Telecom News - אוטומציה וכלי שיווק ופרסום דיגיטליים

אוטומציה וכלי שיווק ופרסום דיגיטליים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> אוטומציה וכלי שיווק ופרסום דיגיטליים

אוטומציה וכלי שיווק ופרסום דיגיטליים

מאת: אור פיאלקוב, 27.5.21, 17:05אור פיאלקוב צילום עצמי

מהם כלי אוטומציה פרסומית-שיווקית דיגיטלית ומה המשמעות הגדולה שלהם עבור בעלי עסקים?
 
אם יש תובנה, שהתחדדה בעת האחרונה ומתחזקת ככל שהזמן עובר, היא שהיום יותר מתמיד זקוקים בעלי עסקים לאפיקי פרסום ושיווק חדשים, כאלה שמקורם באמצעים ווירטואליים ושמאפשרים לעסק לייצר נוכחות דיגיטלית משמעותית, שניתן לתרגם ללידים ומשיכת לקוחות חדשים המגיעים לעסק בערוצים, שבעבר הלא רחוק היו פחות משמעותיים או לא קיימים, וכאלה המקבלים כיום משקל גדול יותר ככל שהזמן חולף.

אותם כלי פרסום דיגיטליים רלוונטיים לכל בעל עסק באשר הוא, כשהכוונה היא, שגם לבעלים של חומוסייה קטנה במרכז העיר או של חברת הייטק גדולה המחזיקה בשירות ו/או מוצר חדשני, שהעולם חייב לשמוע עליו, השיווק הדיגיטלי ואוטומציה נכונה שלו הם כבר ממזמן בגדר חובה.

אז מה הם בעצם כלי פרסום דיגיטליים?

עם ההתפתחות הטכנולוגית, הדרכים בהם אפשר לבצע פרסום דיגיטלי הולכות ומתרחבות, כאשר חדשות לבקרים חברות וענקיות טכנולוגיה שונות כגון גוגל ופייסבוק מייצרות ומשיקות כלים חדשים, שיכולים לעזור לבעלי עסקים להגיע מהר יותר ובצורה כירורגית יותר לקהל היעד שלהם.

כ"כ, המשפט האחרון הוא גם זה המעיד על תפקידם של אותם כלי פרסום, כאשר, למעשה, מדובר באמצעי המאפשר לבעל עסק להגיע לקהל לקוחות, תוך פילוח קל ונוח.

כלומר, כלי פרסום דיגיטליים מאפשרים לבעל עסק להסתמך על מאגרי המידע הבלתי נגמרים של ענקיות טכנולוגיה קיימות, כאשר האחרונות, למעשה, משדכות בין השירות או המוצר, שאותו בעל עסק מציע, לבין גולשים ולקוחות ווירטואליים המחפשים או צריכים את אותו שירות בדיוק.

בנוסף, אוטומציה נכונה של אותם כלים, כאשר, למעשה, המערכת, שנועדה לשווק ובהתאם לאחר מכן לקלוט את אותם לידים (פרטי לקוחות חיצוניים), עובדת ביעילות, מאפשרת לבעל העסק להנות מזרימה משמעותית של לקוחות, ללמוד אודותם, ולהגדיל את דריסת הרגל שלו בשוק בו הוא פועל.

המסחר המקוון גדל וצפוי לעקוף את המסחר הלא מקוון

זאת ועוד, חשוב לציין בהקשר לאותם כלי פרסום דיגיטליים, שמדובר בתופעה ומגמה, שהולכות ומתרחבות עד כדי כך, שכיום המסחר המקוון מהווה לא פחות מ- 4 טריליון דולרים. מדובר בקפיצה של 23% בהשוואה ל-2015. המסחר המקוון מהווה היום כ-15% מכלל המסחר הקמעוני הקיים בתבל.

לכן, לאור היותו של אותו מסחר עוד בחיתוליו וכזה שצפוי להפוך לכלי העיקרי אם לא הבלעדי בו תתבצענה רכישות במגוון רחב של עסקים ושירותים, יצירת דריסת רגל משמעותית ונוכחית בו יכולה להבטיח לבעל עסק עוד היום יתרון משמעותי על פני מתחריו, וכזה שהמשמעות שלו רק מתחזקת מדי יום.

או במילים אחרות, יכול מאוד להיות שבגלל שינויים בהרגלי הצריכה של הציבור הרחב, בעתיד הלא רחוק, מיקום וייעול העסק דרך המסכים יכולים לשחק תפקיד גדול יותר מאשר החזקה בשירות או במוצר הטוב ביותר, פשוט כי ניתן להיות שם לפני כולם.

האם העסק צריך אוטומציה לכלי פרסום דיגיטליים?

בנוגע לשאלה האם העסק זקוק או יכול להיעזר באוטומציה עבור כלי הפרסום דיגיטליים שיש לו, התשובה היא פשוטה כמו שהיא קרדינלית, כשהכוונה היא שאין עסק כיום שחף או אינו זקוק להעמקת הנוכחות שלו ברשתות השונות, כמו גם לייעול קליטת המידע הנקלט בהן.

