Telecom News - שר התקשורת יועז הנדל מתעלם מחסימת מספר של משרד הרווחה!

שר התקשורת יועז הנדל מתעלם מחסימת מספר של משרד הרווחה!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> שר התקשורת יועז הנדל מתעלם מחסימת מספר של משרד הרווחה!
למרות כל ההחלטות, עסקני "ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" ממשיכים "כאילו כלום" וחוסמים מספרים ב"קומה הכשרה" ככל העולה על דעתם, כולל מספרים ממשלתיים האסורים בחסימה. חשיפת חסימת מספר של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והתעלמות מוחלטת של שר התקשורת וצמרת משרד התקשורת מהפרת החוק הבוטה הזו.
עדכונים בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 5.8.21, 07:50יועז הנדל

למרות שעמותת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נמצאת תחת עו"ד מלווה לאחר צו פירוק, שהוצא נגד העמותה הזו בבית המשפט המחוזי בי-ם (כאן), למרות הצעדים הנמרצים, שעושה עו"ד רונן מטרי (המלווה מטעם בית המשפט) כדי לחשוף את כל הנסתר שהיה בעמותה הזו (כאן), ולמרות החלטות שר התקשורת, יועז הנדל, (בתמונה משמאל), שאסור בתכלית האיסור לחסום מספרים ממשלתיים (כאן), חסימת מספרים ב"קומה הכשרה", ממשיכה כסדרה, "כאילו כלום".

"עסקני ועדת הרבנים לענייני חסימות תקשורת" מצפצפים על הכל, כי הם יודעים, שמשרד התקשורת הוא משרד חסר יכולת החלטה ותגובה. משרד, שעסוק כל היום בספינים והורדת מטלות מהמשרד

ביום 29.7.21 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת, ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת" ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: המשך חסימות ועדת הרבנים לענייני תקשורת, הפעם: המרכז של מניעת אלימות במשפחה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים\מרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה - דרום השרון.
שלום רב,
1. בניגוד מוחלט להחלטת שר התקשורת (כאן, מנותח כאן), נחסם אמש ללא כל התראה וללא כל סיבה נראית לעין (וללא כל הסבר), המספר
03-9000580, שהוא המספר של מרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה - דרום השרון במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
משרד העבודה

2. מצ"ב כאן צילום של סרטון, שמהווה תיעוד והוכחה של החסימה הזו ב"קומה הכשרה".

3. יש כאן המשך ההשתוללות חמור ביותר של העסקנים של הוועדה הזו (למרות שהיא כביכול תחת נאמן), אולי רק כדי להוכיח, שהם יכולים להמשיך ולחסום כל אחד במדינת ישראל, גם את משרד התקשורת (זה נעשה כמה פעמים בעבר) וכעת גם את משרד העבודה והרווחה.

4. פשוט בריונות ציבורית מהסוג הנחות ביותר. חילול שם שמיים - ברור.
שלא לדבר – מעשה נבזי ולא חוקי בעליל, שסותר את ההחלטות הברורות ביותר של שר התקשורת, יועז הנדל, הגם שההחלטות הללו טרם נכנסו לתוקף (כניסתן לתוקף הוא 3 שבועות החל מיום 25.7.21), אבל מן הדין והנראות הציבורית, שההפקרות המוחלטת, שהייתה עד כה, תיפסק בעקבות החלטת השר.

5. מה בדעת השר יועז הנדל לבצע ולהגיב, בדחיפות ומידית, כדי לעצור את ההשתוללות הבלתי חוקית החמורה ביותר והנמשכת הזו?

6. ממתין להתייחסות השר.

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

קוראינו יודעים שלא אקבל תגובה, די ברור למה.


