Telecom News - מחקר: "לעבוד מכל מקום" - אתגרי הקורונה מייצרים יתרונות לעבודה הגמישה

מחקר: "לעבוד מכל מקום" - אתגרי הקורונה מייצרים יתרונות לעבודה הגמישה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> מחקר: "לעבוד מכל מקום" - אתגרי הקורונה מייצרים יתרונות לעבודה הגמישה
מחקר: "לעבוד מכל מקום" - אתגרי הקורונה מייצרים יתרונות לעבודה הגמישה
מאת: מערכת Telecom News, 3.10.21, 15:40DELL

המחקר נערך בקרב 5,700 אנשי IT, גיוס ורווחה ומקבלי החלטות בחברות טכנולוגיה בינוניות וגדולות. כיצד יראה עתיד העבודה? מהם כעת 7 היתרונות המובהקים של העבודה מרחוק?

Dell Technologies מגדירה כיצד ייראה עתיד העבודה ומעודדת מודל עבודה היברידי.

זאת, לאחר מחקרים, שערכה בשנה האחרונה בקרב תעשיית ה- IT, מנהלי גיוס ורווחה, מקבלי החלטות ומגזרים שונים נוספים בשיתוף חברת Vanson Bourne בהם ניתן לראות את היתרונות המובהקים של העבודה מרחוק.

המחקר הנוכחי נערך בקרב 5,700 אנשי IT, גיוס ורווחה ומקבלי החלטות בחברות טכנולוגיה בינוניות וגדולות בקנדה, ארה"ב, אוסטרליה, סין, הודו, יפן, סינגפור, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, פולין, ספרד, שבדיה, דרום קוריאה, רוסיה, ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובריטניה. הנשאלים הגיעו ממגזרים פיננסים, בריאות, ביטוח, מדעי החיים, תעשיה, תקשורת ובידור, אנרגיה, מכירות, טכנולוגיה, תקשורת ועוד.

מרחוק נהנים יותר:
52% מהמשיבים למחקר מצפים, שמקום העבודה שלהם יצמצם באופן חלקי או משמעותי את הנוכחות הפיזית במשרדים ב-12 החודשים הקרובים. זאת, לאחר ש-61% הודו, שנהנו מהעבודה מרחוק ולא יחזרו לאחור.

כ"כ, 90% סבורים, שזאת האחריות של המעסיקים להבטיח, שיש לעובדים את הגישה הרצויה לאמצעים דיגיטליים, שיאפשרו עבודה מכל מקום.

תפוקה גבוהה יותר:
אחת השאלות המרכזיות כשמדברים על עבודה מרחוק נוגעת בנושא התפוקה. אולם, גם בעניין הזה ניכר יתרון בולט, כאשר 67% מהמשיבים טענו, שהתפוקה שלהם עלתה או לא השתנתה כלל בזמן העבודה מרחוק.

גם בנוגע לאורח חיי העובדים יש יתרונות רבים וזה מגובה במספרים:
68% טענו, שרמת הלחץ שלהם ירדה בצורה משמעותית בזכות עבודה מהבית,
77% אמרו, שהאיזון שלהם בין הבית לעבודה השתפר,
ועוד נמצא, ש-59 דקות זה הזמן הממוצ, שהמשיבים חסכו ביום בזכות העבודה מהבית.

גיוס נעים:
במחקרים שערכה החברה ניכר יתרון בולט בכל הקשור למחלקת משאבי האנוש, שידעה להתאים עצמה למצב החדש ואף גילתה את האפשרויות שבו. האופציה לעבודה מרחוק הפכה ל"כלי אטרקטיבי" למשיכת טאלנטים לאחר שעובדים רבים חוו את הגמישות, הנוחות והאיזון האידיאלי בין הבית לעבודה.

66% מהארגונים בגודל שבין 500 ל-1,000 עובדים ו-57% מהארגונים בגודל 5,000 עובדים ומעלה אמרו, שהאופציה של עבודה מכל מקום עוזרת למשוך אליהם טאלנטים, במיוחד בתחום הטלקום עם 74%.

עבודה מרחוק מייצרת שיויון הזדמנויות:
האפשרות לעבודה מכל מקום מאפשרת למקומות עבודה גם לייצר שיווין הזדמנויות בקרב קבוצות שונות. מהמחקר ניכרת עלייה של 83% יותר גיוס של הורים עובדים, 71% יותר גיוס של בני מיעוטים, 79% יותר גיוס של בעלי מוגבלויות, ו83% יותר גיוס של מועמדים, שלא גרים באזור הקרוב למרכז תעסוקה גדול.

צוות לעניין:
אחד החששות של כלל הארגונים היה, שהקשר בין העובדים ייפגע כתוצאה מכך, שכל אחד בביתו והם לא חולקים מרחב פיזי משותף. אולם, במבחן המציאות, החשש לא התגשם. נהפוך הוא - 76% מהמשיבים, טענו שהקשר עם חלק מחברי הצוות שלהם דווקא התחזק בעוד ש-62% מהמשיבים דיווחו, ששיתוף הפעולה עם שאר העובדים השתפר או נשאר אותו דבר בזמן העבודה מרחוק.

זאת ועוד, 75% אמרו, שעובדים מצוותים העובדים מרחוק מרגישים בטוחים יותר בקבלת החלטות, ו-76% דיווחו, שהעבודה מרחוק הביאה לשיתוף משאבים רב יותר בין משרדים שונים.

יצירתיות בעבודה
גם בדבר היצירתיות ניכר יתרון בולט, כש-73% מהמשיבים טענו, שחדשנות מגיעה ממקומות רבים בארגון כאשר עובדים מרחוק.

חסכון כספי
בנוסף, אחד היתרונות הבולטים, שעולים דווקא מהצד של המעסיק, הוא החיסכון הכספי, שניכר בוודאי מבחינת Value for Money כאשר רואים את שאר היתרונות של עבודה מכל מקום.

לכן, 52% מהארגונים מתכננים לצמצם את ההוצאות המסורתיות על משרדים ב-12 החודשים הקרובים וכן 90% מהמשיבים מאמינים, שהמעבר לעבודה מכל מקום יחסוך כסף לחברה במהלך 12 החודשים הקרובים (54% חושבים, שיחסכו בנסיעות עבודה של עובדים, 50% בדברים במשרדים, 49% בחשבונות כמו חשמל למשל).

החיסכון בתחומים מסוימים גורם לארגונים לחשוב במה כן ישקיעו ב-12 החודשים הקרובים. 57% מהמשיבים טוענים, שישקיעו בשדרוג הטכנולוגיות שברשות החברה, 44% ישקיעו במחקר ופיתוח חדשנות, ו-38% ישקיעו בתוכניות לעבודה הקשורות לגיוון, שוויון והכלה חברתית.
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share