Telecom News - האם מש' התקשורת יימדד במערכת החדשה Glassbox בתחום השירות לציבור?

האם מש' התקשורת יימדד במערכת החדשה Glassbox בתחום השירות לציבור?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם מש' התקשורת יימדד במערכת החדשה Glassbox בתחום השירות לציבור?
רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי מיישמת פלטפורמה טכנולוגית בשם Glassbox, שמנתחת את האינטראקציות הדיגיטליות של משרדי הממשלה עם האזרחים הפונים לקבלת שירות ומידע ממשרדי הממשלה. האם משרד התקשורת ייכלל במערכת המדידה המתקדמת הזו? 
מאת: אבי וייס, 18.5.21, 07:00איתן גינזבורג

ביום 9.5.21 הופצה לציבור הודעה משותפת לחברת NessPRO ולרשות התקשוב הממשלתי (יחידת ממשל זמין, יחידה במשרד הדיגיטל הלאומי), הודעה הנמצאת במלואה כאן

כותרת ההודעה: רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי מיישמת פלטפורמה טכנולוגית המנתחת את האינטראקציות הדיגיטליות עם האזרחים.

מדובר על יישום פלטפורמה טכנולוגית ע"י רשות התקשוב הממשלתי, שמנתחת את האינטראקציות הדיגיטליות עם האזרחים המשתמשים במערכות הממשלתיות. הפלטפורמה הטכנולוגית היא מערכת Glassbox המשווקת בישראל ע"י NessPRO.

היות ועד היום משרד התקשורת התחמק מהבדיקות של מדידת איכות השירות הממשלתי לציבור (ראה למשל דו"ח 2019), פניתי ביום 13.5.21 אל צמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"לית) ואל משרד הדיגיטל הלאומי בשאלה הפשוטה הבאה:
"הנדון: הודעה לעיתונות: רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי מיישמת פלטפורמה טכנולוגית המנתחת את האינטראקציות הדיגיטליות עם האזרחים.
שלום רב,
האם גם משרד התקשורת ינוטר במערכת החשובה ביותר הזו?"

תגובה ממשרד התקשורת לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו כבר יודעים שלא אקבל תגובה. די ברור למה.

תגובת משרד הדיגיטל הלאומי: "להלן תשובתה של קרן קציר-שטיבל, מנהלת השיווק, התקשורת והדוברות במשרד הדיגיטל הלאומי: אם הכוונה לשירותי משרד התקשורת אשר מתארחים בממשל זמין (האתר של המשרד בגוב, הזדהות לשירות של משרד התקשורת, מידע או שירות של משרד התקשורת באזור האישי וכדומה) - כן.
אבל לא לגבי שירותים עצמאיים של המשרד התקשורת."

אם לא הבנתם את התשובה, אז התשובה היא לא.

כל שירותי משרד התקשורת לציבור ניתנים באופן עצמאי (כדי ששום גוף חיצוני לא יוכל לבדוק את משרד התקשורת, בניגוד להחלטת ממשלה ספציפית בעניין זה - כאן, שמשרד התקשורת התחמק ממנה (בכוונה), ולכן כל שירותי משרד התקשורת לציבור, לא יכוסו ע"י מערכת Glassbox החדשה.

התשובה הזו אינה הפתעה, למי שקרא את החשיפה האחרונה שלנו בכתבה: משרד התקשורת מטריל בהודעות שווא רבות את אלה המתלוננים במשרד!

הציבור בישראל בכלל לא מעניין את ראשי משרד התקשורת. עובדה.

זה בולט במיוחד על רקע מבצע "שומר החומות" ופרסמתי אודות ההתנהלות המופקרת וחסרת האחריות של צמרת משרד התקשורת, מתחילת המבצע ועד רגע זה, את הכתבות הבאות: עד היום, שבוע וחצי מתחילת מבצע "שומר החומות", צמרת משרד התקשורת (ואיש ממשרד התקשורת) לא יצא לשטחי הלחימה והפרעות בישראל, כדי לבחון את צרכי הציבור בתחומי התקשורת לגווניה, לא יצא לבחינה של המצב בשטח, בפועל, "פנים אל פנים" ולא ביצע מדידה בכלי מדידה, בשטח. כנראה מפחדים (וגם לא רוצים ולא אכפת מהציבור). בנוסף, הגופים הרגולטוריים האמורים לאכוף את חוקי מדינת ישראל והרישיונות על ערוצי התקשורת - מדיה (הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלוויין, תאגיד השידור "כאן"), לא כונסו כדי לדון בהפרות החוק והרישיון הרבות של הערוצים המרכזיים (11, 12, 13 ו-30), שהפכו, בחלק מהשידורים, לסניפים פעילים של האויב והפורעים והם מפירי חוק, אתיקה ורישיון, בהיקף מבהיל

את השר איתן גינזבורג, בכל התקופה הזו, הטריד רק דבר אחד, מה כותב שמעון ריקלין בטוויטר הפרטי שלו. זה שאין שירותי דואר לחלקים נרחבים מהציבור בישראל - זה לא מעניין אותו בכלל. לא שמע על זה. רשתות תקשורת שנופלות - לא יודע מזה. הפרות חוק, ורישיון של כלי התקשורת - לא ראה ולא שמע. הנחיות לציבור ולספקי התקשורת - אין. אפס מוחלט. 