על פי המסמך הנמצא כאן (ששוחרר לאחרונה על פי "חוק חופש המידע"), צמרת משרד התקשורלירן אבישר בן-חוריןת לרבות המנכ"לית (לירן אבישר בן-חורין, בתמונה משמאל) והמשנה למנכ"לית (שאת הסיפור המדהים שלו, נחשוף בקרוב), עמדו בקשרים באופן רצוף ובמיוחד ב-2020 עם צמרת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" וידעו היטב על כל התעלולים הבלתי חוקיים של הוועדה הזו על הציבור (כולל החסימות בהיקפים אדירים ובלתי נתפסים) ולא עשו עם זה דבר וחצי דבר, מלבד להגיד להם בפגישה אחת, שזה לא בסדר לחסום... כך, שהם בעצמם נתנו יד, גיבוי וחיפוי מוחלטים, לחסימות הבלתי חוקיות הללו. ברור, שכעת הם לא יפעלו כנגד אלה, שבעבר הקרוב - התירו להם לעבור על החוק

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

JEWISH FREE
עדכון 6.8.21: חיים גולדברג, כתב "כיכר השבת" צייץ כאן כך (ציוץ מלווה בסרטון): "כך נראה פרוטקשן חרדי: לפני כשבועים הגיעו כמה אנשים לחנות טלפונים בקרית ספר והסבירו לבעל החנות שאם הוא לא יפקיד צ'ק פיקדון של עשר אלף ש"ח על כשרות לחנות יתחילו לו הפגנות מול החנות, בעל החנות לא הפקיד צ'ק ואתמול התחילו לו הפגנות מול החנות."

עדכון 26.10.21: דוברות השר שחררה את ההודעה הבאה:
"ממשיכים לעשות סדר בחסימות מספרים: אם יש ספק, אין ספק - לא חוסמים מספרים בצורה שרירותית
שר התקשורת, יועז הנדל, בהבהרה לחברות התקשורת – יש לספק למנויים הסברים על חסימת מספרי טלפון.
שר התקשורת, יועז הנדל: "כפי שהחלטתי בעבר, נגמרו הימים שחברות התקשורת יכולות לחסום מספרים למנוייהם מבלי להסביר מדוע נחסם מספר טלפון בגלל לחץ של גורמים חיצוניים או בעלי עניין. החברות יצטרכו לתת דין וחשבון לציבור על כל מספר שנחסם ולתעד זאת ובמידת הצורך גם לבטל את החסימה״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: " כבר מספר שנים שחברות התקשורת חוסמות לצרכנים מספרי טלפון ללא ידיעתם, לא מפרטים על כך ונותנים תשובה אמורפית. אין שום סיבה שמספר טלפון של מנוי ייחסם באופן שרירותי. החברות יצטרכו להסביר לכל  מנוי ומנוי שנחסם את הסיבה לחסימה באופן פרטני ולא שרירותי״.
=============
בעקבות פניית חברות התקשורת, שר התקשורת, יועז הנדל, מבהיר את ההחלטה שקיבל בנושא חסימת האפשרות החיוג למספרים מסוימים מלפני מספר חודשים וקובע כי על החברות לספק תשובות מפורטות לחסימות וכי אין להסתפק בסיבה כללית אחת לכל החסימות. כמו כן, קבע שר התקשורת כי אם חברת תקשורת חוסמת מספר להתקשרות לבקשת המנוי, אז בעל הרישיון יידרש לשמור תיעוד עדכני של פרטי החסימה עבור כל מספר טלפון שנחסם להתקשרות. על בסיס זה החברות יתעדו עבור כל מספר שנחסם הן את הגורם שביקש את החסימה והן את סיבת החסימה. חברות התקשורת יחוייבו גם לפרסם באתר האינטרנט שלהן מספרים שנחסמו לבקשת קבוצת המנויים, השייכים לתאגידים, עמותות והקדשים ויוודאו כי מספרים של המדינה ומוסדותיה לא ייחסמו עוד.
המשרד פרסם מסמך הבהרות בנושא זה ביום 25.10.21, והעניק ארכה ליישום ההחלטה עד ליום 16.12.2021. בין היתר הבהיר המשרד כי בנוסף לחובתן של החברות לפרסם באתר האינטרנט שלהן אילו תאגידים עמותות והקדשים נחסמו על החברות לאפשר למנויים לבצע שאילתות מול המוקד הטלפוני של החברה, וכי האפשרות לקבל פרטים באתר האינטרנט של חברות התקשורת אינה מחליפה את החובה לספק מענה טלפוני למנויים. עוד הבהיר המשרד כי על החברות לפעול באמצעים העומדים לרשותן על פי חוק כדי לוודא למי שייך המספר שנחסם."

