל המגפה והסגרים, שהקשו על ההכנות בקבוצות רבות. אנו שמחים לציין, שחלקן של התלמידות בתחרות הולך וגדל, ויש לנו כמה קבוצות של תלמידות בלבד".

סרטון ההכרזה על הזוכים -  כאן
 
רכב

משגב



 
 
Bookmark and Share