Telecom News - חברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת

חברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> חברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת
חברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת
מאת: מערכת Telecom News, 23.5.21, 15:00איתן גינזבורג מוויקיפדיה

טרם "יבש הדיו" על החלטת משרד התקשורת להטיל עיצום כספי על חברת דואר ישראל בגין סגירת עשרות יחידות דואר ללא אישור, וכבר "מצפצפת" החברה על המשרד וסוגרת יחידת דואר נוספת, אך מקבלת קנס מגוחך.

כפי שדיווחנו ב-7.4.21 - כאן, משרד התקשורת הודיע על כוונתו להטיל על חברת דואר ישראל קנס בסך כולל של  1,100,000 ₪ בתגובה להפרות חמורות, שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת  מגפת הקורונה. כפי שהסתבר, חברת הדואר סגרה עשרות סניפי דואר וצמצמה ימים ושעות קבלת קהל בניגוד לרישיון.

לאחר תהליך בדיקה החליט, בזמנו, מינהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל, וזאת עקב הפרות שונות. ההפרה המרכזית: במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב-44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון.

לירן אבישר-בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת מסרה בזמנו: "לא נאפשר מצב בו אזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לוודא, שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".

חברת הדואר דחתה, בזמנו, את טענות המשרד: "חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו. 

משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות, שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה".

כעת אנו מדווחים, שחברת הדואר ממשיכה "לצפצף" על משרד התקשורת ולאחרונה סגרה שוב שלא כדין יחידת דואר - והפעם בעיר בני ברק.

בעקבות הפרת הרישיון החדשה הנ"ל, הטיל משרד התקשורת קנס  נוסף על חברת הדואר בסכום כולל ומגוחך של 19,726 ₪, וזאת בשל הפרות הוראות סעיפים 3.3(ד) ו-3.4 של נספח ב' לרישיון הכללי לחברת דואר ישראל בע"מ למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים ("הרישיון"), שעניינם פריסת יחידת דואר.

מפעולת פיקוח שבוצעה ע"י משרד התקשורת עלה, שסוכנות יהודה הנשיא (בני ברק) סגורה למעשה החל מינואר 2020 בניגוד להוראות הרישיון וזאת מבלי שהודיעה החברה למשרד התקשורת על סגירת היחידה כמתחייב מהרישיון.

בעת קביעת סכום הקנס יש להביא בחשבון תקנה 2(א) לתקנות הדואר (הפחתה של סכום עיצום כספי), תשע"ד-2013 ("תקנות ההפחתה") הקובעת, שהמנהל רשאי להפחית למפר את סכום העיצום הכספי, בין היתר, בשל הפרה ראשונה, הפסקת ההפרה מיוזמת המפר, פעולות, שנקט המפר למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק, ההפרה היא קלה בנסיבות ביצועה.

למרבה ההפתעה, חרף "הצפצוף" המתמשך של חברת הדואר על משרד התקשורת, בכל הקשור לסגירת עשרות יחידות דואר ללא אישור, החליט המשרד במקרה הנדון להפחית סך של 30% מסכום הקנס בשל כך, שההפרה היא קלה בנסיבות ביצועה היות ולאחר סגירת סוכנות דואר החברה עומדת בהוראות פריסת יחידות דואר בהתאם לסעיף 3.3 בנספח ב' לרישיון.

באופן תמוה, הקנס הנ"ל הוטל על חברת הדואר כבר ביום 26.3.21 אך פורסם רק כעת.

לא ברור מדוע המשרד עיכב את הפרסום על קנס זה. אולי חיכו עם הפרסום, כדי להציג עשייה בפני השר החדש איתן גינצבורג, (בתמונה למעלה), שנכנס לתפקידו ב-3.5.21 וכמה ימים אחר כך קיבל החלטות ללא כל בסיס (כמפורט כאן). השר איתן גינזבורג כבר נפל קרבן לתעלולי "הקליקה", שהחתימה אותו על תזכיר חוק בנוגע לדואר (מפורט כאן וכאן), בלי שיש לו צל של מושג על מה הוא חותם ולמה.

פעם אחר פעם מתברר, שחברת הדואר "לא סופרת" את משרד התקשורת, מפרה את הרישיון, לרבות ע"י סגירת עשרות יחידות דואר ללא אישור, ולא מתרשמת מהקנסות המגוחכים, שהמשרד מטיל על החברה.

הערת המערכת: רשימת כתבות קודמות בנוגע לתהליכי הפיקוח על חברת הדואר, להפרטת חברת הדואר וליישום מסקנות "ועדת רוזן" בנוגע לחברת הדואר:
MONEY FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share