Telecom News - ועד עובדי yes יוצא למאבק "אלפא חרטא": "אל תצרפו ראש בריא למיטה חולה"

ועד עובדי yes יוצא למאבק "אלפא חרטא": "אל תצרפו ראש בריא למיטה חולה"

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ועד עובדי yes יוצא למאבק "אלפא חרטא": "אל תצרפו ראש בריא למיטה חולה"
ועד עובדי yes יוצא למאבק "אלפא חרטא": "אל תצרפו ראש בריא למיטה חולה"
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.21, 17:05אלפא חרטא יחצ

המאבק מגיע על רקע בקשת ההנהלה למזג את בזק בינלאומי לתוך חברת יס במסגרת הפרויקט המכונה "אלפא". המאבק יפתח בסרט: "אלפא? - חרטא!".
עדכונים בסוף הכתבה. עדכון אחרון: 6.11.21.

 
ועד עובדי חברת yes יוצא למאבק בניסיונות של "ועד אלפא" (מאגד את החברות בזק בינלאומי, יס ופלאפון) לפגוע בעובדי יס - תחת הכותרת "אלפא חרטא".

המאבק ייפתח בסרט, שמציג את השקרים של ועד פלאפון, שקורא לעצמו "ועד אלפא", ומנסה בכך להכריז על עצמו כוועד של כל חברות הבנות של בזק - yes, בזק בינלאומי ופלאפון.

בסרטון, הראשון בסדרה, מוצגים חלק מההטעיות, שעומדות מאחורי ועד "אלפא". "עובדי יס אהובים, בטח שמעתם על ועד פלאפון, סליחה אלפא, סליחה חרטא. ועד אלפא מספר לכם, שהוא מייצג את כל עובדי הקבוצה. חרטא. בזק בינלאומי פורקה ויס לא תצטרף. ועד אלפא מבטיח, שתקבלו את הסכם פלאפון, אם תצטרפו אליו.חרטא. עובדי בזק בינלאומי, שהצטרפו, לא קיבלו ולא יקבלו את ההסכם הזה. הם אכלו אותה. לעובדי יס זה לא יקרה", אומרת הקריינית בסרטון.

בסוף הסרטון ניצב יו"ר ועד עובדי יס, אלי כהן, מול המצלמות ואומר: "עובדי יס יקרים, אנו נמצאים במשא ומתן אינטנסיבי על שיפור תנאי ההעסקה שלנו ולהשארת המטות בחברת יס. אנו נצליח, כי אנו מאוחד. אל תתנו לאף אחד לבלבל אתכם, יש לכם ועד אחד. ועד עובדי יס".

המאבק מגיע על רקע בקשת ההנהלה למזג את בזק בינלאומי לתוך חברת יס במסגרת הפרויקט המכונה "אלפא". ההנהלה הגישה בקשה לאיחוד בזק בינלאומי עם יס, והכוונה המיידית היא להעביר את החטיבה הפרטית על עובדיה ל-yes. למהלך זה מתנגד ועד פלאפון-אלפא, שקורא למזג את 3 החברות בניגוד להפרדה המבנית, שקבע הרגולטור.

למרות הניסיונות לפתות עובדים מבזק בינלאומי ומיס לעבור לוועד פלאפון, ניכרת בשטח מגמה הפוכה. בוועד יס מספרים על פניות רבות של עובדי בזק בינלאומי, שאמורים להצטרף לחברה שלהם. העובדים מבקשים לבדוק את האפשרויות שלהם להצטרף לוועד.
 
אלי כהן (בתמונה משמאל): "ועד אלפא הוא חרטא אלי כהן, תמונת יח"ץמההתחלה ועד הסוף. פנייה מוזרה של ועד פלאפון וההסתדרות הכללית להעביר אליו את עובדי בזק בינלאומי, שעוברים לעבוד ביס ואת עובדי יס, שמאוגדים בהסתדרות הלאומית, כדי לחזק את עצמו. זאת, מבלי יכולת או כוונה לסייע להם.

המאבק נועד לשמור על צביון חברת yes ועצמאותה, לצד שמירה על עצמאות ועד עובדי יס ושימור יכולותיו להגן על העובדים. ועד פלאפון, שנמצא במצוקה, מנסה לצרף את הראש הבריא של עובדי בזק בינלאומי ויס למיטה החולה שלו.

