Telecom News - בית הדין לעבודה: תוך 45 ימים על מש' התקשורת להציג תוכנית לטיפול בגמלאים

בית הדין לעבודה: תוך 45 ימים על מש' התקשורת להציג תוכנית לטיפול בגמלאים

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> בית הדין לעבודה: תוך 45 ימים על מש' התקשורת להציג תוכנית לטיפול בגמלאים
בית הדין לעבודה: תוך 45 ימים על משרד התקשורת להציג תוכנית לטיפול בגמלאים
מאת: מערכת Telecom News, 28.4.21, 14:35יגאל לוי תמונה פרטיתחיים גרון

חרף העובדה, שמשרד התקשורת היה אמור להשלים את בדיקותיו ולהבהיר כיצד בכוונתו לטפל בגמלאיו, המשרד לא ביצע כל בדיקה וממילא לא גיבש תוכנית לטיפול בגמלאים. זאת, תוך שהמשרד מנסה לייצר סחבת נוספת.
 
לאחר שנציגות גמלאי משרד התקשורת העבירה עדכון לבית הדין לעבודה, לפיו הגמלאים מעוניינים להיות תחת האכסניה של המשרד, ניסה המשרד להמשיך בסחבת ולא הציג תוכנית לטיפול בגמלאים, כפי שנדרש לעשות.
 
ב-26.4.21 התקיים דיון נוסף בבית הדין לעבודה, בתביעה, שהגישו גמלאי משרד התקשורת נגד המשרד, בשל סירובו לטפל בהם, בהתאם להוראות התקשי"ר.

כפי שדיווחנו כאן, בדיון קודם שהתקיים בנושא ב-22.2.21, ניסה בית הדין לעבודה, לשים קץ לסחבת, שנוקט משרד התקשורת בהסדרת טיפולו בגמלאי המשרד, כאשר קבע אז, שהוא יקבל תוך שבוע מהתובעים (נציגות הגמלאים) את רשימת הגמלאים המעוניינים להיות תחת החסות של משרד התקשורת ולא מעוניינים בטיפול של עמותת גמלאי חברת הדואר, לשם המשרד שלח את הגמלאים בניגוד לרצונם ומבלי שקיבלו כל טיפול שם.

כ"כ, השופטת קבעה אז, שלאחר קבלת הרשימה הזו, היא דורשת ממשרד התקשורת תשובה תוך 45 יום, כיצד בדעת המשרד לטפל באותם גמלאים, שמעוניינים בטיפול של משרד התקשורת.

בתביעת גמלאי משרד התקשורת, שהוגשה באמצעות עו"ד יגאל לוי (בתמונה העליונה משמאל), ועו"ד חיים גרון (בתמונה העליונה מימין), בשם נציגות הגמלאים שנבחרה: זאב קידר, מירה דאיבוג וישראל (איזי) אלמוג, התגלה, בין היתר, שבמשך שנים רבות העביר משרד התקשורת סכומי עתק לעמותת גמלאי הדואר, כדי שזו, כביכול, תטפל בגמלאי המשרד, במקום עובדי אגף מינהל ומשאבי אנוש של המשרד. הכספים הללו פשוט נעלמו ולא ידוע מה נעשה עמם. גמלאי המשרד לא זכו לכל טיפול במשך שנים, מאיש.

לאחרונה, הגישו הגמלאים לבית הדין "הודעת עדכון" (הנמצאת במלואה כאן), שממנה עלה, שמתוך 53 גמלאים, שהתובעים הצליחו ליצור איתם קשר בשבוע החולף, רק גמלאי אחד הודיע, שהוא מעוניין בטיפול של עמותת חברת הדואר וגמלאית אחת מסרה, שאינה מעוניינת בטיפול לא של הדואר ולא של המשרד. יש לציין, שהמספר האמיתי של  גמלאי משרד התקשורת הוא קטן מאוד - פחות מ-60 גמלאים.

אלו העובדות. 51 גמלאים מתוך ה-53 מעוניינים בטיפול של משרד התקשורת, כמוגדר בחוק ובתקשי"ר.

אז למה צמרת משרד התקשורת טוענת מזה שנים, שהיא פטורה מקיום הוראות התקשי"ר, וזאת מאחר שכביכול, חלק ניכר מגמלאי המשרד אינם מעוניינים בטיפול המשרד, ומעדיפים את טיפול עמותת גמלאי הדואר (שלא מטפלת בהם)?

חרף העובדה, שעד הדיון שלשום, אמור היה משרד התקשורת להשלים את בדיקותיו בנוגע לעדכון הנ"ל של נציגות הגמלאים, ולהבהיר כיצד בכוונתו לטפל בגמלאיו, מסתבר שהמשרד לא ביצע כל בדיקה וממילא לא גיבש תוכנית לטיפול בגמלאים. זאת, תוך שהמשרד מנסה לייצר סחבת נוספת.

