Telecom News - טענה חדשה של משרד התקשורת: "גמלאי זה גמלאי" ולא חשוב להיכן הוא נזרק

טענה חדשה של משרד התקשורת: "גמלאי זה גמלאי" ולא חשוב להיכן הוא נזרק

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> טענה חדשה של משרד התקשורת: "גמלאי זה גמלאי" ולא חשוב להיכן הוא נזרק
טענה חדשה של משרד התקשורת: "גמלאי זה גמלאי" ולא חשוב להיכן הוא נזרק בניגוד לרצונו
מאת: מערכת Telecom News, 22.8.21, 15:14חיים גרון ויגאל לוי

היכונו גמלאי משרדי הביטחון/האוצר/החוץ/המשפטים (וכו'), יתכן שבקרוב תקבלו מהנהלת משרדכם הודעה, שבהתאם לתקדים, שיצרה הנהלת משרד התקשורת, הוחלט להפסיק לטפל בכם ולהעביר אתכם, בניגוד לרצונכם, לארגון אחר (וגם תצטרכו להתחיל לשלם "דמי חבר" בסך 300 ₪ בשנה, כדי לקבל את השירותים, שמגיעים לכם חינם).

הנושא כבר חורג מתחומי משרד התקשורת ומאיים על כל עובד וגמלאי בשירות המדינה. 
טענת משרד התקשורת תשליך על כל עובד וגמלאי בשירות הציבורי. לשיטת משרד התקשורת, אין כל בעיה לנתק את גמלאי משרד המשפטים מהמשרד ולהודיע להם שהם מועברים בניגוד לרצונם, החל מהיום ל"גמלאי חברת בזק", שהרי "גמלאי הוא גמלאי". כל פעם שנדמה שמשרד התקשורת הגיע לתחתית בכל הקשור להזנחת גמלאיו, הוא מתעקש להוכיח, שהוא יכול לרדת נמוך יותר.

כזכור, במשך שנים פנו גמלאי משרד התקשורת, לאגף מינהל ומשאבי אנוש, בדרישה שיטפל בהם בהתאם להוראות התקשי"ר ולא יזרוק אותם ל"עמותת גמלאי הדואר". אולם, דרישת הגמלאים נדחתה בתירוץ השיקרי, לפיו, כביכול, הגמלאים עצמם אינם מעוניינים שהמשרד יטפל בהם.

המשרד לא "התרגש" גם כאשר הציגו לו הגמלאים את הוראות התקשי"ר החד משמעיות:
 "(א) גמלאי המשרד הם חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית המשרד;
 (ב) הטיפול בשמירת הקשר עם גמלאי המשרד ייעשה בשיתופם הפעיל של הגמלאים באמצעותו של עובד הרווחה במשרד;"

כשהבינו הגמלאים, שאין טעם בהמשך שיחות הסרק עם אגף מינהל ומשאבי אנוש, שלא יסכים מרצונו לטפל בגמלאי המשרד בהתאם לתקשי"ר, הגישו תביעה לבית הדין לעבודה, המתנהלת בפני כבוד השופטת שגית דרוקר.

מדובר בתביעה יוצאת דופן, שהוגשה לבית הדין, ע"י עו"ד יגאל לוי, (בתמונה למעלה משמאל), ועו"ד חיים גרון, (בתמונה למעלה מימין), בעצמם סמנכ"לים בכירים לשעבר במשרד התקשורת, בשם נציגות הגימלאים: זאב קידר, מירה דאיבוג ואיזי אלמוג.

גם במסגרת כתב ההגנה של משרד התקשורת, חזר המשרד על התירוץ השיקרי להזנחת גמלאי המשרד: "בשיחות שנערכו בעת האחרונה (במהלך תקופת הקורונה) בין הגב' שרית עסיס, מנהלת משאבי אנוש במשרד, לבין חלק ניכר מגמלאי המשרד, ציינו הגמלאים שהם כלל אינם מעוניינים להפסיק לקבל שירותים מהעמותה ואינם מסכימים להליך התביעה דנא".אביבית מסבנד

אפילו  בדיונים הסוערים בבית הדין לעבודה, שבהם תקפו הגמלאים, שנכחו בדיון, את הסמנכ"לית למינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, אביבית מסבנד (בתמונה משמאל), המשיך לטעון משרד התקשורת נגד נציגות הגמלאים, כי דרישתה שהמשרד יטפל בהם, אינה מייצגת את הגמלאים, שהרי המשרד "יודע", שהגמלאים אינם מעוניינים בטיפול המשרד. כך לדוגמא בדיון, שהתקיים ביום 22.2.21 אמר המשרד: "המשרד אמור לבדוק מי רוצה לעבור לעמותה? המשרד במסגרת הפניות בנושא הקורונה מצא שלא מעט גמלאים לא רוצים לעבור".