בעוד חלק גדול מעובדי בזק בינלאומי עוברים לעבוד ביס וכמות משמעותית מהם צפויים להצטרף לוועד יס, ועד פלאפון-אלפא מנסה בקרב מאסף תמוה לשכנע אותם להצטרף לוועד אלפא הפיקטיבי. אין בזה שום הגיון. איך ועד פלאפון יגן מרחוק על העובדים שנמצאים בכלל ב-yes?

הדבר היחיד, שאפשר להבין מהניסיון המוזר הזה, הוא, שבשל קרבות פנימיים בהסתדרות הכללית יש מי שמנסה לנפנף בהצלחות על חשבון עובדי יס. ועד פלאפון לא יודע מה העובדים שלנו צריכים, ולא מתכוון להגן עליהם. מבחינתו זו דרך לחזק את עצמו, והוא עושה זאת באמצעות הבטחות שווא ,שכבר היום לא מקוימות. עובדה, 2 הוועדים התאחדו, ולכל אחד הסכם שונה. זאת, תוך מניפולציות, הכפשת ועד יס והטרדות ושידול עובדים להגיע לפגישות במקומות מוזרים, כדי לשכנע אותם לעבור ועד והסתדרות". 

סרטון: אלפא? חרטא! - להלן:

 

עדכון 24.6.21: בזק הודיעה לבורסה כאן כך: "הודעת בזק - בזק בינלאומי ופלאפון (בנות) קיבלו הודעה ההסתדרות העובדים על הכרזת סכסוך עבודה ושביתה החל מ- 7.7.21 : דיווח מיידי – הודעה על הכרזת סכסוך עבודה/שביתה או השבתה בפלאפון ובזק בינלאומי.
החברה מודיעה בזאת כי ביום 23.6.2021 נמסר לה מחברות הבת, פלאפון תקשורת בע"מ ("פלאפון") ובזק בינלאומי בע"מ ("בזק בינלאומי") "חברות הבת", כי נתקבלה במשרדי חברות הבת הודעה מטעם הסתדרות העובדים הכללית החדשה – איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק על הכרזת סכסוך עבודה בפלאפון ובבזק בינלאומי בהתאם לחוק יישוב סכסוכי עבודה, התשי"ז-1957 ושביתה החל מיום 7.7.2021 ואילך ("ההודעה").
העניינים שבסכסוך, על-פי האמור בהודעה, בין היתר, הינם: סירוב ההנהלה המשותפת של פלאפון, בזק בינלאומי וחברת די.בי.אס שירותי לווין 1998 בע"מ (yes) (ההנהלה המשותפת), לנהל מו"מ בנוגע לשינוי יחידת המיקוח, אגב השינוי במבנה התאגידי; סירוב ההנהלה המשותפת להיכנס למו"מ להסדרת זכויות עובדי פלאפון וביטחונם התעסוקתי אגב השינוי במבנה התאגידי כאמור, ופעולה בחוסר תום לב של ההנהלה המשותפת הכוללת שקילת שיקולים זרים ופסולים בתכנית לשינוי התאגידי והמבני במטרה לפגוע בזכות התארגנות וכח המיקוח של העובדים וארגונם היציג. אין בידי החברה ו/או חברות הבת יכולת להעריך בשלב זה את המשמעויות הנגזרות מן ההודעה."

עדכון 27.6.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן חשיפה (כותרת בלבד): "הפעם זה יצליח? Yes מנסה אסטרטגיה חדשה לחבילות הטריפל.
לראשונה מוקד אחוד יחל למכור חבילות טריפל בהנחה כוללת • המחירים החדשים כוללים הנחה של 20 שקל בממוצע ומותג סטינג יהיה בחזית התחרות."

עדכון 1.7.21: בזק דיווחה כאן לבורסה כך: "דיווח מיידי משלים – בקשר עם ההודעה על הכרזת סכסוך עבודה/שביתה או השבתה בפלאפון
ובזק בינלאומי.
בהמשך לדיווח המיידי של החברה מיום 2021.6.24 (מס' אסמכתא 042958-01-2021) בעניין הכרזת סכסוך עבודה בחברות הבת פלאפון תקשורת בע"מ ובזק בינלאומי בע"מ ("חברות הבת"), ניתן בזאת דיווח מיידי משלים, כי היום הגישה בזק בינלאומי לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשת צד לסכסוך קיבוצי וכן בקשה דחופה לסעדים למניעת צעדים ארגוניים, בנוגע להודעה. בבקשה נטען כי ההודעה בלתי תקפה מאחר שהוגשה באופן משולב ומאוחד בבזק בינלאומי ובפלאפון, בבקשה למניעת פעולות לשינוי חד צדדי ובלתי מוסכם של יחידות מיקוח קיבוצי והקמת ועד עובדים משותף המכונה ועד אלפא לחברות הבת, כולל החברה הבת די.בי.אס שרותי לווין בע"מ (yes) ("יס"). משיבות פורמליות בבקשה הן פלאפון, יס וההסתדרות הלאומית. החברה ו/או חברות הבת אינן יכולות להעריך, בשלב זה, את סיכויי בקשת הצד."

