Telecom News - ועדת הכלכלה אישרה תיקונים להאצת פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים

ועדת הכלכלה אישרה תיקונים להאצת פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ועדת הכלכלה אישרה תיקונים להאצת פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים
ועדת הכלכלה אישרה תיקונים שנועדו להאיץ פריסת סיבים אופטיים בבנייני מגורים
מאת: מערכת Telecom News, 12.10.21, 17:30FIBER FREE
 
כ"כ, בבניין שבו כבר נפרסת תשתית סיבים תהייה הקלה נוספת על פריסת תשתית של חברה אחרת.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את התיקונים, שנועדו להגביר את פריסת הסיבים האופטיים לשירותי אינטרנט מהיר, מתוך פרק התקשורת בחוק ההסדרים.

היו"ר ביטון הזכיר את הדאגה שלו ושל הוועדה לכך, שהרשת תיפרס גם בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, ואמר כי, שהוועדה תדרוש ממשרד התקשורת לדווח לה, בעוד כחצי שנה, על ההתקדמות ועל תמונת המצב של הפריסה בפריפריה.

הוועדה אישרה תיקון להצעה, שיאפשר הקלה נוספת על הדיירים. כך, שאם חברה מסוימת כבר קיבלה את אישור הדיירים וחיברה בניין לתשתית הסיבים אזי חברה נוספת לא תידרש לבקש את אישור הדיירים מחדש כדי לפרוס את התשתית שלה.

לפי החלטת הוועדה, במקרה שהרשת כבר פרוסה תצטרך חברת התשתית החדשה, לבקשת אחד הדיירים, לתלות שלט בבניין ולהודיע על כך, שפרוסה הרשת ועל כוונתה לפרוס גם את הרשת שלה. אם אחד מבעלי הדירות יתנגד הוא יוכל לפנות למפקח על הבתים המשותפים, אך במקרה זה סמכותו של המפקח תצומצם והוא יוכל להורות שלא לפרוס את הרשת רק אם יהיו לכך נימוקים מיוחדים.

התיקון נעשה בהתאם לבקשת ח"כ רון כץ וביוזמת היו"ר ביטון, כאשר בעד אישור ההצעה הצביעו היו"ר ביטון וח"כ לימור מגן תלם, בעוד שח"כ סמי אבו שחאדה השתתף בדיון אך בחר שלא להשתתף בהצבעה.

הערת מערכת:
הכתבה: כותרת ראשית: חייבים לבטל את "חוק מתווה הסיבים" כי הסיבים נפרסים בקצב בלי החוק הזה.
כותרת ביניים: הקמת "קופת תמרוץ" במסגרת התיקון לחוק התקשורת בדצמבר 2020, שתשתתף במימון פריסת רשת מתקדמת (ואספקת שירות סיטונאי) באזורים בהם בזק בחרה שלא לפרוס רשת מתקדמת, נועדה בזמנו, (לאחר ניצול הקואליציה הרעועה בממשלה הדו-ראשית של נתניהו) לקדם 3 מטרות, שכבר לא רלוונטיות להיום ולמחר: 1) לבנות מפלגה עבור השר יועז הנדל, 2) להעביר כסף מהכיס של בזק לכיס של קבוצת סלקום, 3) להאדיר את שמו של סמנכ"ל בכיר לכלכלה, ד"ר עופר רז-דרור, שינהל את כל התהליכים הללו. המציאות הקדימה את כל התכניות של משרד התקשורת ולכן יש לבטל את המתווה המושחת הזה - כאן.

עדכון: הכתבה מהיום: משרד התקשורת: עשרות ישובים בפריפריה באזורי הגבולות יקבלו קדימות בפרישת סיבים אופטיים - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share