Telecom News - פלאפון מובילה בהפרש משמעותי מול כל מתחרותיה בתחום הסלולר!

פלאפון מובילה בהפרש משמעותי מול כל מתחרותיה בתחום הסלולר!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פלאפון מובילה בהפרש משמעותי מול כל מתחרותיה בתחום הסלולר!
זאת, עפ"י מחקר טרי הנכון ליוני 2021 של חברת המחקר הבריטית Opensignal, מחקר, שכלל מדידות ברשתות של פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט-מובייל וגולן טלקוםכולל של דור 5, שמציב את פלאפון במקום ראשון באופן בולט מול כל מתחרותיה האחרות בתחום הביצועים ובתחום חוויית השימוש בסלולר בווידיאו. זאת, על פי כל הקריטריונים, שנבדקו במחקר. הוט-מובייל וגולן-טלקום מובילות בתחום חוויית השימוש במשחקים בסלולר. פרטנר מובילה בתחום הכיסוי של דור 4. הוט-מובייל מובילה בתחום הזמינות של דור 4. סלקום, כרגיל, נמצאת ממש בתהום. מתי נקבל מדידות כאלו ממשרד מהתקשורת הישראלי (או מחברת מחקר ישראלית)? הצגת גרפים ותרשימים של ההשוואות בתחום הביצועים בעולם הסלולר הישראלי.
עדכונים בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 1.7.21, 19:35לוגו OpenSignal

חברת OpenSignal הבריטית מציגה כאן, זו פעם שלישית (הפעמים הקודמות הן כאן וכאן), ממצאים ברורים, שנותחו על ידם, בהשוואה חיצונית עצמאית ומקצועית, שהשוותה את הביצועים של: פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט-מובייל וגולן טלקום.

הנתונים נאספו בין 1.3.21 ל- 29.5.21 וכללו מדידות בכל הרשתות של החברות (כולל ברשתות דור 5). מדובר במחקר מקיף ורחב על הרגלי השימוש של הסלולר בישראל, ע"י חברה עצמאית וחיצונית, שמדידותיה בשנתיים האחרונות מספקים מידע רב למשתמשי הסלולר בישראל.

את המחקר הקודם של OpenSignal, ממחצית 2020 פרסמנו תחת הכותרת: פרטנר מובילה בהפרש קטן מול כל מתחרותיה בתחום "חוויית השימוש בסלולר".

התוצאות המסכמות בכל התחומים של השימוש הסלולרי וחוויית השימוש הסלולרי של 5 הספקים הסלולריים המרכזיים בישראל רוכזו בטבלה המוצגת כאן (Winner זה הזוכה במקום הראשון באופן ברור, Joint Winner זה נתונים טובים, של שותף למקום הראשון, כשיש כמה קרובים בנתונים שלהם למקום ראשון וקשה להכריע מי מהם הוא הראשון והזוכה...):
טבלה מסכמת

כפי שניתן לראות, לפלאפון יש 2 Winner ו-1 Joint Winner, הרבה יותר ממתחרותיה.

בתחום המאוד מעניין והחשוב ביותר למשתמשים, של ביצועים בערוץ היורד, יש יתרון ברור, של פלאפון מול מתחרותיה:
גרף שני

בתחום הביצועים בערוץ העולה, שחשוב לחלק די נכבד של המשתמשים, גם כן פלאפון מובילה באופן ברור:
גרף שלישי

בתחום חווית השימוש בווידיאו סלולרי, שחשוב לחלק די נכבד של המשתמשים, גם כן פלאפון מובילה מול מתחרותיה:
גרף רביעי

שאר הגרפים וכל שאר ההסברים לגבי מתודת המחקר וצורת המדידה והניתוחים, נמצאים במסמך המחקר כאן

תשומת לב שלסלקום יש רק Joint Winner אחד במחקר זה, אחרונה ומאחור, מול כל מתחרותיה. 

למי שמעוניין לקבל עוד טיפים חשובים בתחום ביצועי רשתות הסלולר, ניתן לקרא זאת בכתבות הבאות:
SMARTPHONE FREE

עדכון 5.7.21טל שחף מ-YNET חושף ומדווח כאן לגבי סלקום (כותרת בלבד): "מדוע סלקום מסתירה את פריסת ה-5G שלה?
ל-ynet נודע כי בניגוד למתחרותיה, חברת הסלולר סירבה עד כה להנחיית המשרד להגנת הסביבה למסור פירוט על טכנולוגיות השידור של האנטנות שלה. במשרד מתכוונים לחייב אותה לפרסם את המידע. סלקום: ביקשנו הבהרות ולא קיבלנו."

עדכון 5.7.21: גד פרץ מ"גלובס" מפרסם כאן (כותרת בלבד): "היוזמה העסקית החדשה של חברת החשמל: בוחנת כניסה לתחום הסלולר."
כבר ב-10.12.20 גד פרץ דיווח כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "חברת החשמל מקימה מערך סלולרי עצמאי שמדאיג את חברות הסלולר.
החברות חוששות שהפיכתה של חברת החשמל למפעיל וירטואלי, גם אם כזה שמיועד לצרכים לא מסחריים ולצרכיה בלבד, ייצור תקדים שיוביל חברות אחרות גדולות במשק לפעול כמוה."

הערה חשובה: גד פרץ פספס שלחברת החשמל יש כבר רישיון סלולרי: כאן

עדכון 16.7.21: טל שחף פרסם ב-YNET כאן (כותרת בלבד): "יומן מסע: בדקנו איפה באמת יש 5G בישראל.
חברות הסלולר מבטיחות לנו הרים וגבעות, הורדות במהירויות מטורפות וגיימינג ללא מעצורים. המציאות הרבה פחות זוהרת: בישראל נפרסו עד כה רק 812 אנטנות 5G, חלקן מספקות חוויית גלישה איטית שבטח לא תרגש את הפרזנטורית נועה קירל. תזמינו לי דור 5? אולי כשבאמת תהיה פריסה."

עדכון 9.8.21: חברת הבזק האמריקאית ורייזון (Verizon) הכריזה ביחד עם AWS (שירותי הענן של אמזון), על זמינות שירותי MEC (ר"ת: Mobile Edge Computing) ב-13 מתוך 20 הערים הגדולות ביותר בארה"ב. יצויין שאין כל ערך ל-5G, אם ספק הסלולר לא משדרג את כל המערכות הפנימיות שלו, למערכות מתקדמות, כדי לתמוך ביישומים של 5G, אחרת שירותי 5G (דוגמת מה שיש בישראל), הם רק עלייה ברוחב הפס מהאנטנה למכשיר הסלולר, זה הכל. כלומר, זה מעין דור 4.5 של הסלולר (ישראבלוף, בקצרה), ולא באמת דור 5 של הסלולר. פירוט - כאן

בנוסף, ורייזון הכריזה על זמינות שירותי 5G UWB (ר"ת: Ultra WideBand) ב-47 ערים גדולות ברחבי ארה"ב. פרטים כאן. כנ"ל. אין ולא תראו דברים כאלו בישראל, בוודאי לא בקרוב.



 
 
Bookmark and Share