Telecom News - בטכניון: מערכת תופים ייחודית, בית חולים וירטואלי ומשחק מחשב שורף קלוריות

בטכניון: מערכת תופים ייחודית, בית חולים וירטואלי ומשחק מחשב שורף קלוריות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> בטכניון: מערכת תופים ייחודית, בית חולים וירטואלי ומשחק מחשב שורף קלוריות
פיתוחים בטכניון: מערכת תופים ייחודית, בית חולים וירטואלי, ומשחק מחשב שורף קלוריות
מאת: מערכת Telecom News, 9.8.21, 16:37STARTUP FREE
 
ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון הוצגו 34 פיתוחים טכנולוגיים חדשניים. מובאות 3 דוגמאות בולטות.
 
ביריד הסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון הוצגו 34 פרויקטי גמר של סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בפקולטה במגוון נושאים ובהם IOT, תוכנה, אפליקציות אנדרואיד, AI, סייבר, אבטחת מידע ורשתות תקשורת. בפרויקטים השתתפו עשרות סטודנטים, שהציגו את הפיתוחים לחברי סגל בפקולטה ולמומחים מהתעשייה.
 
ב-3.8.21 דיווחנו - כאן, על ההיבט החברתי, שכיכב ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון ועל 4 פרויקטים טכנולוגיים חברתיים: "חברים לרפואה", "המובילים" (שינוע חברתי), "הדר בעלייה" (שכונה בחיפה), "סחר הוגן".
 
כעת נביא 3 פרויקטים מעניינים נוספים:
 
מערכת תופים וירטואלית
הסטודנטית אלמוג אלגרנטי, (בתמונה למטה), הלומדת בפקולטה למדעי המחשב במסלול המשולב בהנדסת מחשבים, והסטודנטים נדב אביוב, (בתמונה למטה משמאל), הלומד במסלול המשולב להנדסת מחשבים בפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים, וירדן וולף, (בתמונה למטה מימין), הלומד בפקולטה למדעי המחשב במסלול התלת שנתי, פיתחו מערכת וירטואלית לנגינה על מערכת תופים. התיפוף נעשה באמצעות מקלות אמיתיים המכים במשטחים וירטואליים המדמים מערכת תופים הכוללת 6 תופים, והמשתמש מקבל משוב אקוסטי מיידי. את הפרויקט הנחו תום סופר, אלון בינדר וולדימיר פרחין. הטכנולוגיה של מערכת התופים מתבססת על אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת.
 
סרטון - כאן
תופים וירטואליים צילום ניצן זוהר דוברות הטכניון
 
בית חולים וירטואלי
הסטודנט אופיר אלמקיאס בנה מערכת וירטואלית המאפשרת אבחון ומעקב אחר 2 בעיות אורטופדיות – כאבי צוואר וכאבים בשורש כף היד. המערכת, שכוללת משקפי מציאות מדומה סטנדרטיים, מספקת זיהוי מוקדם של בעיות אלו ומעקב אחר שיפור או הרעה במצבו של המשתמש.
 
המערכת אומנה על משתמשים אמיתיים מתוך גישה של למידת מכונה, וכך למדה להתריע על כאבים ב-2 האזורים האמורים כבר בשלב מוקדם, על סמך תנועותיו של המשתמש. הפרויקט נערך בהנחיית איתי דברן. 
 
סרטון -  כאן
 
אךלמקיאס צילום יחצ ניצן זוהר דוברות הטכניון
 
 
לשרוף קלוריות במשחק מחשב
הסטודנטיות סועאד מנסור, בתמונה למטה משמאל), סירין דיאב, (בתמונה למטה מימין), ואסיל ח'טיב (בתמונה למטה באמצע), פיתחו גרסה ספורטיבית של משחק המחשב Icy Tower. המערכת, שפיתחו השלוש, מחייבת את השחקנים והשחקניות להפעיל את הרגליים (על סטפר) כדי לטפס ממשטח למשטח, והתנועה האופקית מבוצעת באמצעות ג'ויסטיק. לדברי הסטודנטיות, המערכת שפיתחו תוציא ילדים (ומבוגרים) מהישיבה הסטטית מול המסך ותעורר בהם מוטיבציה ללכת על הסטפר.
 
בנוסף, האפליקציה, שפיתחו השלוש, מספקת למשתמש מידע על כמות הקלוריות, שהוא שרף בפעילות, ועל מספר הצעדים, וכוללת לוח שחקנים מובילים כדי להכניס תחרות בריאה,
 
לדבריהן. מטרת הפרויקט הייתה לייצר גרסה ספורטיבית, אבל זאת תוך התחשבות באנשים בעלי מוגבלויות - אלה יכולים לנטרל את הסטפר ולשחק בלעדיו. המערכת פותחה בהנחיית תום סופר, ולדימיר פרחין ואלון בינדר.
 
משחק מחשב, יחצ צילום ניצן זוהר דוברות הטכניון
 
 
קרדיט צילום תמונות הסטודנטים: ניצן זוהר, דוברות הטכניון.



 
 
Bookmark and Share