Telecom News - העליון דחה עתירה שהוגשה נגד יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה

העליון דחה עתירה שהוגשה נגד יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> העליון דחה עתירה שהוגשה נגד יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה
העליון דחה עתירה שהוגשה נגד יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה
מאת: מערכת Telecom News, 14.4.21, 15:01CYBER FREE

העתירה שנדחתה הוגשה בעקבות פעולות היחידה להסרת תכנים מהאינטרנט. פסק הדין הוא פסק דינו האחרון של המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, שפרש מתפקידו.

יחידת הסייבר פועלת בתחום הסרת התכנים והגבלת הגישה לתכנים המתפרסמים ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל, ומפרים, לכאורה, את החוק הישראלי.

לדוגמה: עבירות על חוק הטרור, פגיעה בביטחון המדינה, הסתה לאלימות ובנוסף גם עבירות פרטיות, איומים, פגיעות בקטינים, פרסום תכנים מיניים ללא הסכמת המצולם ("חוק הסרטונים") ועוד.

פסק הדין ניתח את פעילותה של יחידת הסייבר במישור הוולונטרי, במסגרתו היא פונה לחברות, שמאחסנות או מנגישות את התוכן האסור (פייסבוק, טוויטר וכדומה), ומדווחת להן על התכנים האסורים מבלי לכפות על מפעילי הפלטפורמות האינטרנטיות להסיר את התכנים. ההחלטה אם להסיר את התכנים או להגביל גישה אליהם נותרת לשיקול דעתן של הפלטפורמות המקוונות.

ב-2019 הוגשו 19,606 בקשות להסרת תכנים ע"י יחידת הסייבר. מרבית הבקשות התקבלו והתכנים הוסרו, אבל כ-10% מהבקשות, כלומר למעלה מ-1,900 תכנים, לא הוסרו מהרשת לאור החלטתם של מפעילי הפלטפורמות המקוונות.

למעלה מ-95% מהתכנים, שמתבקשת הסרתם, עוסקים בתחום הביטחוני, ופעילות זו מהווה מרכיב חשוב במאמץ הלאומי במאבק בטרור.

בנוגע לשאלת סמכותה של הפרקליטות לבצע פעולות אלה, קבע בית המשפט, שפעולות אלו נעשו מכוח הסמכות השיורית של הממשלה ועל כן הן תקינות. עם זאת, הציע השופט מלצר לבחון הסדרה של הפעילות של היחידה בעתיד במסגרת חקיקה.

יחידת הסייבר יוצגה ע"י עורכי הדין עמרי אפשטיין ושי כהן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share