Telecom News - הכל על ה-Data Centers החדשים בארץ מהחברות הגדולות בעולם

הכל על ה-Data Centers החדשים בארץ מהחברות הגדולות בעולם

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> הכל על ה-Data Centers החדשים בארץ מהחברות הגדולות בעולם
הכל על ה-Data Centers החדשים בארץ מהחברות הגדולות בעולם
מאת: מיכאל פנחס, 9.11.21, 13:44מיכאל פנחס
 
כמה דאטה סנטרים יש בארץ, של אילו חברות, והיכן? כל מה שארגונים ובעלי עסקים צריכים לדעת.

המעבר ל"עבודה היברידית" (חלק בבית וחלק במשרד) הפך את הצורך לשימוש בשירותי ענן מאובטחים ושרידים לצורך חיוני כמעט לכל עסק וארגון בארץ ובעולם.
 
התוצאה: עלייה עצומה בביקוש לשירותי Data Centers של כל המשק, גם של הממשלה והגופים הציבוריים.
 
אמנם, יש בישראל כמות עצומה (מעל ל-80 מתקנים) של Data Centers, אבל התברר, שזה לא מספק את הצרכים. לכן, נבנים ומוקמים מתקנים חדשים בקצב מהיר, ובמיוחד של חברות הענק מהעולם, שמגיעות לישראל כדי להקים כאן עננים מקומיים ב-Data Centers חדשים.
 
גם מפעילי רשתות תקשורת, שלא היו עד כה בשירותי ענן, החלו מאמינים, שמעבר לארכיטקטורת ענן הוא בלתי נמנע.
 
על ה-Data Centers החדשים בישראל:
א. אורקל פתחה אזור ענן חדש בירושלים השוכן במתקן תת-קרקעי מאובטח במיוחד. כ"כ, החברה הודיעה על כוונתה להתקדם בתכניות לאזור ענן תת-קרקעי שני במדינה. מה שיאפשר ליהנות ממגוון שירותי הענן, שהחברה מציעה ומיכולות התאוששות מאסון משופרות.
 
אורקל היא ספקית הענן הראשונה המעמידה לרשות ארגונים ציבוריים ופרטיים ענן ייעודי לשימושם הבלעדי.
 
הענן החדש יציע את כל שירותי הענן של אורקל, ובכלל זה את בסיס הנתונים האוטונומי של אורקל Oracle Autonomous Database, שירותי Kubernetes ואת יישומי הענן של אורקל, Oracle Fusion Cloud Applications.
 
אזור הענן החדש שוכן במתקן תת-קרקעי מאובטח במיוחד, שמספק את רמת האבטחה הגבוהה ביותר מפני מתקפות פיזיות, דוגמת מתקפת טילים. אזור הענן הישראלי יושב על תשתית הענן של אורקל (OCI). כך, שלקוחות, שישתמשו בו, יוכלו להריץ את כל שירותי הענן של אורקל וליהנות מאבטחת הסייבר המוגברת, שמספקת הרשת של OCI ומתכונות האבטחה המובנות בה.
 
ב. חוות השרתים של יוניגיאה. קרן תש"י ו-ServerFarm משקיעות כ-800 מיליון ש"ח בהקמה של 2 חוות שרתים תת־קרקעיות בישראל.
 
יוניגיאה קיבלה ממשרד התקשורת את כל הרישיונות הנדרשים כדי להיות ספק תקשורת מלא, לרבות שירותי תמסורת ושירותי סיבים.
 
ג. דאטה סנטרים של מיקרוסופט. הקמת ה-Cloud data center region של מיקרוסופט בישראל, היה מהלך, שאיפשר את זמינותם של 3 העננים הציבוריים, שמפעילה החברה בישראל - Azure, Dynamics ו-Microsoft 365. הדאטה-סנטר החדש, מצטרף ל-61 אזורי ענן נוספים בעולם של מיקרוסופט, ועומד ב-91 תקינות Compliance, Privacy המחמירות ביותר הנהוגות בעולם.
 
הקמת Cloud datacenter region בישראל היא קריטית עבור עסקים המחויבים בשמירה על מסדי הנתונים שלהם בתוך גבולות ישראל.
 
ד. הענן של אמזון: ענקית הענן אמזון AWS הודיעה, שתפתח את הדאטה סנטר האזורי שלה בישראל במחצית הראשונה של 2023. החברה זכתה לאחרונה במכרז המחשוב הממשלתי "נימבוס" לצד גוגל קלאוד. מדובר ב-3 חוות שרתים בהשקעה של מיליארדים.
 