עדכון 7.7.21: מאות מעובדי חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו- (yesהשתתפו אמש בכנס מיוחד, שנערך בבית ההסתדרות בת"א. באירוע נכחה לראשונה גם נציגות של עובדי yes. מטרתו הייתה להיערך להמשך המאבק בסירוב ההנהלה המשותפת לחברות להבטיח את עתיד העובדים, וזאת במסגרת התוכניות לבצע שינויים המאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם. ביו צעדי המאבק: השקתהמיתוג לוועד עובדי אלפא, חיבור של עובדי yes למטרה המשותפת ויצירת נציגות משולבת לכלל עובדי אלפא. (ההסתדרות הכללית מעוניינת להעביר אליה את עובדי yes מההסתדרות הלאומית). 

עדכון 13.7.21: דודו ורטהיים פרסם כאן ב"וואלה!" (כותרת בלבד): "לראשונה ב-yes מודים רשמית: המטות יישארו והחברה לא תפוצל.
הישג לוועד עובדי yes: הנהלת החברות-בנות של בזק הודיעה לבית הדין לעבודה, כי היא מבטלת את תכניתה להעביר את מטות yes לפלאפון. אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes: "זהו יום של ניצחונות גדולים לעובדות ולעובדי יס"."

עדכון 27.7.21: ניצן צבי כהן דיווח כאן ב-Davar1 (כותרת בלבד) על ההישג של "ועד עובדי אלפא" וההסתדרות בבית הדין לעבודה: "עובדי אלפא יוכלו לשבות בדרישה להסכם קיבוצי לכלל החברות בקבוצה. ההנהלה המשותפת לפלאפון ובזק בינלאומי משכה את בקשתה מבית הדין לצו מניעה בנושא | הנהלת אלפא תגיש לבית הדין את תכניותיה לעתיד עובדי בזק בינלאומי."

עדכון 2.8.21: מאבק עובדי אלפא מחריף: יחלו בשביתה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי לאחר שבית הדין לעבודה קבע, שאין למנוע מהעובדים בחברות הללו לנקוט צעדים ארגוניים. העובדים יעצרו, בין היתר, עבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון, את פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי, והעבודה המשותפת (סינרגיה) בין 3 חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-(yes. בין היתר, בזק בינלאומי לא תמכור כרטיסי סים של פלאפון או תוציא ציוד לפלאפון או לחברת yes לטובת מלאי או שירות ללקוחות פרטיים. פלאפון לא תספק נתבים ללקוחות בזק בינלאומי וייעצרו כל פרויקטי הפיתוח המשותפים ל-3 החברות.
מדובר בצעדים ראשוניים בלבד, שיוחרפו אם ההנהלה תמשיך בניסיונותיה לפגוע בהתארגנות העובדים. במקביל, תימשכו ההפגנות מול בכירי קבוצת אלפא, כולל מול ישיבת הדירקטוריון של החברות הבנות.

עדכונים 3.8.21:
א. בזק הודיעה לבורסה (כאן וכאן) על התחלת עיצומים בחברות פלאפון ובזק בינ"ל, ע"י ועדי העובדים בחברות הללו. 

ב. פורסם כאן ע"י מירב קריסטל ב-YNET (כותרת בלבד): "שביתה בפלאפון ובבזק בינלאומי: יופסקו פיתוח הסיבים האופטיים ודור 5.
כצעדי שביתה ראשונים ברקע תהליך המיזוג בין החברות, העובדים יעצרו עבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ואת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. עובדי פלאפון לא יספקו נתבים ללקוחות בזק בינלאומי, והם מצידם לא ימכרו כרטיסי סים של פלאפון ולא יספקו ציוד ללקוחות פלאפון ו-yes."