קוראינו וודאי זוכרים, שגם כאשר נקבע בביה"ד לעבודה מתווה לבדיקת רצון הגמלאים (פעמיים!), המשיך המשרד בניסיונות ההטעיה, תוך שהוא מסרב למלא אחר ההחלטה. במקום זאת, לאחר ששמע מעשרות גמלאים, שרצונם בטיפול המשרד, הודיע, שהוא טעה עד כה ("נקלענו לידי טעות"), סרב להמשיך בבדיקה, ועבר לתירוץ שיקרי חדש: למרות התקשי"ר, מותר לכל משרד ממשלתי לנתק קשר עם גמלאיו ולהעביר אותם לטיפול ארגון אחר, בניגוד לרצונם.

שינוי זה בטענות משרד התקשורת, הוגדר ע"י השופטת שגית דרוקר בדיון: "המדינה התהפכה".

אחרי הבדיקה הנ"ל, שערך משרד התקשורת בקרב הגמלאים (והפסיק באמצע!), שבה שמע מעשרות גמלאים, שהם דורשים, שיטפל בהם, שלף המשרד טריק חדש: דרישה לסלק על הסף ולא לדון בתביעה של הגמלאים, כי לא הוצגו "ייפויי כוח רשמיים".

משרד התקשורת, שהזניח במשך שנים את הגמלאים וניתק את הקשר עימם, סבר, שלא יעלה בידי נציגות הגמלאים לאתר את הגמלאים "מנותקי הקשר" ולאפשר להם להשמיע את דעתם, באמצעות ייפויי הכוח. 

אבל לאכזבת המשרד, תוך ימים ספורים  צירפו 45 גמלאי משרד התקשורת ייפוי כוח לתביעה, ורק אז "נפל האסימון" סופית למשרד, שלא ניתן להסתמך יותר על התירוץ השיקרי, כאילו הגמלאים עצמם אינם רוצים שהוא יטפל בהם.

משרד התקשורת, שטען בעצמו בבית הדין, ש"עמותת גמלאי הדואר" מסרבת לשתף איתו פעולה, לא התרגש גם מהחלטת העמותה, לפיה: "החל משנת 2021 תפסיק העמותה להעניק שירותים לגמלאי משרד התקשורת".

משרד התקשורת גם לא "התרגש" מהעובדה, שנחשפה, ולפיה משרד המשפטים (רשות התאגידים) שלל מ"עמותת גמלאי הדואר כבר ב-2016 את "אישור הניהול התקין" בשל כשלים בפעילותה, שמונע העברת כספי מדינה לעמותה.

ואפילו כאשר הוצג למשרד התקשורת, שאין זה חוקי לדרוש מהגמלאים לשלם ל"עמותת גמלאי הדואר" 300 ₪ בשנה כתנאי לקבלת שירותים המגיעים להם חינם מתקציב המדינה, סרב המשרד "להתרגש".

מצופה היה, שמשרד התקשורת יודה, לפחות כעת, שהטעה את הגמלאים ואת בית הדין לאורך השנים, אבל באופן בלתי מפתיע, המשיך המשרד לשבור שיאי חוצפה, אפילו של עצמו ושלף טריק חדש: בקשה, שבית הדין לעבודה לא יסכים לקבל את ייפויי הכוח, שהגישו עשרות הגמלאים, וידרוש להחתים אותם מחדש. בית הדין לעבודה התעלם מהדרישה המוזרה הזו של המשרד וקיבל את ייפויי הכוח לתיק.

ואז משרד התקשורת שלף טריק חדש: דרישה מוזרה נוספת (ומאוד חשודה!) למנוע מבית הדין לעבודה לדון בטענות הנוגעות להעברת כספי הגמלאים מהמשרד לעמותת גמלאי הדואר וחברת הדואר, בטענה לחוסר סמכות עניינית.

