Telecom News - מפעילי רשתות תקשורת מאמינים שמעבר לארכיטקטורת ענן הוא בלתי נמנע

מפעילי רשתות תקשורת מאמינים שמעבר לארכיטקטורת ענן הוא בלתי נמנע

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> מפעילי רשתות תקשורת מאמינים שמעבר לארכיטקטורת ענן הוא בלתי נמנע
סקר: מפעילי רשתות תקשורת מאמינים שהמעבר לארכיטקטורת ענן הוא בלתי נמנע
מאת: מערכת Telecom News, 14.10.21, 15:57ענן
 
זאת, מאחר שהם מזהים את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך עבור חברות הטלקום. הדו"ח מצביע על רשת הליבה כאזור המציע הזדמנות מיידית מרבית לניצול יתרונות המעבר למודל ענני ענק.
 
חברת DriveNets, שמתמחה בפתרונות עבור רשתות ענקיות על פי מודל תשתיות ענן, מציגה תוצאות סקר, שביצעה בקרב מנהלים בכירים בחברות טלקום המעיד, שמפעילי תקשורת מזהים את הערך הכלכלי הגלום בארכיטקטורת ענן, ומודעים למעבר הבלתי נמנע למודל זה עבור רשתות התקשורת.
 
הסקר, שנערך ע"י STL Partners, זיהה שונות גבוהה בנקודות המבט ובתוכניות מפעילי התקשורת לעבור למודל החדשני. על רקע זה, הדו"ח טוען, שיש לראות במודל הטכנולוגי והכלכלי של תשתיות ההיפר-ענן "מטרה אסטרטגית " לחברות טלקום החותרות לשמור על כושר התחרות שלהן מול חלופות שירותי הענן, ושעליהן להתמקד בבניית גמישות טכנולוגית ע"י הפרדת התוכנה והחומרה של הרשתות (דיסאגרגציה) ובאוטומטיזציה.
 
על פי הדו"ח, מפעילי הטלקום רואים את ספקי הענן ב-3 דרכים:

● כשותפים עסקיים, שיכולים להניע תחומי ביקוש חדשים ולספק תשתית כשירות לעומס ה-IT והעומס התפעולי של מפעילים.
● כאיום תחרותי המפחית את ערך המפעילים, באמצעות שירותי על גבי הרשת - OTT ותחת הרשת, ההופכים חלק משירותי הרשת למיותרים.
● כמציגים מודלים מהם יכולים מפעילים ללמוד כדי לאמץ מודלים עסקיים ותפעוליים טובים יותר וחידושים טכנולוגיים.
 
דיסאגרגציה של הרשת: לא האם, אלא כיצד
הדו"ח מצביע על קונצנזוס בקרב המפעילים לפיו ההפרדה והמעבר לארכיטקטורות רשת דמויית ענן הן בלתי נמנעות. עם זאת, לא כל המפעילים מאמינים, שניתן ליישם גם את המודל כלכלי של הענן, בנוסף למודל הטכנולוגי. קיים אפילו סיכון לשאננות בקרב חלק מהמפעילים הקיימים העלולים להמתין בעוד אחרים מאמצים את ההזדמנות להקדים ולחדש.

הדו"ח זיהה 3 מניעים מרכזיים להמשך ההשקעה ברשתות במודל ענן:

מדרגיות אופטימלית של התשתית,
חדשנות מהירה יותר והקדמת ההגעה לשוק של שירותים חדשים,
גמישות תפעול וחוסן לשינויים.
 
למקד את ליבת הרשת
הדו"ח קובע, שליבת הרשת היא אזור המציג הזדמנויות פריצת דרך ליישום טכנולוגיות רשת ענן. זאת, בזכות המשך הצמיחה בהיקפי תעבורת הרשת, הבשלות של המערכת התומכות, לקחים הנלמדים מפריסות קודמות של וירטואליזציה של פונקציות רשת (NFV) ופריסת 5G ברשתות נפרדות (SA).
 
בדיון פאנל, שנערך לאחרונה ע"י STL Partners, הסכים ברייס מיטשל, סגן נשיא להנדסת רשתות הליבה ברוג'רס תקשורת בקנדה, שמעבר הרשתות הגדולות למודל הענן עשוי להשפיע לטובה על רווחיות מפעילי הרשת: "יש הרבה ערך במושגים האלה. מספר המנויים גדל באופן שטוח יחסית, ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) עומדת ללא שינוי, אך השימוש עולה. עלינו להסתכל על מבני העלויות שלנו ולהוריד אותן".
 
ענבר לסר-רב, סמנכ"לית השיווק ב-DriveNets: "היתרונות הכלכליים של רשתות ענן גדולות והפרדת רשתות על גבי התשתיות האחודות האלה נותנים לנותני השירותים להפעיל מספר רשתות ושירותים בצורה היעילה ביותר תוך ניצול מכסימלי של הקיבולת והמשאבים שלהם, אשר בסופו של דבר מפחיתים את עלויותיהם".
 
יסמן לוק, מובילת תחום טכנולוגיית ענן טלקו ב-STL Partners ומחברת הדו"ח: "הצלחה במימוש הכלכלי של יתרונות הגודל של היפר-רשתות ענן אינה נוגעת רק לגודל בפני עצמו. הארכיטקטורה והמודלים התפעוליים הנכונים הם מרכיבי מפתח להצלחה עסקית, ללא תלות בגודל הארגון. מפעילי הרשת צריכים להפיק לקחים ממה שעשו מי שמיישמים כבר רשתות בקנה מידה גדול במיוחד, ליישם את הלקחים האלה על המבנה העסקי ומבנה הרשת שלהם ולהתמקד בשלבים המרכזיים הנדרשים כדי להניע את המומנטום הזה. רבים מהם כבר התחילו בפעילות בכיוון הזה.
 
ההזדמנות הגדולה ביותר עבור מפעילים היא להתמקד בהשפעה שיכולה להיות להיפר-רשתות על מבנה עלויות התפעול ויכולות המפעיל. הערך הגלום ברשתות עבר מהרשתות עצמן לשירותים שעוברים עליהן. אנו רואים זאת באמצעות הצמיחה העסקית המדהימה של ספקי הענן והרוחב העצום של שירותים ויישומים מבוססי ענן המוצעים בשוק.

ככל שהמפעילים יתפתחו ויספקו שירותי קישוריות מתקדמים יותר העוסקים בנתונים כגון 5G וסיבים עד לבית, הם ירוויחו מהביקוש הגובר לקיבולת תקשורת ולספיקת רשת. אך ככל שיכולותיהם תגדלה, הם יצטרכו לנהל את העלויות בצורה אופטימלית יותר. ארכיטקטורה דמויית ענן הוכיחה את יכולותיה לתמוך בכל אלה, ומאפשרת תזרמי הכנסה חדשים מהצעות שירות מורחבות וגמישות והזריזות לטפל בתהליכי הפיתוח וההשקה שלהן. ספקי תקשורת היפר-ענן משמשים מודל לכל אלה”.
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share