ג. סרטון פייסבוק (כאן) במסגרת התכנית ברדיו "שדרות נט": "שלוש ארבע ולעבודה - אקטואליה בתחום הבניה" בהגשת איציק מויאל.
אורחים באולפן: יחיאל שמן-יו"ר ועד עובדי אלפא | דני ואזנה-אחראי רגולציה (בפלאפון). בהמשך התוכנית: ח"כ אלי כהן (הליכוד), יקי חלוצי-יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט והייטק ואבי וייס, עורך ראשי ובעלים אתר Telecom News. מומלץ לצפייה ולהפצה. 

עדכון 8.8.21: יו"ר ההסתדרות ארנון בן-דוד פנה היום ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברת אלפא רן גראון בקריאה דחופה לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות אלפא לעובדים.
במכתבו ציין בר-דוד: "ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג של למעלה מ-3,000 עובדי חברות אלפא בפלאפון ובבזק בינלאומי. למרבה הצער, אנו עדים לאחרונה לתפנית קשה ביחסן של חברות אלפא לעובדים תוך ניסיונות לפגוע בעבודה המאורגנת ויצירת משבר חמור וחסר תקדים, שמאיים על פרנסתם וביטחונם התעסוקתי של אלפי עובדים.
עד כה ההסתדרות בראשותי גזרה על עצמה ועל עובדיה איפוק וריסון מתוך אחריות לעובדים ולחברות. למרבה הצער, אני למד שהחברות אינן פועלות מתוך אותה תחושת אחריות. אין בכוונתי לעמוד מנגד כשהתנהלותכם מובילה לסכנה מיידית למטה לחמם של העובדים הללו.
ככל שעד יום שלישי הקרוב לא יחול שינוי ביחסכם לעובדים ולא יימצא פתרון למשבר החמור, בכוונתנו להנחות את העובדים להחריף את הצעדים הננקטים במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין. אני קורא לכם להתערב במשבר החמור שנוצר ולהתכנס מיידית למציאת פתרון מוסכם בטרם ייגרמו נזקים כבדים לחברות ולעובדים".

עדכון 10.8.21, 13:58:ועד עובדי אלפא הודיע, שמהיום בשעה 14:00 תתקיים שביתה כללית בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. השביתה תכלול את כלל העובדים ב-2 החברות, כולל טכנאים. כל מוקדי החברה, כולל שירות ותמיכה, לא יפעלו. לא תתקיימנה עבודות ומשמרות לילה, ותבוטלנה כל העבודות היזומות. שירותי הביטחון וההצלה יקבלו שירות במתכונת שבת.
בנוסף, החל מהיום ועד להודעה חדשה יחריפו העובדים את השביתה, כשבין היתר, לא יינתן שירות ללקוחות בזק בינלאומי ו- yesבנקודות השירות, תיעצר העברת תשלומים לספקים ולא ייקלטו תשלומים, ישובש השירות ללקוחות VIP ולקוחות מכרז חשכ"ל, תעצרה העבודות לשדרוג הרשת ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי IT.

ועד עובדי yes המאוגד בהסתדרות הלאומית מבהיר, שעובדי yes אינם שובתים כעת, ופועל בדרכים אחרות: "ההסתדרות הכללית נכשלה ופועלת בהתאם. אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן על הסכם, שיזניק את תנאיהם של העובדים, ולא מצטרפים למהלכים פוליטיים של ההסתדרות הכללית, שנעשים לקראת הבחירות על ראשות הארגון ועל גב העובדים. אם בהסתדרות חושבים, שהעובדים הם פיונים בקמפיין הבחירות לראשות ההסתדרות, שיבושם להם".

עדכון 12.8.21, 11:57: אתמול בערב נחתם הסכם קיבוצי בין ועד עובדי yes, שמיוצג בהסתדרות הלאומית, להנהלת החברה. בהסכם מוסדרות הזכויות הסוציאליות והפנסיוניות של העובדים, תוספות שכר ומענקים, משופרים תנאים נלווים לשכר ומוענק הסדר פרישה מיטבי לפורשים מרצון. ההסכם מציג תוספת של 55 מיליון ₪ ל-1,150 העובדות והעובדים בחברה.