קוראינו ודאי זוכרים את החשיפות לגבי העברות הכספים ממשרד התקשורת לעמותת גמלאי הדואר ולחברת הדואר, לרבות מימון 4 חצאי משרות. לא מפתיע, שהמשרד חושש מחקירת נושא אי הסדרים בהעברת הכספים על ידו שכן, תביעת גמלאי משרד התקשורת, שהחלה כתביעה מתחום יחסי העבודה לגבי היקף אחריות משרד התקשורת כלפי גמלאיו, הופכת לפרשה חמורה אף יותר, הכוללת חשדות לאי סדרים כספיים חמורים והעברת מיליוני ₪ מתקציב משרד התקשורת לחברת הדואר, ללא בקרה ופיקוח. נראה, שלהנהלת משרד התקשורת יש הרבה מה להסתיר בנושא.

כעת, לאחר שקרס לחלוטין כתב ההגנה של משרד התקשורת, שנשען כולו על הטענה השקרית כאילו הגמלאים אינם רוצים, שהמשרד יטפל בהם וכמה "עמותת גמלאי הדואר" "נפלאה", אפשרה השופטת שגית דרוקר למשרד לתקן את כתב ההגנה שלו.

גמלאי משרד התקשורת תקפו בחומרה את התנהלות אגף מינהל ומשאבי אנוש, והעבירו בדחיפות הודעה חריפה לבית הדין לעבודה.

הטענה החדשה של המשרד העומדת כעת להכרעת בית הדין לעבודה: האם מותר לכל משרד ממשלתי בארץ, שלא לטפל בעצמו בגמלאי המשרד ולהעביר אותם לטיפול ארגון אחר, אפילו בניגוד לרצונם?

משרד התקשורת אף הצדיק את טענתו הנ"ל בפני בית הדין בכך, "שגמלאי זה גמלאי" ובעצם לא אכפת לעובד אם כאשר הוא פורש לגמלאות מנתקים אותו מהמשרד ומחבריו לעבודה ומעבירים אותו לארגון אחר ולגמלאים אחרים. כך לדוגמא, לא תהיה, לשיטת משרד התקשורת, כל בעיה לנתק את גמלאי משרד המשפטים מהמשרד ולהודיע להם שהם מועברים בניגוד לרצונם, החל מהיום ל"גמלאי חברת בזק", שהרי "גמלאי הוא גמלאי".

השיטה הזו של משרד התקשורת לנסות להתיש את הצד השני בטענות סרק וסחבת, מוכרת היטב לבעלי הרישיונות והלקוחות הפונים למשרד ונתקלים ביחס המחפיר הזה. כעת מנסה המשרד לנקוט באותם כלים פסולים כלפי הגמלאים של המשרד עצמו. אלא שהגמלאים, שעבדו במשרד התקשורת עשרות שנים, מכירים היטב את התרגילים האלה וחושפים פעם אחר פעם את פרצופה האמיתי של הנהלת המשרד.

מכאן ברור, שההכרעה בתביעת גמלאי משרד התקשורת נגד הנהלת המשרד (ונגד המדינה), תהיה בעל השלכות רוחב ותשפיע על כל עובדי וגמלאי בשירות המדינה בארץ, שסברו, עד כה (בצדק!), שעם פרישתם לגמלאות המשרד לא יזניח אותם וימשיך לטפל בהם.

מאחר שבהתאם להחלטת בית הדין לעבודה, צורפה "עמותת גמלאי הדואר" כנתבעת נוספת בתיק, השלב הבא בהליך הוא קבלת כתב הגנה מהעמותה וכתב הגנה מתוקן מהמשרד.הנדל דוברות שר התקשורת

ובינתיים שר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), "עסוק", מכדי להתעניין בהזנחת המשרד את הגמלאים, או שאולי בעצם התנהגות אגף מינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת, נעשית על דעתו של השר.

ההודעה החריפה, שהגישו הגמלאים לבית הדין לעבודה - כאן.

נספח א':
24 החשיפות הקודמות של שערוריית הגמלאים, חשיפות הנוגעות לתקופה של כהונת השר יועז הנדל, כשר התקשורת (לפני פיטוריו), לתקופתו של שר התקשורת בני גנץ, וכעת שוב מכהן יועז הנדל כשר התקשורת.  
SENIOR FREE
עדכון 12.7.22: נציגות הגמלאים הגישה תגובה חריפה ביותר לבית הדין לעבודה, עקב ריבוי התרגילים וההתחמקויות של הפרקליטות ומשרד התקשורת. התגובה לבית הדין במלואה - כאן



 
 
Bookmark and Share