Telecom News - לא להפיץ לחברים את ההודעה הזדונית: "לא ספאם, סתם קידום מכירות"

לא להפיץ לחברים את ההודעה הזדונית: "לא ספאם, סתם קידום מכירות"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> לא להפיץ לחברים את ההודעה הזדונית: "לא ספאם, סתם קידום מכירות"
לא להפיץ לחברים את ההודעה הזדונית התורנית: "לא ספאם, סתם קידום מכירות"
מאת: מערכת Telecom News, 25.3.21, 16:18CYBER FREE

הודעה זדונית מופצת בוואטספ כדי לזכות בפרס של סמארטפון Huawei Mate 40 Pro 5G, תוך שימוש בלוגו אמזון. אין להפיץ לקבוצות ואנשים ולהקליק על הכפתור האדום, ויש להתעלם משמות חברות הסלולר הישראליות.

בתקופה האחרונה אנחנו ערים למאמצי ההאקרים להיות מתוחכמים יותר, כשהם מתאימים לנו את ההונאות בהתאם לתחומי עניין ואירועים מיוחדים.

חברת האבטחה ESET ישראל מודיעה, שההונאה האחרונה הוציאה מהם קריאטיביות משמעותית (או שלא) כאשר הפעם על ההודעה המופצת כתוב "לא ספאם... סתם קידום מכירות...".
 
ההודעה המופצת: "לא ספאם...":
ESET
 
בשלב הראשון מברכים את המשתמש על כך, שנבחר להשתתף בסקר, שיאפשר לו לזכות במכשיר Pro 5G Huawei Mate 40. הזמן למענה על הסקר הוא מוגבל ויש להזדרז.
 
השיבו על הסקר:
ESET
 
לאחר שהשיבו על 4 שאלות אמריקאיות פשוטות, כמו למשל, האם אתה זכר או נקבה ומה הגיל שלך, מגיע המשתתף לשלב בחירת הקופסה, אחת מתוך 9 תעניק לו את המתנה הנכספת.

בחרו את הקופסה הנכונה וזכו במתנה:
ESET
 
אין דבר כזה שלא בוחרים בקופסה הנכונה ולאחר מספר ניסיונות מתגלה הפרס:
 
לאחר שבחרנו בקופסה, זכינו בסמארטפון!:
ESET
 
כדי לסייע להפיץ את ההודעה, כעת יש לשתף את הפעילות עם 5 קבוצות או 20 אנשים כדי לזכות ולקבל את הסמארטפון החדש.
 
הפיצו באמצעות הוואטספ לחברים וקבוצות:
ESET
 
לאחר שהפעולה הושלמה, למעשה, מובל המשתתף לאתר חדש עם הגרלה חדשה. ניתן לראות חוסר סדר בפעולה. במידה ומנסים להמשיך, לבסוף מגיעים לפעולה האחרונה, שיש לעשות כדי לזכות בפרס, והיא להקליק על הכפתור האדום כדי לחייג לחברה, שתתן לו את המתנה. לחיזוק אמינות אפילו מופיעים שם שמות של חברות סלולר ישראליות מוכרות.
 
חייגו על מנת לקבל את הפרס:
ESET
 
אסף אלמוג, מנהל מחלקת השירות והתמיכה בחברת אבטחת המידע ESET ישראל: "במידה והמשתתף ילחץ על הכפתור האדום ויחייג למספר באופן אוטומטי, ככל הנראה, מספר הטלפון שלו ירשם במאגרים העלולים לשמש את המחזיקים בהם למטרות ספאם וגלים נוספים של ניסיונות פישינג. גם אם המשתתף לא הקליק על הכפתור, במסך הבא יבקשו ממנו להזין את מספר הטלפון שלו כדי שיצרו איתו קשר.
ESET

למעשה, לא משנה איזה מספר טלפון מנסים להזין, התהליך לא ממשיך. יתכן שהמספר נרשם במאגרים של מי שעומד מאחורי ההונאה. בכל מקרה אנו מדגישים, שאין מתנות חינם באינטרנט. מומלץ, שלא לנסות את המזל במשחקים מסוג זה, שכן פוטנציאל הנזק גדול משמעותית מהסיכוי לזכות בפרס כלשהו".
 
 
NORDVPM



 
 
Bookmark and Share