עד המעבר לענן של AWS בישראל, ניתן להשתמש בשירותי אמזון בעולם ובמיוחד בשירותים החדשים המוצעים ללקוחות.
 
אחד השירותים המאוד אטרקטיביים, שיצאו לאחרונה לשוק: חברת אמזון AWS פתחה שירות אחסון חדש ואסטרטגי - AWS FSX for ONTAP, כפתרון אחסון מנוהל. השירות החדש יאפשר ללקוחות AWS להריץ מערכות NetApp ONTAP מלאות כשירות מנוהל בענן בפעם הראשונה.
 
פתרון Amazon FSx, שמבוסס על פתרון NetApp ONTAP, מאפשר ללקוחות להריץ ולנהל אחסון מלא על גבי AWS במספר פעולות בלבד. לקוחות יוכלו להגר יישומים ל-AWS ללא הצורך בשינוי כלים, הליכים או עומסי עבודה. בזכות השירות החדש, לקוחות ייהנו ממהירות, יכולות שדרוג ואבטחה של AWS יחד עם שילוב שירותים אחרים של החברה.
 
עובדה ידועה היא, שארגונים מכל הגדלים מהגרים את היישומים שלהם לענן כדי להגדיל מהירות, להאיץ חדשנות, לשפר אבטחה ולהפחית עלויות. כיום, ארגונים רבים מאחסנים ומנהלים את הנתונים שלהם במערכות אחסון המבוססות על מערכת ההפעלה ONTAP על ניהול יישומים ועומסי עבודה.
 
עד היום, אם לקוחות רצו להעביר את היישומים שלהם לענן, הם היו צריכים לתכנן אותם מחדש, מה שדרש מהם השקעה של זמן ומאמץ רב. כיום, פתרון Amazon FSx עבור NetApp ONTAP מאפשר ללקוחות זמינות גבוהה ע"י שכפול אוטומטי של הנתונים באזורים רבים ותמיכה בגיבויים וכך יוצר עמידות גבוהה יותר. לקוחות יכולים להיעזר ב-NetApp ONTAP כשירות מנוהל מלא בענן וליהנות מהכלים המוכרים ומשילוב עם שירותים אחרים של AWS בחוויה מאוחדת אחת.
 
ה. העננים של גוגל. במקביל ל-AWS, גם גוגל תשיק דאטה סנטרים חדשים בישראל ב-2023 במסגרת פרויקט "נימבוס".
 
בינתיים, ניתן להשתמש בענני גוגל הקיימים ובחידושים, שגוגל מציעה. גוגל הכריזה לאחרונה על סדרה של חידושים המתמקדים בפתרון הבעיות העסקיות הדחופות ביותר בתעשיות השונות.
 
הכרזות אלו כוללות את תשתית הענן הפתוח של Google Cloud, שמסייעת לחברות להטמיע יישומים קריטיים במקומות בהם קיים הצורך הגדול ביותר;  ענן נתונים המאפשר לעסקים להבין ולהתחבר ללקוחות, למוצרים ולשותפים שלהם; טכנולוגיית שיתוף המעצימה את העבודה ההיברידית וטכנולוגיית אבטחת סייבר המגנה על משתמשים, יישומים ונתונים בכל מקום – והכל בענן הנקי ביותר בתעשייה (כך לדברי גוגל).
 
כדי לעזור לארגונים להאיץ את פריסת הענן, ללא קשר למיקום, Google הכריזה על  Google Distributed Cloud, שנותן ללקוחות יותר אפשרויות בחירה, כיצד והיכן להפעיל את מסמכי העבודה הרגישים ביותר שלהם ללא צורך בחומרה בסיסית. בנוסף, הוכרזו חידושים רבים בתחום ניתוח נתונים ו-AI, חידושים ב- Google Workspace המאפשר ליותר מ-3 מיליארד משתמשים בכל העולם לתקשר ולשתף פעולה, ללא קשר למקום, שבו הם נמצאים, ע"י יצירת מקום עבודה דיגיטלי, פתרונות אבטחה חדשים, פתרונות לניהול יעיל של פרויקטים ועוד.

https://www.xn----9hcbbmdejomb6a2c8b8a.org.il/clou

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2021.



 
 
Bookmark and Share