Telecom News - מחקר: חברות ישראליות מעודדות אקטיבית כישלון כדי להצליח בעסקים

מחקר: חברות ישראליות מעודדות אקטיבית כישלון כדי להצליח בעסקים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> מחקר: חברות ישראליות מעודדות אקטיבית כישלון כדי להצליח בעסקים
מחקר: חברות ישראליות מעודדות אקטיבית כישלון כדי להצליח בעסקים
מאת: מערכת Telecom News, 7.7.21, 17:43DIGITAL FREE

דו"ח הטרנספורמציה הדיגיטלית מספק ומשווה נתונים מעניינים בפרמטרים שונים לגבי תעשיית ההייטק הישראלית אל מול התעשייה האירופית והעולמית, ומצא הבדלים גדולים ביניהן בדרך להצלחה טכנולוגית ועסקית.

Dell Technologies פרסמה את דו"ח הטרנספורמציה הדיגיטלית, שערכה ל-2020 (Digital Transformation Index 2020), ובו מספר נתונים מעניינים לגבי תעשיית ההייטק הישראלית אל מול התעשייה באירופה.

הדו"ח מבוסס על מחקר, שערכה החברה בקרב 5,300 עובדי חברות טכנולוגיות בינוניות וגדולות, מ-23 מדינות כולל, בין היתר, ישראל, קנדה, מקסיקו, ארה"ב, אוסטרליה, סין, הודו, יפן, ניו זילנד, סינגפור, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, פולין, ספרד, שבדיה, קוריאה, דרום אפריקה, רוסיה, ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובריטניה. הנשאלים הגיעו ממגזרי תעשיית הרכב, פיננסים, בריאות, ביטוח, מדעי החיים, תעשיה, תקשורת ובידור, אנרגיה, ריטייל, טכנולוגיה, תקשורת ועוד.

עידוד כישלון:
מהנתונים עולה, שאחד ההבדלים הגדולים בין ישראל לשאר המדינות הוא "עידוד הכישלון" בצורה אקטיבית וחוסר הפחד של חברות ישראליות מכישלון, כש-40% מהמשיבים הישראלים, לעומת 29% בממוצע האירופי טוענים ,שהחברה שלהם מעודדת כישלון מהיר ואז הצלחה.

פי 2 יותר האקתונים:
בנוסף, כמעט פי 2 יותר חברות ישראליות מארחות האקתונים או משתמשות בטכנולוגיות שרק הושקו (30%) ויוצרות עבור העובדים פעילויות המטפחות יצירתיות ותרבות דיגיטלית חדשנית לעומת 17% מהאירופיות.

התמודדות עם הקורונה:
ארגונים בישראל נמצאו לא מוכנים יחסית לעולם בנושא שירות הלקוחות, כשרק 39% ציינו, שפתחו ערוצים דיגיטליים חדשים לתמיכה בלקוחות לעומת 43% בשאר בעולם.

אך לעומת זאת, ישראל מובילה במספר פרמטרים ביניהם:

31% השאילו ציוד מחשוב שלא בשימוש לעומת 24% בעולם,
35% מהמשיבים בישראל השתמשו יותר באנשי IT להקל על העומס לעומת 31% בעולם,
29% מהמשיבים בישראל שיתפו מידע עם גוף ציבורי או חברה אחרת, שסייעה בהקלה עם ההתמודדות עם הנגיף לעומת 27% בעולם.

עבודה מרחוק - ישראל מקדימה את העולם:
כ"כ נמצא לגבי השאלה "איזה חלק מצוות הארגון שלך עבד מרחוק לפני המגיפה או עובד כרגע מרחוק?" שלפני מגפת הקורונה 27% מהארגונים השיבו, שחלק מהצוות שלהם עבד מרחוק בישראל לעומת 25% בעולם. ואילו במהלך המגיפה החלק גדל ל-54% בישראל לעומת  52% בעולם.

שרידות העסקים:
63% מהמשיבים בישראל מאמינים, שהעסק ישרוד אך יצטרכו לקצץ בכוח האדם לעומת 60% בשאר העולם. כמו כן שיקח מספר שנים לחזור לאותה רמת ריווחיות.

טרנספורמציה דיגיטלית:
המקום בו ישראל נמצאת הרחק מאחור הוא בנושאים של התייחסות למאפייני עסק דיגיטלי, כשלדוגמא,

רק 22% חוזים בהזדמנויות חדשות לעומת 36% בשאר המדינות,
23% מחדשים בצורה גמישה לעומת 38% בעולם,
ורק 36% פועלים בזמן אמת לעומת 46% במדינות שנסקרו.

משקיעים יותר בטכנולוגיה:
בנוסף עולה, שבכל הנוגע לתוכניות ההשקעה הטכנולוגית העתידית, ארגונים בישראל בד"כ מקדימים את שאר העולם. לדוגמא,

53% מהארגונים הישראלים ישקיעו בפתרונות סייבר לעומת 43% בעולם,
46% ישקיעו בתשתיות G5 בישראל לעומת 37% בעולם,
36% יעשו שימוש ברובוטיקה לעסקים בישראל לעומת 29% בעולם ועוד.
12% מהמשיבים הישראלים דיווחו גם על כך, שהחברה שלהם משקיעה בבינה מלאכותית לעומת 11% בעולם,
17% מהמשיבים הישראלים דיווחו, שמשקיעים במוצרי קצה לעומת 16% בעולם, כאשר גם מבחינת השקעות בסביבת ענן ובניהול הדאטה חברות ישראליות נמצאות לא הרחק מהממוצע האירופי.

ליאור פוני, מנכ"ל Dell Technologies ישראל: "לפי תוצאות המחקר עולה, שישראל מובילה בחלק גדול מהפרמטרים של אימוץ טכנולוגיות. בנוסף, ארגונים ישראלים צופים, שתוך 3-5 שנים 44% מהעובדים בממוצע בישראל יעבדו מרחוק גם לאחר שמגפת הקורונה תהיה בשליטה או אף תיעלם לחלוטין, דבר המחייב את הארגונים להמשיך להשקיע בתשתיות מחשוב, סייבר, תקשורת ועוד".
 
 



 
 
Bookmark and Share