Telecom News - סקר 2021: 9 מתוך 10 ארגוני OT חוו לפחות מתקפה אחת בשנה האחרונה

סקר 2021: 9 מתוך 10 ארגוני OT חוו לפחות מתקפה אחת בשנה האחרונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> סקר 2021: 9 מתוך 10 ארגוני OT חוו לפחות מתקפה אחת בשנה האחרונה
סקר 2021: 9 מתוך 10 ארגוני OT חוו לפחות מתקפה אחת בשנה האחרונה
מאת: מערכת Telecom News, 8.6.21, 13:20CYBER FREE

הסקר מדגיש היכן סביבת ה-OT היא הפגיעה ביותר, עם אילו סוגי מתקפות סייבר מתמודדים הארגונים, שיטות האבטחה המיושמות כיום בארגונים והתחומים בהם ניתן לשפר את הפרוטוקולים של אבטחת הסייבר.  

התשתית התפעולית (OT) מהווה את הבסיס הפיזי המאפשר את הפעילות השוטפת עבור מפעלים, ייצור אנרגיה והעברת חשמל, רשתות תחבורה ושירותים נוספים המיועדים לכלל האוכלוסייה. כדי להגביר את היעילות והרווחיות התפעולית, חברות רבות משלבות תשתית OT ובכך, מחברות בעקיפין מערכות פיקוח, שליטה ואיסוף נתונים (SCADA) עם רשתות IT כדי לנהל נתונים על פני מסגרת עבודה שהייתה בעבר מבודדת (air-gapped).

אולם, הגמישות והיעילות המשופרות הנגזרות מרשתות ה-OT-IT הדיגיטליות המחוברות מגיעות גם עם סיכוני אבטחת סייבר מוגברים.

כדי להבין מהם האיומים העומדים בפני הטכנולוגיה התפעולית וכיצד צוותי ה-OT יכולים להתמודד איתם, פורטינט, שעוסקת בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, ערכה סקר בקרב ארגונים הפועלים בתחום התעשיות הקריטיות, שמעסיקים מעל ל-2,500 עובדים. בסקר השתתפו מנהלי תפעול בתעשיות הייצור, אנרגיה ושירותים, בריאות ותחבורה.

את תוצאות הסקר המלאות ניתן לקרוא בדו"ח Fortinet 2021 State of Operational Technology and Cybersecurity Report, שמדגיש היכן סביבת ה-OT היא הפגיעה ביותר, עם אילו סוגי מתקפות סייבר מתמודדים הארגונים, שיטות האבטחה המיושמות כיום בארגונים והתחומים בהם ניתן לשפר את הפרוטוקולים של אבטחת הסייבר.  

ארגוני ה-OT ממשיכים לחוות אתגרים בתחום אבטחת הסייבר
הסקר ל-2021 מצביע על כך, שמנהלי ה-OT ממשיכים להיות מעורבים בתחום אבטחת הסייבר וממשיכים לחוות אתגרים, כאשר במהלך השנה האחרונה מגפת הקורונה הוסיפה לבעיות האבטחה עמן נאלצו להתמודד. התזמון של התכנסות רשתות ה-OT-IT ניכר כבר לפני המגפה, אך החדשנות, שהונעה על ידה, האיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית והגבירה את הקישוריות המורחבת. 

ארגונים רבים ניצבו בפני האתגר של הרחבת סביבת התפעול כדי להתאים את עצמם לעבודה מרחוק, מה שיצר את הצורך להעלות את תקציבי הטכנולוגיה שלהם כדי לתמוך בפריסה מהירה של פתרונות. כדי להפיק כל תועלת אפשרית מהאתגרים הרבים, שהביאה עמה מגפת הקורונה, מנהלי OT רבים חיפשו אחר דרכים חדשות לייעל תהליכים ולהפחית את העלויות העתידיות.

אם כי נרשמה התקדמות בנושא, עדיין יש מקום לשיפור. מרבית ארגוני ה-OT לא משתמשים בניהול ואוטומציה מרכזיים. זאת, בנוסף למשבר הקורונה, שהחזיר את אסטרטגיית האבטחה שלהם כמה צעדים אחורה. ההתכנסות בין רשתות ה-OT-IT, נוף איומים מתקדם ובעיות הקשורות למגפה הקשו מאוד על מנהלי ה-OT להתמודד עם פושעי הסייבר ההרסניים.

