Telecom News - העתיד של אתרי האינטרנט במובייל

העתיד של אתרי האינטרנט במובייל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> העתיד של אתרי האינטרנט במובייל
העתיד של אתרי האינטרנט במובייל
מאת: אביבית בן סימון, 15.6.21, 14:26אביבית בן סימון יחצ

אתר מבוסס PWA - Progressive Web App מעניק יתרונות רבים לארגון/עסק וללקוחות הגולשים מהנייד. במוקדם או במאוחר אתרים מבוססי PWA יהפכו לסטנדרט של גלישה בנייד, ולקוחות יצפו לחוויה רציפה, מהירה ומותאמת.

בשנים האחרונות חלו תמורות רבות, ששינו את עולם הגלישה כאשר 2018 הייתה השנה הראשונה בה הגלישה לאתרים מהמכשיר הנייד עקפה את הגלישה מהדסקטופ. הגלישה לאתרים מהמכשירים הניידים עומדת כיום על 58%, והנתון הזה נמצא בעלייה מתמדת. בנוסף, חל שיפור משמעותי ביכולות הדפדפנים, שממשיכים להתפתח כל העת ומספקים עוד ועוד יכולות המאפשרות להעניק חוויית לקוח מתקדמת במכשיר הנייד.

על אף העובדה, שהגלישה לאתרים מהמכשירים הניידים גדלה ועוד צפויה לגדול בשנים הקרובות, נוצר מעין פרדוקס: מצד אחד, הלקוחות מגדילים את השימוש בגלישה לאתרים במובייל, אך מהצד השני ארגונים לא מנצלים את פוטנציאל המכשיר, ולא מצליחים לספק חוויה מיטבית בו.

אחד הכאבים המרכזיים ביותר בגלישה לאתרים במכשיר הנייד כיום הוא איטיות, והוא הגורם המוביל לנטישה של לקוחות. בנוסף, במקרים רבים חוויית הלקוח במכשיר הנייד היא חוויה עמוסה המכילה מידע רב, תפריטים ארוכים ולמעשה, אינה מותאמת לגלישה בו.

הגידול בשימוש במובייל מוביל להבנה, שעולם הגלישה במכשיר הנייד חייב להתקדם ולהתאים את עצמו כדי להצליח לספק חוויית גלישה מיטבית עבור הלקוחות. העתיד של גלישה מאתרים מהנייד הוא לספק חוויה הדומה ככל הניתן לחוויית הגלישה באפליקציה, ומכאן נולד המושג PWA  Progressive Web App, שהוא, למעשה, אוסף של יכולות מתקדמות העוזרות לייצר חוויה דומה ככל הניתן לחוויה האפליקטיבית.

התכונה המשמעותית ביותר, שהיא הבסיס לאתר מבוסס PWA, היא טעינה מהירה המעניקה חוויית גלישה רציפה וזריזה הנותנת מענה לנקודת הכאב הגדולה ביותר של אתרי המובייל.

בנוסף לכך, יכולות ה-PWA מעניקות לאתר במובייל יכולות המזכירות יכולות אפליקטיביות כמו פתיחת האתר במסך מלא, וגישה מהירה ליישום מדף הבית ללא צורך בהורדת האפליקציה עצמה.

לצד אלו PWA מאפשר גישה מתקדמת ליכולות הדפדפן, מה שמאפשר ניצול מיטבי שלהן. כך למשל, ניתן לשלוח התראות פוש למשתמשים, שגלשו באתר, גם כאשר היישום לא פעיל ברקע או מאפשר גלישה ביישום ללא חיבור אינטרנט פעיל.

אתר מבוסס PWA מעניק יתרונות רבים גם לארגון וגם ללקוח: מצד הארגון, הוא מצליח לספק ללקוחותיו חוויה טובה יותר, שיכולה לבוא לידי ביטוי בנאמנות הלקוחות ובאחוז המרה גבוה. בנוסף, ביחס לאפליקציה, נכס מבוסס PWA הוא בעל עלויות תפעול והקמה נמוכות יחסית, ניתן לקידום אורגני ולאיתור במנוע החיפוש, ומאפשר חשיפה לקהל משתמשים רחב ללא תלות במערכת הפעלה.

המשתמש מצידו, מקבל חוויית משתמש מצוינת הכוללת טעינה מהירה, גלישה אינטואיטיבית ללא צורך בהתקנת היישום שזמין גם בעת חיבור מוגבל לרשת האינטרנט.
ארגונים וחברות רבות בעולם החלו לעשות שימוש באתרים מבוססי PWA, כאשר המשותף ביניהם הוא הדיווח על הצלחה ועל עלייה משמעותית בביקורים באתר, הגדלת משך השהייה, גידול בכניסות לאתר ואף במספר ההמרות לאפליקציה.

התשובה לשאלה האם PWA אמור להחליף אפליקציות מתחלקת לשתיים: במידה ויש ולארגון אפליקציה עם לקוחות נאמנים, אין תחליף לחוויה שאפליקציה מייצרת. עם זאת, לא כל הלקוחות יעשו שימוש באפליקציה ולעיתים קיימים שיקולים של עלות ותפעול, העדפות הקהל ותחום עיסוקו של הארגון, שעבורם יהיה נכון יותר לייצר נכס דיגיטלי משלים, שאינו אפליקציה, אך בעל תכונות דומות לאפליקציה כדי לספק חוויה מיטבית.

במבט לעתיד, במוקדם או במאוחר אתרים מבוססי PWA יהפכו לסטנדרט של גלישה בנייד, ולקוחות יצפו לחוויה רציפה, מהירה ומותאמת. ההמלצה היא להתחיל לקיים חשיבה איפה זה פוגש את הנכסים הדיגיטליים של הארגון מוקדם ככל הניתן. אין הכרח ליישם את כל יכולות ה-PWA בבת אחת. יש לזכור, ש-PWA הוא אוסף של יכולות ועל כל ארגון להבין מה הלקוחות שלו צריכים ואיפה הוא יכול לשפר את החוויה שלהם באמצעות היכולות הללו.
 
מאת: אביבית בן סימון, יוני 2021.
מנהלת מרכז התמחות חוויית לקוח (CX) במטריקס דיגיטל, שמתמחה ביישום אסטרטגיה דיגיטלית בארגונים

SMARTPHONE FREE
 
 
 



 
 
Bookmark and Share