עדכון 2.2.22: משרד התקשורת פרסם כאן: "רפורמת הסלולר מגיעה לציבור החרדי: שר התקשורת, יועז הנדל, מתכוון לאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים ולפתוח את שוק הקווים הכשרים והמכשירים המשמשים את הציבור החרדי לתחרות. פתיחת השוק לתחרות תפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר הכולל כחצי מיליון מנויים, תקל על מעבר בין חברות, ותוזיל את המחירים לצרכן." 
פרטי השימוע כאן לתגובות עד 2.3.22.

עדכון 1.4.22: *הודעה מטעם הפרקליטות:*
*פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד צמח צרפתי (28), תושב ירושלים, זאת לאחר שסחט באיומים עשרות בעלי חנויות סלולר במספר ערים ברחבי הארץ, וזאת כחלק מתכניתו לגרוף לגיסו כספים רבים וליצור מערך ארצי לפיקוח בלעדי שלו בתחום ה"כשרות" על כל חנויות הסלולר בריכוזי אוכלוסייה חרדיים. במסגרת פעילותו זו, גרף לכיסו כ-200,000 שקלים.*
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נתי בן חמו, הנאשם פנה לבעלי חנויות סלולר בריכוזי אוכלוסייה חרדיים בכל רחבי הארץ, הציג את עצמו כ"משגיח הארצי מטעם ועדת הרבנים לענייני תקשורת" ודרש שיתחייבו לרשימת הגבלות שהציג להם - התחייבות למכור אך ורק מכשירים שהוגדרו כ"כשרים" על ידי ועדת הרבנים, חתימה על התחייבות, ומתן שיק פיקדון בסך 10,000 שקלים להבטחת עמידתם בהגבלות אלה. בתמורה לכך, קיבלו בעלי החנויות תעודת "כשרות" של ועדת הרבנים לענייני תקשורת. מי שסירב להיענות לדרישותיו של הנאשם, ספג מסכת איומים קשה. מסכת איומים זו כללה הפגנות אלימות מול החנויות בהשתתפות עשרות מפגינים על בסיס יום יומי, השחתת החנויות והסחורה שבחנויות, בחלק מהמקרים הופעלה אלימות פיזית כלפי בעלי החנויות, ואף הופצו פרסומים בפלטפורמות פרסום שונות בחברה החרדית נגד בעלי החנויות באופן שפגע בשמם הטוב - שלהם ושל בני משפחותיהם.
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רבות של סחיטה באיומים.
כתב האישום –כאן.
הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
בקשת המעצר עד תום ההליכים – כאן.
התיק נחקר על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב ציון במחוז ירושלים.
מהפרקליטות נמסר: "כתב האישום מתאר סדרה של מעשים חמורים שבוצעו על ידי צרפתי אשר פגע בבעלי העסקים, בני משפחותיהם ובכלל תושבי השכונות החרדיות, שסבלו יום יום בשל ההפגנות האלימות והפרות הסדר שאורגנו בין השאר על ידי צרפתי ואחרים. הגשת כתב האישום נגד צרפתי תסייע להשבת הסדר הציבורי לרחובות בשכונות החרדיות, ותיתן מענה והגנה - לתושבים בכלל ולבעלי העסקים בפרט, נגד עבריינות וסחטנות מאורגנת".
 בברכה, ליהי שקלרניק, דוברת מחוז ירושלים,
אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים.*

עדכון 13.4.22: על פי דיווח של ערוץ 7 כאן (כותרת בלבד): "קומת הקווים הכשרה: יועז הנדל יתקפל?
על פי דיווח ביומונים החרדיים, מנכ"לית משרד התקשורת סיכמה את השימוע בנושא בכך שהדברים ראויים "לדיון מחודש".

