Telecom News - הארגון/העסק חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד

הארגון/העסק חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הארגון/העסק חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד
הארגון/העסק חוזר לעבודה מהמשרד? תכננו All Wireless Office בלבד
מאת: איציק מלכה, 17.6.21, 13:01איציק מלכה יחצ צילום אור דקל

הודות לחידושים בטכנולוגיית ה-WiFi, ניתן כעת להפעיל משרד שלם - קטן, בינוני או אפילו גדול עם עשרות, מאות ואף אלפי מכשירים, שיעבדו היטב ב-WiFi בלבד. כל הנדרש הוא חיבור אינטרנט ורשת WiFi איכותית מבוססת בינה מלאכותית (AI).
 
בניו יורק כבר חוזרים לשגרה - כך גם בסיליקון ואלי, בטוקיו, בסיאול ובערים נוספות בעולם. גם בתל אביב, בעיר שחזרה הכי מהר מכולם, נראה כי מגבלות הקורונה הפכו במהירות לנחלת העבר. מסעדות, אטרקציות, תיאטראות ומוזיאונים נפתחים בזה אחר זה וזה רק עניין של זמן לפני שהמשרדים יחזרו לפעולה מלאה והעובדים יחזרו לשולחנם.

עבור עובדים רבים, נשאלת השאלה, היכן יהיה המשרד. בזמן ההתמודדות עם הסגרים, ארגונים רבים עצרו את חידוש חוזה השכירות ואפשרו לעובדים שלהם לעבוד רוב או כל הזמן מהבית. חלק מהארגונים הללו מחפשים כעת לשכור משרדים חדשים.

הודות לחידושים בטכנולוגיית ה-WiFi, ניתן כעת להפעיל משרד שלם - קטן, בינוני או אפילו גדול עם עשרות, מאות ואף אלפי מכשירים, שיעבדו היטב ב-WiFi בלבד. כל הנדרש הוא חיבור אינטרנט ורשת WiFi איכותית מבוססת בינה מלאכותית (AI), שתבטיח חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

בימים לפני מגפת הקורונה, רוב הארגונים אימצו שיטה משולבת הכוללת מערכות קישוריות LAN קווית ו-WiFi ביחד כדי לשמור על פעילות הרשת. מערכות ה-LAN המסורתיות היו בשימוש שנים רבות כמובן, והמכשירים וציוד קצה החל מטלפונים, מדפסות, עמדות עבודה ושרתים היו הליבה של התקשורת המשרדית.

היום, כאשר ארגונים שוכרים משרדים חדשים, הם שואלים עצמם, אם כדאי לשחזר את תשתית התקשורת הישנה עם רשת Ethernet קווית מלאה, או לאור הדרכים החדשות בהן עובדים מתחברים, לנטוש לגמרי את רשתות ה-Wired LAN.

מכשירים חדשים (כמו לפטופים, סמארטפונים וטאבלטים) מתחברים לרוב למשרד דרך WiFi. ברוב המקרים למכשירים הללו אין בכלל חיבור RJ-45/ כך, שחיבור ה-WiFi הפך לחיבור ברירת המחדל עבור כלל העובדים.

גם עבור ארגונים, שחוזרים לאותם המשרדים, חיבורי LAN כבר אינם האידיאלים ביותר. ואם אותם מתגי Ethernet ישרתו רק מספר מצומצם של עובדים, ארגונים יבינו, שעדיף להשקיע ברשתות WiFi בהן כולם יכולים להשתמש ויעבירו את השקעות מתשתית קווית לתשתית אלחוטית בתקן WiFi 6.

המעבר לתשתית WiFi עלול להציג אתגרים משלו. אך הודות ליישום תפעול רשת בעזרת בינה מלאכותית AIOPS מתקדם, פתרון ה-WiFi מבטיח חוויית משתמש הקצה כאילו מדובר ברשת קווית.

מערכת תפעול מבוססת AI יכולה לתקן את רוב הבעיות העלולות לצוץ במערכות WiFi ולאפשר לארגונים ליהנות מיתרון הניידות והגמישות, שמציעה רשת ה-WiFi, תוך הקטנת ההשפעה על הקישוריות וחוויית המשתמש.

מערכת AI מנתחת כמות עצומה של מידע על גבי מכשירים ומשתמשים, בחיפוש אחר אנומליות העלולות לגרום לבעיות בחוויית משתמש, החל מעוצמת השידור וכלה בבעיות חיבור לרשת, נדידה, מהירות העבודה וכו'.

מערכת תפעול מבוססת AI צריכה לדעת לבודד את מקור הבעיה הגורמת לאנומליות אלו ולאפשר לצוותי ה-IT לתקן או לכוון במהירות את הרשת כדי להבטיח ביצועים מקסימליים.

מערכת זו יכולה גם לסייע להגן על הרשת. לדוגמה, ניסיון להעלות קוד זדוני יופיע במערכת הניהול כחיבור שאינו מאושר - אנומליה - ויפעיל התראה לצוות לאתר את האיום, לבודד ולהעלים אותו. כתוצאה, חוויית המשתמש ברשת ה-WiFi תהיה דומה ואף טובה יותר בהשוואה לחוויית השימוש ברשת הקווית.

ארגונים צריכים לקבל החלטה לגבי כיצד העובדים יחזרו למשרד, באיזו תדירות, וכיצד ישלבו את העבודה מהבית עם העבודה מהמשרד. חברות ישראליות גדולות רבות זיהו את החשיבה הזו וכבר פעלו בהתאם. רבות מהן ניתקו את התקשורת הקווית בעמדות העובדים במשרד ושידרגו את רשת ה-WiFi שלהם.

מטרופולין תל אביב עובר מהפך. רוב הארגונים מאמצים רשתות WiFi מלאות ולא טורחים כלל להתקין נקודות לגישת  Wired Ethernetבעמדות המחשוב של העובדים.
הקורונה אילצה את הארגונים ואת העובדים להפגין גמישות, ששירתה היטב ארגונים רבים. גמישות במובן של קלות ההתקנה ותפעול רשתות WiFi יכולה להיטיב עם ארגונים גם לאחר עידן הקורונה.

צילום תמונה עליונה: אור דקל

מאת: איציק מלכה, יוני 2021.
מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל

WIFI FREE

 
 
 



 
 
Bookmark and Share