Telecom News - סקר בארץ חושף מהפך בגישת מנהלי כספים להשקעות בטרנספורמציה דיגיטלית

סקר בארץ חושף מהפך בגישת מנהלי כספים להשקעות בטרנספורמציה דיגיטלית

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר בארץ חושף מהפך בגישת מנהלי כספים להשקעות בטרנספורמציה דיגיטלית
סקר בישראל חושף מהפך בגישת מנהלי כספים להשקעות בטרנספורמציה דיגיטלית
מאת: מערכת Telecom News, 3.10.21, 17:42DIGITAL FREE

הסקר בוצע בקרב כ-100 מנהלי כספים בכירים או מקצוענים פיננסיים בעלי תפקידים בכירים מקבילים בישראל.
 
מהפך בגישת מנהלי הכספים להשקעה בטכנולוגיות: בניגוד למנהלי כספים מסורתיים, שנתפשו לעתים קרובות כשומרי הסף של תקציבי ה-IT, רמת ההבנה של מנהלי הכספים המודרניים של ימינו לגבי הטכנולוגיה והפוטנציאל שלה להביא לתשואות גבוהות היא גבוהה מאי פעם.

אותם מנהלי כספים גם מכירים את הסיכונים הטמונים בטרנספורמציה הדיגיטלית, אך היא כיום נמצאת בראש סדר עדיפויות ההשקעה שלהם לאור השיפור בתוצאות העסקיות שהיא מביאה.

כך עולה מסקר, שביצעה חברת Dimensional Research בחסות רימיני סטריט (Rimini Street). הסקר בוצע בקרב כ-100 מנהלי כספים בכירים או מקצוענים פיננסיים בעלי תפקידים בכירים מקבילים, שמתגוררים בישראל ומייצגים חברות בעלות הכנסה שנתית של 200 מיליון דולרים לפחות.
 
כשנשאלו מנהלי הכספים עד כמה טרנספורמציה דיגיטלית היא משמעותית עבורם, בהשוואה ליוזמות התאגידיות האחרות שלהם, 78% מהם דיווחו, שהיא נמצאת בין 5 המטרות העיקריות בסדר העדיפויות שלהם ו-49% טענו, שהיא נמצאת בין 3 המטרות העיקריות בסדר העדיפויות שלהם.
 
רמת הידע הטכנולוגי הגוברת והולכת של מנהלי הכספים והבנת השפעתה על הביצועים העסקיים, באה לידי ביטוי גם בדעותיהם האישיות לגבי טרנספורמציה דיגיטלית. באופן מובהק, 54% ממנהלי הכספים מצהירים, שהם מאמינים באופן אישי, שטרנספורמציה דיגיטלית היא המפתח להצלחת החברה שלהם.
 
צופים שההוצאות על טכנולוגיה יגדלו השנה
למרות שתחושות חיוביות לגבי טרנספורמציה דיגיטלית לא תמיד מיתרגמות לכדי תקציבים מוגדלים, הרי שתוכניות ההוצאה הכספית על טכנולוגיה ל-2021 אכן משקפות את האופן בו הם רואים את טבעה הקריטי-עסקי של טרנספורמציה דיגיטלית:

 76% ממנהלי הכספים מצפים, שהוצאותיהם על טכנולוגיה תגדלנה השנה. כאשר נשאלו מנהלי הכספים מה בעיקר מניע את הגידול בהוצאות על טכנולוגיה ל-2021, יותר משליש (36%) מהם אמרו, שהשקעות חדשות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית הן אלה המניעות זאת. וראוי לציין את 30% ממנהלי הכספים הטוענים, שהגידול בהוצאות הטכנולוגיות חל בשל צמיחתה הכללית של החברה שלהם.
 
הקורונה האיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית
למרות שטרנספורמציה דיגיטלית הייתה כלולה במפת הדרכים של חברות רבות עוד לפני 2020, מגפת הקורונה האיצה משמעותית את אימוץ הטכנולוגיה כדי לתמוך בדרישות קריטיות-עסקיות חדשות, החל מעבודה מרחוק וכלה באינטראקציה בין לקוחות וירטואליים למיקור שרשרת האספקה.

71% ממנהלי הכספים הצהירו, שמגפת הקורונה הגדילה את השקעתם בטרנספורמציה דיגיטלית, כאשר מתוכם 18% מהחברות הגדילו "באופן דרמטי" את השקעותיהם בטרנספורמציה דיגיטלית במהלך השנה האחרונה. הרוב המכריע של הנשאלים (94%) מסכים, שהשקעות טכנולוגיות הן המפתח להתאוששות מההשפעות העסקיות השליליות של מגפת הקורונה.
 
לסיכום, כך או כך, מנהלי הכספים הישראלים אינם מוכנים להשקיע סתם כך בטרנספורמציה דיגיטלית. הם בהחלט מצפים שהשקעות טכנולוגיות תהיינה בעלות ערך עסקי ברור ותשואה-מול-השקעה גבוהה.

79% ממנהלי הכספים מסכימים, שאינם יכולים להרשות לעצמם לבזבז כספים על פרויקטים בתחום ה-IT, שאינם מקדמים את העסק שלהם.
66% מהם רוצים לקצץ בהוצאות לא חיוניות בתחום ה-IT.

לפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית יש סיכוי גבוה אם כך, כל עוד הם מוכיחים שיפור בתוצאות העסקיות.
 



 
 
Bookmark and Share