Telecom News - מחקר אבטחת מידע: 50% מהמשתמשים דוחים עדכוני תוכנה למחשב/סמארטפון

מחקר אבטחת מידע: 50% מהמשתמשים דוחים עדכוני תוכנה למחשב/סמארטפון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר אבטחת מידע: 50% מהמשתמשים דוחים עדכוני תוכנה למחשב/סמארטפון
מחקר אבטחת מידע: 50% מהמשתמשים דוחים עדכוני תוכנה למחשבים וסמארטפונים
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.21, 17:13קספרסקי

עדכונים מסוג זה מטרתם לשפר את אבטחת המידע של המוצר, ולעיתים לחסום פרצת אבטחה או חולשה, שהתגלתה בתוכנת המכשיר. על כן, דחיית עדכון או אי ביצועו, עלולות לחשוף את המשתמש בפני סכנות אבטחת מידע. מהן הסיבות לדחיות? מה עושים משתמשים בזמן עדכון המכשירים הפרטיים ושל העבודה?
 

עדכוני תוכנה לסמארטפון, טאבלט או למחשב הנייד נוהגים להביא עימם פיצ'רים חדשים, יכולות מעודכנות וחשוב מהכל - עדכוני אבטחת מידע, חסימה של פרצות וחולשות ותיקוני באגים. אלא שבפועל נראה, שמרבית המשתמשים מעדיפים לדחות את העדכון אל הלא נודע.

מחקר של חברת הסייבר קספרסקי חושף, ש-50% מהמשתמשים נוהגים לדחות את עדכון הגרסה בעת קבלת התראה.
את המחקר ערכה החברה באמצעות חברת המחקר Savanta באפריל 2021. במסגרתו נשאלו כ-15,000 משתמשים ממגוון מדינות, בהן ארה"ב, איטליה, ספרד, גרמניה, בריטניה ואחרות, על הרגלי עדכוני התוכנה שלהם בסמארטפונים, טאבלטים ומחשביהם - בין אם אלו מיועדים לעבודה ובין אם מיועדים לשימוש פרטי.

על פי המחקר, שבחן את העדפות עדכוני התוכנה של אלפי צרכנים מרחבי העולם, 21% מן המשיבים ציינו, שמשך הזמן הארוך ביותר בו הם דחו עדכון תוכנה למכשיריהם עמד על מספר שבועות, בעוד 11% מן המשיבים טענו, כי דחו עדכון דומה במספר חודשים.

לדחיית מועד התקנת עדכון הגרסה עלולות להיות השלכות חמורות למדי. מלבד הוספה של פיצ'רים חדשים או תיקוני באגים המפריעים לשימוש אך אינם מסכנים את המשתמשים, עדכוני תוכנה למוצרי האלקטרוניקה השונים  סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים ועוד - נוהגים להכיל גם עדכוני אבטחה.

עדכונים מסוג זה מטרתם לשפר את אבטחת המידע של המוצר, ולעיתים לחסום פרצת אבטחה או חולשה, שהתגלתה בתוכנת המכשיר. על כן, דחיית העדכון או אי ביצועו, עלולות לחשוף את המשתמש בפני סכנות אבטחת מידע. 

עבור 56% מן המשיבים, הסיבה לדחיית העדכון הייתה, שהעובדה, שהתראת העדכון צצה בשעה, שהם היו עסוקים/במהלך העבודה, או לחילופין כי הם פשוט לא רצו להפסיק להשתמש במכשיר במהלך עדכון הגרסה. 25% מן המשיבים טענו, שהם דוחים את העדכון כיוון שלא רצו לסגור את היישומים השונים בהם ביצעו שימוש בעת קבלת ההודעה על עדכון התוכנה.

בנוסף, 51% מן המשיבים ציינו, שהם בעת קבלת עדכון תוכנה מעדיפים להמתין ולבחון אם משתמשים אחרים מדווחים על תקלות לפני שהם ינסו להתקין את העדכון בעצמם.

הדו"ח המלא - כאן.



קספרסקי

קספרסקי
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share