Telecom News - סכין מטבח או קוצץ ירקות אוטומטי - איזה כלי הכי מומלץ לפיתוח מוצר?

סכין מטבח או קוצץ ירקות אוטומטי - איזה כלי הכי מומלץ לפיתוח מוצר?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סכין מטבח או קוצץ ירקות אוטומטי - איזה כלי הכי מומלץ לפיתוח מוצר?
סכין מטבח או קוצץ ירקות אוטומטי - איזה כלי הכי מומלץ לפיתוח מוצר?
מאת: יעל מיתר רי, 15.7.21, 12:35יעל מיתר רי יחצ צילום סם יעקובסון

שילוב של הכלי הנכון יאפשר לייצר תוצרים טובים יותר, עם גמישות גבוהה יותר בזמן קצר יותר ועם ערך גבוה יותר לארגון. היכן יכולים להביא לידי ביטוי את הערך המוסף של צוותי פיתוח מתמחים ומנוסים?
 
במטבח יש לי הרבה כלים. אוטומטיים. יש את הסיר החשמלי שמכין אורז, וסיר טיגון ללא שמן, שרק לוחצים על כפתורים כדי שהאוכל יכין את עצמו. לירקות יש קוצצים מסוגים שונים: יש בלנדר, קוצץ חשמלי מיוחד העובד על פולסים, המנדולינה הקלאסית והקוצץ "דק דק", המסתובב.

ולמרות כל אלה, כשאני חותכת סלט, זה תמיד עם סכין, וקרש חיתוך.

עולם המחשוב הפך להיות קצת דומה למטבח שלנו. הוא מלא כלים. יש בו כלי אוטומציה של תהליכים, שכוללים מנועי תהליכים עם שילוב של רכיבים לפיתוח מהיר ללא קוד (או עם קצת קוד) ויכולות אינטגרציה.

רבות ממערכות המידע בארגון כוללות גם ניהול תהליכי עבודה, ונדרשות בהן פעולות של משתמשי קצה, פעולות אוטומטיות והודעות פוש. כשאנו בונים ארכיטקטורה למערכת חדשה או משדרגים קיימת, אנו ממליצים על תפיסת פתרון המשלבת כלים אוטומטיים לשכבת ניהול התהליכים, ולפעמים גם כלי נוסף כבסיס למערכת עצמה.
אבל למה בכלל שנצטרך כלים? אנו יכולים לפתח לבד.

ולמרות שכבר מוסכם, שנכון ליישם תהליכים באמצעות כלי אוטומציה – זו לא בהכרח שאלה מיותרת. היא חשובה להבנה של הערך שהכלי נותן. התשובות נובעות מ-2 שאלות פשוטות: מה אני חוסך? ומה אני מרוויח?

נתחיל בחיסכון, ובשורה התחתונה של אחד החסכונות החשובים שלנו בתכנון של פרויקט: זמן. בעבודה עם כלי אוטומציה של תהליכים נחסך לנו זמן. הדוגמה הברורה הראשונה היא זמן הפיתוח של הרכיבים, שמגיעים מובנים, כמו מדידת SLA לתהליך או רכיבי ניטור. יחד עם זמן הפיתוח הנחסך, נחסך גם זמן הבדיקות וזמן התחזוקה השוטפת.

במקביל, בזכות העובדה, שהכלים מגיעים עם ממשקי משתמש פשוטים לבנייה, שלא מצריכים כתיבת קוד, אנו חוסכים זמן פיתוח. הכלים האלה מאפשרים גם לאנשים, שאינם מפתחים אבל מכירים את הלוגיקה העסקית, לתרום לתהליך ושוב - לחסוך זמן.

הרווח הוא חלק, שיותר מאתגר למצוא. כשמוצאים אותו, הוא מחזק את ההבנה כמה ערך יש בכלי האוטומציה, שבחרנו להטמיע. הרווח מגיע לא רק מהיכולות של הכלי, שמתאימות לצרכים שלנו, אלא גם מיכולות אחרות, שלא תכננו לפתח.

למשל, מנגנוני ההרשאות הקיימים בכלי אוטומציה של תהליכים המאפשרים ניהול מורכב של רמות שונות של משתמשים, וסנכרון משתמש, שמוגדר במערכת ניהול המשתמשים הארגונית - מה שלא בטוח, שתכננו לפתח.

עוד דוגמה היא יכולות מובנות לשליחת התראות ודיוורים. ייתכן, שאין דרישה כזו במערכת שלנו, אבל הכלי יאפשר, למשל, לשלב בו התראות למשתמש בזמן שמגיע תורו לאשר שלב בתהליך, מה שייתן ערך מוסף למשתמש.

ההבנה שלנו של התועלות, שמגיעות עם הכלים האוטומטיים לניהול התהליכים, היא חשובה. רק אחרי שנבין אותן, נוכל לעבור מהדיון על למה צריך את הכלי, לתהליך הבחירה של הכלי הנכון. שילוב של הכלי הנכון יאפשר לנו לייצר תוצרים טובים יותר, עם גמישות גבוהה יותר בזמן קצר יותר ועם ערך גבוה יותר לארגון.

בזמן שחוסכים על חיתוך הסלט דק דק, אפשר להכניס לתנור עוד מנה, לחתוך מלפפונים בצורת כוכבים לקישוט ואפילו לשטוף קצת כלים. את הסכין וקרש החיתוך - הפיתוח העצמי שלנו - נשמור לפיתוח של הרכיבים המורכבים והמיוחדים הנדרשים לארגון, שלהם אין מוצר מדף או כלי, שאפשר להשתמש בו.

שם אנו יכולים להביא לידי ביטוי את הערך המוסף שלנו כצוותי פיתוח מתמחים ומנוסים, וכדאי שנשאיר את היכולת המיוחדת הזאת למקום, שבו באמת צריכים אותה.

צילום תמונה עליונה: סם יעקובסון

מאת: יעל מיתר רי, יולי 2021.
ארכיטקטית פתרונות בכירה במטריקס פינטק ודיגיטל

DEVELOPMENT FREE



 
 
Bookmark and Share