כאמור, כעת בית הדין החזיר את משרד התקשורת למתווה, הקציב למשרד 45 ימים להשלמת בדיקותיו עם הגמלאים ולהצגת תוכנית לטיפול בגמלאים, שהביעו רצונם להיות תחת האכסניה של המשרד.אביבית מסבנד
 
בסמוך לסיום הדיון בבית הדין, שיגר גמלאי המשרד מאיר בן בסט (המכונה בנבה) הודעה זועמת לסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש של המשרד, אביבית מסבנד, (בתמונה משמאל), והפיץ אותה בקבוצת הגמלאים:

"אביבית שלום,
היום נכחתי, כפי שראית, בדיון בבית המשפט לענייני עבודה בבת ים בנושא התביעה של ועד הגמלאים כנגד המשרד בעניין טיפול המשרד בגמלאיו.
דבר אחד יש לי לומר לך בעניין זה - התביישתי בשבילך.
במקום לקחת פיקוד ולומר עזבו אתכם מכל הדיונים המתמשכים בבית המשפט, המשרד יתחיל באופן מידי לטפל בגמלאיו כפי שמתחייב מהתקשי״ר, את מתחפרת ומושכת זמן בלי שום טעם, מבלי לבצע את האמור לעיל.
לא ברור לי ולרבים מגמלאי המשרד כיצד הפכנו לאויבי המשרד, וממה נובעת ההתעקשות לא לטפל בנו.
אני מקווה שתתעשתי ותסיימי את הפארסה הזו מוקדם ככל שניתן, ויפה שעה אחת קודם."

כ"כ בהמשך לדיון הנ"ל בבית הדין לעבודה, ולאור החלטת בית הדין, פרסמה אתמול נציגות הגמלאים את ההודעה הבאה לגמלאים:

"שלום לכולם,
ב-26.4.21 התקיים בבית הדין לעבודה הדיון הנוסף בנוגע לתביעתנו להיות מטופלים ע"י המשרד, בהתאם להוראות התקשי"ר. מייד יישלח פרוטוקול הדיון.
כידוע, בהתאם להוראות התקשי"ר, הגמלאים הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית המשרד, שחייב לטפל בהם באמצעות עובד הרווחה במשרד ובתיאום עם הגמלאים.

האוצר גם מתקצב מעל 500 ₪ לגמלאי בשנה עבור שלל פעילויות כגון: הזמנה לאירועי המשרד, הרצאות, טיולים, נופשונים ועוד. המשרד רשאי להוסיף על תקציב זה.

כזכור, המשרד מנסה לתרץ את אי קיום הוראות התקשי"ר וזריקת גמלאי המשרד 'לטיפול' עמותת גמלאי הדואר, בטענה המופרכת כאילו הגמלאים עצמם אינם מעוניינים להיות מטופלים ע"י המשרד.

לאחר ניסיונות סחבת נוספים מצד המשרד, בית הדין החזיר אותם למתווה, שסוכם כבר בדיון הקודם, דהיינו: בהמשך לבדיקה, שערכה נציגות הגמלאים ממנה עלה, שהגמלאים מעוניינים להיות תחת האכסניה של המשרד, כעת הוקצבו למשרד 45 ימים לבצע בדיקה משלו בקרב הגמלאים ולהודיע כיצד בכוונתו לטפל באותם גמלאים המעוניינים להיות מטופלים ע"י המשרד ומהי התוכנית שגובשה בעניין.

אי לכך, אתם צפויים לקבל בקרוב פנייה מהמשרד לגבי השאלה האם את/ה מעוניין להיות תחת האכסניה של משרד התקשורת, בהתאם להוראות התקשי"ר. מוצע לא להתחכם, או להיגרר וגם אין טעם להתווכח עם מי שיפנה אליכם מטעם המשרד, אלא פשוט להשיב באופן ממוקד וקצר לשאלה.

בכל מקרה של ספק ובכל שאלה, ניתן לפנות לנציגות, אנחנו לשירותכם".

כעת נותר להמתין לראות האם הפעם ימלא משרד התקשורת את שהוטל עליו ע"י בית הדין, ישלים תוך 45 ימים את בדיקותיו מול הגמלאים ויציג תוכנית לטיפול בהם.

הפארסה של הזנחת משרד התקשורת את גמלאי המשרד וסירובו לטפל בהם בהתאם להוראות התקשי"ר, נמשכת כבר עשרות שנים. העובדה, שהטיפול בנושא נעשה כעת תחת עינו הפקוחה של בית הדין, שאף קובע לו"ז מהיר יחסית לטיפול, נותנת תקווה, שאנו לקראת סיומה של פרשה עגומה זו ותחילת הטיפול של משרד התקשורת בגמלאיו, בהתאם להוראות התקשי"ר.

פרוטוקול הדיון האחרון בבית הדין - כאן.

נספח א':
20 החשיפות הקודמות של שערוריית הגמלאים, חשיפות הנוגעות לתקופה של כבני גנץהונת השר יועז הנדל, כשר התקשורת (לפני פיטוריו) ובתקופתו של שר התקשורת בני גנץ, (בתמונה משמאל):
SENIOR FREE

 
עדכון 2.5.21: רפי הוידה (בכיר לשעבר ממשרד התקשורת) הגיש פנייה חדשה למבקר המדינה (ולידיעת רוה"מ ושר המשפטים) בנושא הגמלאים של משרד התקשורת. פנייתו מצויה כאן - למתעניינים.



 
 
Bookmark and Share