Telecom News - אושר לקשת ו-RGE להקים חברה חדשה של טלוויזיה רב ערוצית באינטרנט

אושר לקשת ו-RGE להקים חברה חדשה של טלוויזיה רב ערוצית באינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> אושר לקשת ו-RGE להקים חברה חדשה של טלוויזיה רב ערוצית באינטרנט
אושר לקשת ו-RGE להקים חברה חדשה של טלוויזיה רב ערוצית באינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 2.9.21, 23:01

זאת, כתחרות לסלקום, פרטנר, יס והוט.טלויזיה
עדכונים בסוף הכתבה. 

מ"מ הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, אישרה היום הסדר בין קשת ו-RGE להקים פלטפורמה, שתמכור טלוויזיה רב ערוצית. כ"כ, קשת רוכשת כ- 25% מ-RGE. האישור ניתן לתקופת זמן מוגבלת של 4 שנים, לאחריה יבחן ההסדר מחדש. ההחלטה במלואה מצויה כאן
     
קשת היא מפיצה ומפיקה של ערוץ 12 ומחזיקה בבעלותה את חברת החדשות הישראלית בע"מ, שמפיקה תכני חדשות ואקטואליה עבור ערוץ 12. בנוסף היא מפעילה את אתרי האינטרנט והישומונים "Mako" ו-"N12. "RGE מפיצה ומפיקה ערוצים שונים, שהמרכזיים שבהם הם ערוצי ספורט מובילים (ספורט 5) ותכני ילדים, בנוסף היא מפעילה את אתר האינטרנט "ספורט 5".
 
במסגרת העסקה מקימים הצדדים פלטפורמת שידור רב ערוצית, שתשדר על גבי האינטרנט (OTT), ותתחרה בפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית - הוט, יס, פרטנר וסלקום. בנוסף רוכשת קשת 24.9% ממניות RGE.
 
הרשות לתחרות מצאה, שההסכם יביא להגברת התחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית.
 
עם זאת, בדיקת הרשות העלתה, שהתכנים בהם מחזיקים הצדדים נחשבים כתכני עוגן, שחיוניים לפעילותן של כלל הפלטפורמות. לכן, הרשות בחנה האם סביר, שקשת ו-RGE תנסנה לפגוע בפלטפורמות המתחרות באמצעות התכנים, שהן מספקות להן.
 
כיום, עיקר ההכנסות של קשת וRGE מתבססות על מספר המנויים של הפלטפורמות המתחרות, בין אם באופן ישיר בהתאם לחוזה ביניהן ובין אם באופן עקיף דרך הכנסות מפרסומות.

הבדיקה העלתה, שבטווח הזמן הקצר שלאחר הקמת הפלטפורמה החדשה, לא צפוי שינוי משמעותי במבנה ההכנסות של הצדדים למיזם ולא קם חשש של ממש לפגיעה בתכנים, שתספקנה קשת ו-RGE לפלטפורמות האחרות באופן שיפגע בתחרות ביניהן.

לכך מצטרפות נסיבות נוספות המבטיחות, שהתחרות בין פלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית לא תפגע, בין היתר, נוכח הרגולציה הקיימת בתחום.
 
כ"כ, ענף התקשורת מאופיין בדינמיות רבה, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת השינויים הרגולטוריים הצפויים בו, מה שמחזק את הצורך בבחינה מחודשת של ההסדר בטווח זמן קרוב יחסית.
 
לאור כל האמור, הפטור, שניתן ע"י הממונה להסכם (הקמת הפלטפורמה ורכישת המניות) ניתן לתקופה מוגבלת של 4 שנים בלבד. לקראת תום תקופת הפטור יגישו הצדדים לממונה בקשה חדשה, שתיבחן בהתאם לתנאי השוק באותו מועד, והממונה תוכל לאשר את הבקשה, לא לאשר אותה או להתנות את האישור בתנאים.

עדכונים 9.12.21: 
א. סמי פרץ פרסם כאן ב"דה-מרקר" (כותרת בלבד): "HOT יוצאת לקרב: "עסקת קשת־RGE תגדיל את השפעת קשת על פוליטיקאים".
מיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE יספק חבילות ערוצים בעשרות שקלים בחודש — ויפגע במיוחד ב-HOT ■ פרופ' ברק אורבך שנשכר על ידי HOT כדי להתריע מפני הגברת הכוח של קשת מול פוליטיקאים ורגולטורים: "העסקה מעוררת חשש לפגיעה במשק ובדמוקרטיה"."

ב. רפי קאהאן פרסם כאן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): ""הריכוזיות של קשת - פגיעה קשה בדמוקרטיה".
כך קובע פרופ' ברק אורבך, מומחה לרגולציה, בדו"ח שהכין בהזמנת הוט על הניסיון של קשת ו-RGE להקים מיזם סטרימינג; לדבריו, "על הגופים המוסמכים בישראל למנוע את העסקה"."

עדכון 6.3.22: פורסם כאן ב-ICE (כותרת בלבד): "הוט נגד קשת: יסכלו את העסקה הגדולה בשוק התקשורת?
לקראת הדיון ברשות השנייה בעניין עסקת קשת RGE, הוט שלחה מכתב נוסף בו היא מזהירה מפני כוח בלתי מוגבל בידיה של קבוצת קשת: "לא יהיה ניתן להשיב את הגלגל לאחור".
בכלכליסט נכתב כאן (כותרת בלבד): "HOT: לא לאשר לקשת להקים טלוויזיה רב־ערוצית. במכתב לחברי מועצת הרשות השנייה, שתדון ביום ראשון בבקשתה של קשת, טוענת HOT: האישור מנוגד לצורך במניעת ריכוז הכוח בידי מעטים."

עדכון 3.5.22גד פרץ וענת ביין-לובוביץ' מ"גלובס" פרסמו כאן (כותרת בלבד): "המשנה ליועמ"ש מבקש מהרשות השנייה הבהרות סביב מיזם FREE TV.
מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE אמור לקבל את אישור מועצת הרשות השנייה בהיבט צר של איתנותה הפיננסית של קשת • היועץ מבקש להרחיב הבדיקה • קשת: הניסיון של גורמים פוליטיים והמונופולים המסחריים של הוט ובזק לעכב את המיזם לא יצלח ומשול לניסיונות של קודאק להילחם בצילום דיגיטלי."

עדכון 22.6.22: פורסם כאן ע"י מאיה כהן ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "מחברות הטלוויזיה ועד אוהדי הספורט: מי מרוויח ומי מפסיד מאישור מיזם הסטרימינג של קשת.
בעקבות החלטתה הדרמטית של מועצת הרשות השנייה לאשר את עלייתו לאוויר של מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE עולה השאלה מי המרוויחים ומי המפסידים הגדולים מהמיזם: מקשת שתרוויח מנוע הכנסות חדש, דרך פרטנר שתשווק את המיזם יחד עם הסיבים שלה ועד יוצרי התוכן שעלולים להפסיד מהתגברות התחרות על המחיר."

החלטת מועצת הכבלים והלוויין בנושא הזה נמצאת כאן, פירוט כאן.
 



 
 
Bookmark and Share