זה מצב נתון וחמור ביותר. כאוס של משרד ממשלתי הרוס לחלוטין, שמצוי בתחתית התהום של השירות לציבור, כאוס, שמקורו בהיעדר יכולת עבודת מטה מינימלית במשרד התקשורת, כמנותח בכתבה: היעדר עבודת "מטה במש' התקשורת היא מחלה ממארת שיש לעקור בניתוח דחוף!".

הכאוס של היעדר עבודת מטה מסודרת במשרד התקשורת נחשף על ידי עשרות רבות של פעמים ואביא כאן רק את הכתבות המרכזיות בעניין זה: כך הגענו למצב כיאוטי, שבו צמרת משרד התקשורת לא מעוניינת לטפל בציבור המשלם לה את שכרה וכל התנאים הנלווים (אלא אם זה "ציבור הטייקונים ומנהלי החברות" הזוכות לצ'ופרים).

לכן, הצמרת הזו לא רוצה שאיש מבחוץ ימדוד את רמת השירות, שהמשרד הזה נותן לציבור.

אך לפני כשבוע וחצי פרסמתי 2 כתבות נוקבות בעניין האדישות וחוסר התפקוד המוחלטים של המשרד, בהקשרים של אחריותו למתן שירותי תקשורת תקינים לציבור, בכל מקום ובכל עת: ראשי המשרד חיים ב"בועה סגורה", שהדבר היחיד, שמעניין אותם, זה לסייע ל"מקורבים לצלחת" ולדאוג ל"שכר עידוד" לאלה שלא עובדים ולא ממלאים את תפקידם הציבורי במשרד. התנהלות מחפירה ומזעזעת, שמחייבת הסקת מסקנות ברורות. 

גם אין מה לצפות מהשר החדש - איתן גינזבורג (בתמונה למעלה משמאל), שיוכל לתקן את המצב הזה, שקיבל כמצב נתון לאחריותו. הוא מבין בתקשורת, בחוקי המדינה, בניהול ערוצי תקשורת בטלוויזיה ובמצבי חירום, כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים. אין לצדו שום מטה מקצועי שיכול לייעץ לו, בנושאים עליהם הוא מופקד כשר ולכן הוא תלוי "כמו בובה על חוט", במה שעובדי משרד התקשורת מגישים לו לחתימה. לכן, אני מצפה ממנו, שיפעל ושיצליח לתקן רק דבר אחד ודי חשוב במשרד התקשורת: היחס לגמלאים. אם יתקן רק את זה - דיינו. 

השר איתן גינזבורג כבר נפל קרבן לתעלולי "הקליקה", שהחתימה אותו על תזכיר חוק בנוגע לדואר (מפורט כאן), בלי שיש לו צל של מושג על מה הוא חותם ולמה. לכן, אין הרבה מה לצפות משר כזה, שהפך מיומו הראשון כשר, ל"בובה על חוט" של "הקליקה". 

לסיכום:
האחריות לכיאוס ול
לירן אבישר בן-חוריןחדלון המתמשך בצמרת משרד התקשורת הישראלי, בשגרה ובחירום, מונחת לפתחה של המנכ"לית.

לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), מנכ"לית משרד התקשורת "המוצנחת", לא מבינה כנראה בכלל את תפקידהסמכויותיהאחריותה והמסגרת הציבורית-רגולטורית, שבה היא פועלת כמנכ"לית.

זו לא סטייה מקרית, אי הבנה מקומית רגעית, או מעידה חד-פעמית. זו דרך החשיבה וההתנהגות שלה, של "אני ואפסי עוד". לכן גם אין תשובות לשאלות שלי (ולא רק שלי). בדיוק כמו חלק מקודמיה, מתחילת העשור ועד היום.

לכן, היא לא יכולה להיות מנכ"לית משרד התקשורת. ככל שהקדנציה שלה תהיה יותר קצרה, כך ייטב לשוק התקשורת ולתושבי מדינת ישראל (וכמובן ייטב לשלטון החוק ולטוהר השירות הציבורי במדינת ישראל). 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

TECH FREE

 
 
עדכון 18.5.21: פורסם כאן ב"ישראל היום" (מהכתבת היאלי יעקבי־הנדלסמן) (כותרת בלבד): ""תומכי טרור": זעם על סלקום בשל שביתת ההזדהות.
חברת התקשורת הכריזה על שביתה בת שעה במקביל לשביתה במגזר הערבי • ברשת קראו להתנתק מהם: "במקום להזדהות ולתמוך בתושבי הדרום וחיילי צה"ל, החלטתם לתמוך בשביתה על פרעות ביהודים?"." 
אין תחתית לתהום אליו נפלה (ומזמן) קבוצת סלקום, שמקבלת גיבוי וחיפוי מצמרת משרד התקשורת.

עדכון 18.5.21, 22:00איתן אורקיבי פרסם כאן ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "הפאשיזם הליברלי של איתן גינזבורג.
גינזבורג הפעיל את הממסד נגד השיח החופשי, שהרי לאיום בסנקציות על עיתונאי יש "אפקט מצנן על חופש הביטוי". אם לא תצייץ יפה, השר ישלח לך שוטר."
מומלץ מאוד לקריאה. 



 
 
Bookmark and Share