עדכון 14.4.22: פורסם ב"חדשות 13" כאן (כותרת בלבד): "הנדל החליט: חברות יאפשרו ניוד מספרים למנויים לטלפון כשר.
הזעם ברחוב החרדי יתגבר? במסגרת הרפורמה בסלולר, שר התקשורת החליט כי מיד לאחר החג יפורסם תאריך הביצוע לתחילת האפשרות לנייד מספרים כשרים במגזר החרדי כדי לפתוח את התחרות. ילדים מתחת לגיל 18 יוגבלו."

עדכון 20.4.22: פרסם כאן ב"ערוץ 7" (כותרת בלבד): "יועז הנדל: 70% מהחרדים גולשים באינטרנט.
על רקע הרפורמה בקומה הכשרה תוקף שר התקשורת את הפוליטיקאים החרדים וטוען כי הם מערבבים כסף ופוליטיקה עם היהדות."

עדכון 1.5.22: שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות. תתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים: לאחר הליך שימוע שהתקיים במשרד התקשורת החליט השר לאפשר ניידות מלאה בין תכניות סלולר שונות ובין חברות סלולר שונות באופן חופשי גם למנויי שירות "קו כשר".

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור, שבו כחצי מיליון צרכני סלולר חרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות, שבה רצה לרכוש את המכשיר - הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה, שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה. זאת ועוד, אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם 2 מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. ההחלטה תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר.
 
הרפורמה, שתיכנס לתוקף ב-31.7.22, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת. חברות תוכלנה להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו.
 
עדכון 3.6.21: פורסם באתר "חרדים 1" כאן ע"י יוסף גרינבוים (כותרת בלבד): "הרב אדלשטיין הקים גוף חלופי ל’ועדת הרבנים לענייני תקשורת’.
הגרי"ג אדלשטיין הקים את 'ועד בני תורה לכשרות הטלפונים' - גוף חלופי לוועדה הנשלטת בידי גור • הסיבה: "אין ברצונם של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' לדאוג לצרכי הקהילות והציבור לפי דעת והנחיית גדולי ישראל" • הגוף החדש יחתום על הסכם עם חברות הסלולר שיעמוד בתנאי החוק."

עדכון 14.6.22: הבג"ץ קיבל החלטת בינתיים בעניין הבג"ץ של "ועדת הרבנים" כנגד משרד התקשורת. הבג"ץ מציע ל"וועדת הרבנים" להצטרף לעתירה קודמת בנושא ולא להמשיך בעתירה נפרדת. מדוב ב"סטירת לחי" למגישי העתירה. ההחלטה - כאן

עדכון 23.6.22: בג"ץ שהוגש ע"י "ועדת הרבנים" כנגד הרפורמה של משרד התקשורת בעניין "הקומה הכשרה" נדחתה, כיוון שיש כבר עתירה קודמת שטרם נדונה בנושא. החלטת הבג"ץ שנתנה סטירה מצלצלת ל"וועדת הרבנים" - כאן

עדכון 29.7.22: פורסם כאן (כותרת בלבד): "דחייה לפחות עד המחצית הראשונה של 2023
הוקפא ביטול "הקומה הכשרה".
הנדל ביקש לאפשר לחרדים להתנייד בחופשיות לרשתות המעניקות גם שירותי אינטרנט; העותרים טענו שהוא מנסה להכתיב להם אורח חיים בו אינם מעוניינים."
החלטת הבג"ץ מצויה כאן.
עוד פשלה נוראית של צמרת משרד התקשורת.



 
 
Bookmark and Share