Telecom News - מש' התקשורת פרסם קול קורא לפרישת סיבים מסובסדת היכן שבזק לא תפרוש

מש' התקשורת פרסם קול קורא לפרישת סיבים מסובסדת היכן שבזק לא תפרוש

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מש' התקשורת פרסם קול קורא לפרישת סיבים מסובסדת היכן שבזק לא תפרוש
משרד התקשורת פרסם קול קורא לפרישת סיבים מסובסדת באזורים בהם בזק לא תפרוש.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: מערכת Telecom News, 15.6.21, 16:30יחצ בזק
 
לאחר הודעת בזק על פרישת תשתית סיבים ב-80% ממשקי הבית בישראל, משרד התקשורת מקדם פרישת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית ומפרסם קול קורא לפרישה מסובסדת באזורים אלה. מהם הישובים בהם תפרוש בזק?
 
משרד התקשורת קיבל את הודעתה של חברת בזק על האזורים בהם היא מתכוונת לפרוש תשתית סיבים בהתאם לתיקון החוק שעבר בשלהי 2020. כפי שדיווחנו - כאן, בזק צפויה לחבר 80% ממשקי הבית בישראל לתשתית אינטרנט מהיר ביישובים קטנים וערים גדולות, בפריפריה החברתית והגאוגרפית ובמרכז, לאוכלוסיה ערבית ויהודית, בתוך הקו הירוק ובאיו"ש, בכל קצוות המדינה, בהתאם לעקרונות המנחים של מתווה הסיבים.

בין הישובים בהם יפרשו סיבים אופטיים ע"י חברת בזק: שלומי, נתיב העשרה, אילת, חצור הגלילית, טמרה, אלון שבות, מעלות-תרשיחא, דימונה, בית ג'ן, קצרין, ערד, נאות גולן, אשדוד, בית שמש, פצאל, גבעת שמואל, בית שאן, גן יבנה, כפר יאסיף, חצבה, נהריה, קרני שומרון, שבי ציון ועוד יישובים רבים אחרים.

משרד התקשורת מתכוון להבטיח את פרישת הסיבים באזורים בהם בזק לא תפרוש תשתית, ופועל לקיים מכרזי תמרוץ בהם המדינה תשתתף במימון פרישת תשתיות מתקדמות באזורים אותם מצאה בזק נעדרי כדאיות כלכלית.

לשם כך תוקם קרן מהכנסות חברות התקשורת (0.5% בכל שנה) - 'קופת תמרוץ', שהכספים, שיאספו בה, יסבסדו את פרישת הסיבים בשאר הארץ. לכן, במקביל לתיקון הרישיון של בזק, מפיצה ועדת מכרזים בין-משרדית, בראשות סמנכ"ל כלכלה, ד"ר עופר רז-דרור, ובה נציגים ממשרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות, "קול קורא" להערות הציבור. בקול קורא מפורטים הקריטריונים להשתתפות במכרזי התמרוץ לפרישת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית, תהליך המכרז, המנגנון המכרזי ומכלול החובות, שיושתו על הזוכים.

בהתאם לקבוע בחוק, יודיע המשרד בחודשים הקרובים לחברות התקשורת הרלוונטיות (וגופים רלוונטים נוספים) על חובת התשלום לקופת התמרוץ, והגבייה צפויה להתבצע עד סוף ספטמבר 2021. המכרז הראשון על כספי הקופה צפוי להתפרסם במהלך הרבעון הרביעי של 2021.

בהמשך להודעתה של בזק, מתקן המשרד את רישיונה של חברת בזק וקובע את לוחות הזמנים לפרישת הסיבים. חברת בזק תחויב להשלים בתוך שנתיים 60% מהפרישה, שהתחייבה אליה, 80% בתוך 3 שנים, 95% בתוך 5 שנים ולהשלים את הפרישה באזורים עליהם התחייבה בתוך 6 שנים.

בזק תעדכן באופן רציף באתר החברה את כל הכתובות בהם היא מציעה שירות, וכל משק בית יוכל לבחור לקבל שירות גם באמצעות מפעילים אחרים העושים שימוש בתשתית בזק במסגרת השוק הסיטונאי.

משרד התקשורת מציב יעד מרכזי להגיע עם תשתית סיבים אופטיים ל 85% ממשקי הבית  עד 2025, ול40% פרישה עד סוף 2021.
 
יועז הנדל, שר התקשורת: "ישראל בעיצומה של מהפכת תשתיות ותנופת פריסת סיבים בכל רחבי הארץ. אינטרנט מהיר ויציב הוא צורך חיוני בסיסי לחיינו בעידן הנוכחי. הבטחתי שיגיע לכל בית בישראל ובפרט לפריפריה, ואני מתכוון לעמוד בהבטחה".
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: " משרד התקשורת מברך על הודעת בזק, שצפויה לחבר את מרבית משקי הבית בישראל לתשתית אינטרנט מהיר. בחודשים הקרובים נכניס לפעולה את קופת התמרוץ, שתאפשר לנו לעודד את חברות התקשורת לחבר גם את המקומות המרוחקים ביותר לתשתית המתקדמת".
 
ד"ר עופר רז-דרור, יו"ר ועדת המכרזים הבין-משרדית: "הקול הקורא מפרט את עקרונות המכרז למימון הפרישה באזורים נעדרי כדאיות כלכלית. אני מודה לחברי ועדת המכרזים ממשרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות על העבודה המקצועית. אנו מדביקים פער של עשור בפרישת רשתות הסיבים- מכרזי התמרוץ יתקיימו עד לפרישה מלאה של המדינה".

הקול קורא מהיום - כאן.

קישור לאזורי התמרוץ ולתיקון רישיון בזק - כאן.

הערת מערכת: התייחסות להודעה זו תיעשה בכתבה נפרדת.

היום גם התקיים טקס חילופי שרים במשרד התקשורת בירושלים. הטקס התקיים במעמד שר התקשורת היוצא, איתן גינזבורג והשר הנכנס, יועז הנדל. בטקס השתתפו מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, עובדי המשרד, משפחות השרים וראש מועצת אורנית, ניר ברטל, שבירך את השרים והודה על הסיוע בקידום פרישת תשתיות הסיבים האופטיים באורנית, כפי שדיווחנו ב-30.12.20 - כאן.
 
יועז הנדל: ״אחרי עשור של קיפאון, רגע לפני שיצאנו לבחירות עבר מתווה הסיבים. זו המשימה שלי ושל העובדים של המשרד - להביא תשתיות תקשורת מתקדמות ונגישות לכל אזרח ואזרח ברחבי המדינה. עיתונאים תפקידם לבקר את השלטון, אותי. לבקר את כולם כולל כולם. לא לעשות לנו נעים בגב. להאיר כשלים ואת מה שראוי לתיקון ולא להגן עלי מפני האופוזיציה. נדע להסתדר״.
 
 עדכון 16.6.21: בזק מדווחת לבורסה כאן על העדכונים שמשרד התקשורת הוסיף לרישיון בזק בתחום פריסת הסיבים. 

עדכון 30.6.21גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "משרד התקשורת והמשטרה נלחמים בתופעת הרשתות הפיראטיות בצפון.
בכירים במשרד התקשורת פנו למשטרה וביקשו את עזרתה בתופעה שפשטה בצפון: גורמים שפועלים באופן לא חוקי מחברים אלפי בתים לרשתות שנפרסות באופן פיראטי ומספקים שירותי גישה לאינטרנט וכן שידורים לא חוקיים." מומלץ לקריאה. 

 



 
 
Bookmark and Share