ממצאי הסקר מספקים מספר תובנות חשובות לגבי מצב אבטחת ה-OT הנוכחי בקרב ארגונים:  

ארגוני ה-OT המשיכו לחוות מתקפות על המערכות הקריטיות - מנהלים בארגוני ה-OT התמודדו עם האתגר למנוע מפושעי הסייבר לגשת למערכות ולשבש את העסקים הקריטיים שלהם. 9 מתוך 10 ארגונים חוו לפחות חדירה אחת בשנה האחרונה, כאשר מדובר בנתונים דומים מאוד לאלה שהתקבלו במחקר מהשנה שעברה. לפי ממצאי הסקר, 90% מהחדירות לארגונים היוו בעיה משמעותית אשר צריכה להדאיג את מנהלי ה-OT.

מספר החדירות לארגוני ה-OT בשנה החולפת:

פורטינט
 
מנהלי ה-OT לא היו מוכנים לשינויים הקשורים למגפת הקורונה - מנהלי ה-OT נדרשו להעלות במהירות את ההוצאות כדי לנהל את התהליכים הקשורים לקישוריות הדיגיטלית של נכסי רשתות ה-IT-OT החיוניים לתמיכה בעבודה מהבית, מה שהשפיע על תקציבי האבטחה. לפי ממצאי הסקר, 45% מהמשיבים העלו את התקציבים להשקעה בטכנולוגיות כדי לתמוך בעבודה מרחוק. בנוסף לכך, צוותי ה-SOC (מרכז פעולות האבטחה) וה-NOC (מרכז פעולות הרשת) דרשו עוד חברי צוות וציוד ככל שהמגפה האיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית והגבירה את הצורך בקישוריות עבור גישה מאובטחת מרחוק.

העובדים מהבית, יצרני התקני התשתית (בקרים, מערכות ניהול) ומטמיעי מערכות נפגעו עקב חוסר היכולת שלהם לנוע ממקום למקום, כאשר המגפה האיצה את הצורך בגישה מאובטחת מרחוק היות והצוות הטכני לא יכול היה להגיע פיזית למקום הנדרש כדי לבצע את העבודה. 

השינויים שננקטו ע"י ארגוני ה-OT כדי לתמוך בעבודה מרחוק:
 
פורטינט
 
התמודדות עם תוכנות זדוניות ועלייה בשכיחות האיומים הפנימיים ופישינג - הסקר הראה צמיחה משמעותית במתקפות פישינג (Phishing), כאשר 58% מהמשיבים דיווחו על חדירה מסוג זה, בהשוואה ל-43% בשנה שעברה.

העלייה בניסיונות פישינג נובעת ממתקפות המנצלות חולשות הקשורות לשינויים המהירים, שבוצעו כדי לתמוך בעבודה מרחוק, שבבירור השפיעו על ארגוני ה-OT. כאשר העובדים בארגוני ה-OT ממשיכים לעבוד מרחוק, יש צורך להרחיב את גישת ה-zero-trust גם אל נקודות הקצה שלהם כדי להתמודד עם שטח התקיפה המתרחב.  

סוגי המתקפות על ארגוני ה-OT: 
 
פורטינט
 
מנהלי ה-OT מתקשים עם הטמעת בקרות אבטחה - מנהלי ה-OT עוקבים ומדווחים על קשיים בהטמעת התקני אבטחת סייבר בקביעות כאשר העלות נמצאת נמוך יותר ברשימת העדיפויות מאשר הערכת סיכונים והשלכות על העסק. לפי ממצאי הסקר, נקודות תורפה (70%) וחדירות (62%) נותרו בקרות אבטחת הסייבר הנמצאות בעדיפות הגבוהה ביותר למעקב ודיווח, יחד עם תוצאות ניהול סיכונים מוחשיות (57%), שהפכו לשכיחות יותר השנה. 

פורטינט
 
ריק פיטרס, מנהל אבטחת מידע לתחום טכנולוגיה תפעולית בפורטינט: "הדרישה ליכולת התאוששות מהירה המושגת ע"י הטמעת שיטות אבטחת הסייבר הטובות ביותר זכתה לעניין גובר במהלך השנה האחרונה. יחד עם זאת, ממצאי הסקר השנתי מצביעים על כך, שמנהלי ה-OT ממשיכים להיאבק עם הנושא. לצד הקישוריות הדיגיטלית הגוברת לרשתות ה-OT וה-IT, רק 7% ממנהלי ה-OT, שהשתתפו בסקר, דיווחו, שלא חוו חדירות כלל במהלך השנה האחרונה. אם כך, אפשר להסיק, שארגונים רבים מתמודדים עם אתגרים הקשורים לשיטות אבטחה והגנה על התשתית שלהם מפני איומי הסייבר המתוחכמים של ימינו. 

לכן, ארגוני ה-OT צריכים להמשיך לפעול כדי לבסס גישת zero-trust עבור המשתמשים המרוחקים ולהתמקד במודעות והדרכה לאבטחת סייבר כדי להגן על המערכות הקריטיות שלהם".
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share