בין ההישגים הבולטים בהסכם yes UP: חטיבות המטה של yes יישארו בחברה, מענק פונדקאות, בפעם הראשונה הבונוס השנתי מעוגן בהסכם ותקציבו יוכפל במהלך ההסכם, שכר המינימום בחברה יהיה גבוה ב-7% מעל לקבוע בחוק, כל עובדי החברה יקבלו הפרשה של 7.5% לקרן השתלמות, במהלך ההסכם תגדלנה ההפרשות לביטוח הפנסיוני והסוציאלי, נשמרה העלאת השכר השנתית של 2%, סבסוד הארוחות עלה ל-31 ₪ לכל העובדים, האש"ל לטכנאים עלה ל-35 ₪, תשלום יום מחלה מהיום הראשון, דמי ההבראה הועלו ל-520 ₪, העובדים יקבלו תוספת ימי בחירה, 1,000 ₪ בשנה עבור ביגוד, ביטוח שיניים בחינם, ביטוח בריאות מוגדל, הטבות להורים לילדים של 1,000 ₪ לקייטנה ו-200 ₪ לחודש לגני הילדים, תוספות שכר לטכנאים ולעובדי המרלו"ג, ולבסוף - מענק חתימה לכל עובד מוותק של חצי שנה והסכם פרישה מרצון של 250%. 

עדכון 15.8.21: אביחי דלאל מ-Ice פרסם כאן (כותרת בלבד): "עובדי אלפא עולים שלב במאבק: "פורר צוחק, הציבור בוכה".
עובדי אלפא עלו שלב במאבק והתחילו במחאה גשרים כשעשרות שלטים נתלו בצמתים וגשרים במרכז הארץ עם הכיתוב: "דוד פורר הטייקון צוחק, הציבור בוכה". יו"ר ועד העובדים: "הציבור יכיר את בעל השליטה בבזק שמאיים בפיטורי מאות עובדים"."

עדכון 23.8.21ניצן צבי כהן מ-Davar1 פרסם כאן (כותרת בלבד): "מאבק עובדי אלפא: "לא נאפשר לאף גורם לסגור את החברות".
עשרות עובדים הפגינו הבוקר (ב') בצמתים וגשרים ברחבי הארץ | יו"ר הוועד: "מי שחושב שהוא יכול לרכוש את בזק כדי להיות שותף לאקזיט מהיר על חשבון העובדים טועה טעות מרה וקשה".

עדכון 25.9.21: חשיפת 2 חוות דעת שמנכ"לית משרד התקשורת והשר התעלמו מהן כליל, טרם קבלת החלטות השר בעניין מתן הרשות לבזק להיות גם ISP:
א. חוות דעת של פרופ' (ורואה חשבון) ירון זליכה והכלכלן חנן שרון תחת הכותרת: "חוות דעת כלכלית בנושא ביטול ההפרדה בין ספקי תשתית לספקי גישה בתחום האינטרנט" - כאן.
ב. חוות דעת של עו"ד דרור שטרום (מי שהיה הממונה על ההגבלים העסקיים ועומד בראש המכון הישראלי לתכנון כלכלי) תחת הכותרת: "הפגיעה בתחרות עקב הכנסת מונופול התשתית בזק לשיווק ישיר של הגישה לאינטרנט" - כאן

עדכונים 19.10.21:
א. בזק מדווחת כאן לבורסה: "דיווח מיידי משלים – הגשת הודעה על השבתת מגן בידי חברות הבת פלאפון ובזק בינלאומי.
בהמשך לדיווחים המיידיים של החברה מיום 2021.8.3 (מס' אסמכתא – 060694-01-2021) בעניין נקיטת עיצומים ארגוניים ומיום 2021.8.30 (מס' אסמכתא 073138-01-2021) בעניין הודעה על שביתה כללית בחברות הבת פלאפון תקשורת בע"מ ובזק בינלאומי בע"מ ("חברות הבת"), ניתן בזאת דיווח מיידי משלים, כי ביום 2021.10.19 הגישה כל אחת מחברות הבת לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד הכלכלה, הודעה על השבתת מגן לפי סעיף 5א לחוק יישוב סכסוכי עבודה, תשי"ז-1957. בהודעות הוסבר כי המשך העיצומים בחברות הבת עלול להביא לכך שלא יהיה טעם כלכלי ו/או אפשרות תפעולית בקיום תהליכים מסויימים בחברות הבת. מועד תחילת השבתת המגן ומספר העובדים שעבודתם עתידה להיות מושבתת במסגרת השבתה כאמור, ככל שתינקט בכל אחת מחברות הבת, תלוי בצעדים הארגוניים ובעיצומים שיינקטו בידי העובדים. במקביל, ממשיך להתנהל הליך גישור בין הנהלות חברות הבת ובין נציגויות עובדיהן. החברה וחברות הבת אינן יכולות להעריך, בשלב זה, את ההשלכות כתוצאה מהשבתות המגן שתנקטנה בפועל."