ייעול אותו מידע, או בעגה המקצועית – אוטומציה, חשוב לא פחות מאשר פרסום ושימוש באותן פלטפורמות, כאשר מדובר ביכולת של עסק לשנע ולבצע תכלול עומק בכל נתוני הלקוחות השונים הזורמים אליו.

איזה סוגי אוטומציה שיווקית דיגיטלית קיימים בשוק?

סוגי וכלי האוטומציה השיווקיים, שקיימים היום בשוק, מציעים לבעלי עסקים מגוון יכולות ואמצעי תקשורת עם קהל היעד שלהם, כמו לדוגמה כאשר מדובר באמצעי תזמון פוסטים ברשתות החברתיות כמו Buffer או Hootsuite, ובין אם בכלי אוטומציה כדוגמת זאפייר, שתפקידו לחבר ולקשר בין פעולות שגרתיות, שאפליקציות בעסק מקיימות.

לתזמן את הפוסטים ברשת החברתית בה פועלים

אחד הכלים הפופולריים ביותר כיום בקרב בעלי עסקים, שכבר מייצגים את העסק שלהם בפלטפורמה חברתית כלשהי, הוא השימוש באפליקציות כדוגמת Hootsuite, כשמדובר בפלטפורמה, שקיימת כבר למעלה מ-13 שנים ושנעשה בה שימוש ע"י למעלה מ-15 מיליון משתמשים בעולם.

הפלטפורמה מאפשרת לכל החפץ לבחור תזמון העלאת פוסטים ללא מגע אדם, כמו גם להציג תוכנית העלאת פוסטים עתידיים במגוון רשתות חברתיות, מפייסבוק טוויטר ואינסטגרם, ועד ליוטיוב לינקדין ואפילו פינטרסט.

באמצעות Hootsuite, למעשה, יכול בעל עסק להפסיק לנסות לנהל מגוון רחב של חשבונות שונים, ולשים את כלל התקשורת שלו עם קהל הלקוחות שלו דרך הרשתות החברתיות בסל אחד, כמו גם כזה ,שיכול לעזור לו לגזור מסקנות ורשמים מהאופן בו קהל היעד מגיב ופועל לפי אותם פוסטים. מידע, שאפשר לגזור אותו לאחר מכן לאסטרטגיה שיווקית עבור אותו עסק.

1
 

MailChimp - מניוזלטר ועד ל CRM

כלי, שמסייע לבעלי עסקים לגדול ולצמוח דיגיטלית, הוא MailChimp. מערכת המסייעת לנהל, לפרסם, ולשלוט בתקשורת של בעל עסק אל מול לקוחותיו בעבר בהווה ובעתיד, כמו גם כמערכת, שקיימים עבורה תוספים ייחודים לאתרים הבנויים על בסיס וורדפרס.

המערכת מאפשרת לייצר רשימת תפוצה עצמאית (ניוזלטר), שמבוססת על לידים, שהתקבלו/מתקבלים תוך כדי תנועה, כמו גם מערכת CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות), שבאמצעותה יכול בעל העסק לעקוב בכל רגע נתון אחר הפרויקטים הנוכחיים, שהוא מתמודד עימם, הנהלת חשבונות ואפילו מלאי.

או במילים אחרות, מערכות CRM כדוגמת זו הקיימת ב- MailChimp עוזרות מצד אחד לבעלי עסקים לשמור על שליטה ובקרה על הנעשה בעסק שלהם, ומצד שני לחמם ולשפר את מערכת היחסים שלהם עם קהל הלקוחות שלהם.

2

Zapier - כלי אוטומציה מנצח

שחקן נוסף, שחשוב להכיר כאשר מדברים על כלי אוטומציה לשיווק דיגיטלי, הוא Zapier ככלי אוטומציה המקל על בעלי עסקים בעת השימוש ב-2 תהליכים המשלימים זה את זה,.כלומר, בין 2 אפליקציות או מערכות שונות.

מערכת הזאפייר, למעשה, מייעלת ומשפרת את איכות העבודה וקליטת המידע המגיע מהאינטרנט, כשמדובר במערכת היודעת עצמאית להוציא מידע החוצה למערכות ניהול הלקוחות (CRM) או לגוגל שיטס, כמו גם יודעת להשיב אוטומטית ללקוחות ולדגום את מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות או המוצר, שהם רכשו.

כ"כ, המערכת יודעת להוסיף אוטומטית לקוחות פוטנציאליים לרשימות תפוצה או לשלוח להם הצעות מחיר אישית, כשהמכנה המשותף של כל אלה הוא חיסכון חסר תקדים בזמן ובאנרגיה, שבעל העסק יכול לפנות לעיסוק בעיקר, ולא בבירוקרטיה של הטפל.

3
 

סיכום

כלי הפרסום הנ"ל מהווים אחוז קטן מהאפשרויות המוצעות כיום, שיכולות לעזור להגיע אל הקהל של העסק ולנהל את התהליכים הדיגיטליים בצורה נוחה ואפקטיבית יותר. באמצעות 3 הכלים ניתן להתחיל את הדרך ועם הזמן להכיר כלים נוספים.
 
מאת: אור פיאלקוב, מאי 2021.
מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל והבעלים של EasyCloud
 
ADS FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share