בגד פרץ צייץ כאן כך: "וועד עובדי אלפא בתגובה לאיום בהשבתת מגן: ״מנכ״ל מנותק ואטום שכלל אינו מגיע למשרדי החברה בחודשים האחרונים גורר את החברות על פי תהום ובמקום להביא לפתרון המשבר רק מעמיק אותו עוד יותר. אנחנו נמשיך להגן על העובדים ולשמור על החברות שאנחנו אוהבים והן הבית השני שלנו - על כל המשתמע מכך״."

עדכון 1.11.21: הושג מתווה עקרונות: יופסקו העיצומים בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. ינוהל מו"מ לחתימה על הסכמים קיבוציים במסגרת מהלך המיזוג של בזק בינלאומי לyes:  הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי וההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים הגיעו להסכמות עקרוניות, לפיהן יופסקו עיצומי העובדים בחברות ויחל מו"מ אינטנסיבי, להסדרת זכויות העובדים במסגרת מהלך מיזוג חברת בזק בינלאומי לתוך yes ופיצול חטיבת האינטגרציה לחברה נפרדת עצמאית, וכן באשר לקליטת עובדים ושמירה על הרשת הסלולרית בפלאפון. המתווה הובל ע"י סמנכ"ל מש"א צביקה אברמוביץ מטעם החברות, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן, ויו"ר עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא.
 
העקרונות המרכזיים של המתווה שהתגבש:
1) חברת האינטגרציה החדשה שתוקם תכלול את אגף פתרונות לעסקים, אגף ה-SMB ומטה עצמאי תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית.
2) פעילות אגף VOICE (שיחות בינלאומיות) תועבר לפלאפון והעובדים ייקלטו כעובדי פלאפון.
3) הפעילויות הנוספות של בזק בינלאומי תמוזגנה לתוך -yes והעובדים יקלטו כעובדי yes תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית לשלוש שנים.
4) ההסתדרות הכללית ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, ימשיכו לייצג את עובדים אלה העוברים ל-yes ולחברת האינטגרציה, לתקופת ההסכם, לרבות לצורך חתימה על הסכמים קיבוציים.
5) לעובדים הקבועים, שלא יהיו מעוניינים לעבור ל yes, יוצעו תנאי פרישה מיטיבים.
6) המעבדה במרכז לוגיסטי פלאפון תקלוט פעילות תיקונים המתבצעת כיום במיקור חוץ בבזק בינלאומי.
7) הושגה הסכמה לשמירה על רשת הסלולר בבעלות פלאפון. עובדי החברות יהיו זכאים למענק מיוחד, שישולם לעובדים בתחילת 2022.
8) נושא יחידת המיקוח נשאר במחלוקת וידון במהלך במו"מ.

עדכון 6.11.21: פורסם כאן ע"י ניצן צבי כהן מ-Davar1 (כותרת בלבד): "מובילי המאבק של עובדי אלפא: "הלכנו עם חוש הצדק והאמת שלנו ולא התנצלנו".
יו"ר ועד העובדים יחיאל שמן ויו"ר איגוד עובדי הסלולר וההייטק יקי חלוצי מספרים בראיון משותף על הקשיים וההישגים, לא חוסכים ביקורת על ההנהלה ומסיימים בנימה אופטימית לגבי הסכם קיבוצי לשלוש החברות: "גם אם זה לא כתוב במתווה, היום זה ברור שנציגות העובדים המאוחדת, יצאה מהכוח אל הפועל"."

עדכון 12.4.22: גד פרץ מ"גלובס" מדווח כאן (כותרת בלבד): "בעקבות הרפורמה באינטרנט: עשרות אלפי לקוחות עברו לבזק.
זאת כעשרה ימים לאחר ביטול הפיצול בין ספק לתשתית • הצפי הוא כי בעקבות הרפורמה יעברו עד סוף השנה כמיליון לקוחות מספקיות האינטרנט לבזק ולהוט."
 



 
 
Bookmark and Share